Det där gjorde nästan fysiskt ont att läsa...Basjonas skrev: Mitt under hennes pågående 40-års fest alltså. Det är kärlek det.
Det var en rätt trist kväll...

ok, ja det vart ett pestigt gig.knedy skrev:har en utomhusspelning idag på nån liten byfest, "gullmarksfestivalen", och det är kallt, blåsigt och regnigt ute.... får se om det blir ett pestigt gig
Har faktiskt lirat i -26 grader en gång.Diesel skrev: Har även kört en utomhusspelning på vinter, ljudet sög och vi höll på frysa fingrarna av oss
Jag har spelat tuba på ett torgmöte i minusgrader. Vi fick blanda spolarvätska i ventiloljan för att ventilerna skulle frysa fast! Munstycket låg i byxfickan mellan låtarna, annars hade det nog suttit kvar runt munnen än...Geddy_Lee skrev:Har faktiskt lirat i -26 grader en gång.Diesel skrev: Har även kört en utomhusspelning på vinter, ljudet sög och vi höll på frysa fingrarna av oss
Hade jag förträngt....![]()
Fast då inte som basist, utan som percussionist.
Minns att basisten hade sån där Mount Everest dunjacka på sig och torgvantar.
Trummisen slog sönder vartenda trumskinn tror jag.
Vi var upp med kören till Trängslet för att underhålla de stackars värnpliktiga i fält.
Fältartist kan jag ju lägga till meritlistan då!
Dunjacka? Det är ju i sådana lägen man givetvis kör i t-shirt och avklippta skinnhandskar med nitar på.Geddy_Lee skrev:Har faktiskt lirat i -26 grader en gång.Diesel skrev: Har även kört en utomhusspelning på vinter, ljudet sög och vi höll på frysa fingrarna av oss
Vi var upp med kören till Trängslet för att underhålla de stackars värnpliktiga i fält.
Jag ja! Men nu pratade vi om basisten.Johannes skrev:Dunjacka? Det är ju i sådana lägen man givetvis kör i t-shirt och avklippta skinnhandskar med nitar på.Geddy_Lee skrev:Har faktiskt lirat i -26 grader en gång.Diesel skrev: Har även kört en utomhusspelning på vinter, ljudet sög och vi höll på frysa fingrarna av oss
And the winner is, from Umeå, Sweden: Daionsavage!daionsavage skrev:Älandsbro, Härnösand, St Petrilogen... påminner om Rock-VM i Bollstabruk 1987 då vi (utklädda till Gaysynthbandet "Euro Euro") blev diskvalificerade samt mordhotade och vår gitarrist blev nedslagen på parkeringsplatsen utanför. Jag har sällan varit så rädd som vid det tillfället!
Fy fan det låter som en kväll det...daionsavage skrev:Älandsbro, Härnösand, St Petrilogen... påminner om Rock-VM i Bollstabruk 1987 då vi (utklädda till Gaysynthbandet "Euro Euro") blev diskvalificerade samt mordhotade och vår gitarrist blev nedslagen på parkeringsplatsen utanför. Jag har sällan varit så rädd som vid det tillfället!
'daionsavage skrev:två förklaringar.
*Officiellt berodde det på att arrangören upptäckte att det var fler personer i bandet än på demon som vi kvalificerat oss med. Vilket var helt sant. -Demon var ett skämt som två kompisar skickade in utan en tanke på att de skulle bli uttagna
*Inofficiellt (d v s: jag tror) berodde det på att delar av bandet var fulla på scenen och retades med publiken. En pudelrockare som stod och skrek "Djävla bögdjävlar, åk hem till härnösand!" fick svaret "Du får suga av mig på scenen om du vill".
En rolig detalj i sammanhanget var att arrangören hade bestämt att en del av poängen baserades på hur mycket publiken skrek efteråt, man mätte ljudnivån med en decibelmätare... men vi fick tydligen näst högst publikpoäng.