BarbequeVillage skrev:Nej du, det är Alfonz bas du tänker på!
Vita stingrockor ska ha vita p-skydd och svarta ska ha svart!
Vad tråkig du är... Kontraster ska det vara!
two-tone is the shit.
Håller med BBQV, helsvart eller helvitt (eventuellt vitt med turtle)
nedrans bakåtsträvare
fast jag måste krypa till korset och säga att Nathen Maxwell (lågfrekvens-operatör i Flogging Molly) har en äckligt snygg stingray. sliten vit med mint p-skydd. hade den inte varit lefty hade jag rånbögmördat honom på scen och stulit den.
hosse skrev:fast jag måste krypa till korset och säga att Nathen Maxwell (lågfrekvens-operatör i Flogging Molly) har en äckligt snygg stingray. sliten vit med mint p-skydd. hade den inte varit lefty hade jag rånbögmördat honom på scen och stulit den.
hosse skrev:fast jag måste krypa till korset och säga att Nathen Maxwell (lågfrekvens-operatör i Flogging Molly) har en äckligt snygg stingray. sliten vit med mint p-skydd. hade den inte varit lefty hade jag rånbögmördat honom på scen och stulit den.
Tråden handlar visst om BBQV´s Stingray-GAS. Jag var lite frestad att byta bort min svarta stingray med rw och 2 bands eq... men lånar som sagt gärna ut den ett halvår mot en ombandning.
Nja, ett lån är iofs trevligt, men nu gäller det ett byte! Svart, rosewood och 2-bands EQ... Två av tre är inte illa! PM:a om du får känsla för feeling!
"If you reach perfection your standards are too low."
BarbequeVillage skrev:Nja, ett lån är iofs trevligt, men nu gäller det ett byte! Svart, rosewood och 2-bands EQ... Två av tre är inte illa! PM:a om du får känsla för feeling!
Tänkte att du kunde stilla GASen utan ekonomisk eller basisk förlust. Min Stingray står för tillfället och väntar på ombandning... och jag väntar på pengar...
Jag blev lite nyfiken. Är det originallogga på den? De vanliga standard U.S Fender från de årgångarna har väl inte svart logga utan mer som denna '97:a och även min '01:a?
Enligt MikeO, som ägde den innan mig, så har skallen repats vid ett fall mot en cymbal när han lutade den mot trumsetet. Han slipade ner det hela, satte på en ny dekal och lackade om huvudet. Det kan alltså stämma att det är fel typsnitt. Serienumret på baksidan är dock intakt, så det är inget fusk!
Det händer inte mycket på bytesfronten, funderar på att sälja istället. Jag hittar inga jämförbara objekt till salu, hur mycket kan en så'n här tingest vara värd? 8000 kr? Mer? Mindre?
Har du snackat med Johannes?
Han köpte ju en Stingray som han ev. inte ville ha iaf innan det var färdigt...
Vet inte om den här P-basen är något för honom alls men... värt ett försök om du inte redan testat.