Skruvhjälp..

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Skruvhjälp..

Inlägg av funkys**t »

Mitt jobb har en jazzbas från 72 där det saknas en intonationsskruv och fjäder.. E det någon här som har något sådant som ligger och skräpar och vill bli av med det..? Tänkte att jag kollar här först innan jag beställer...
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+

Inlägg av Ahab »

Bara skruven och fjädern utan rulle?
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
jocke
Medlem

Inlägg av jocke »

Det kan ju vara idé att kolla i järnaffären efter en skruv. Är det orginalstall finns väl en risk att det är tumgängor. Hittar du en skruv där så kostar den typ 2kr! :) Sen är det bara att skrota en bläckpenna - klart! 8)

/Jocke

PS. Jag har nog grejer liggande med rulle och allt men det vet i sjutton om jag vill dela på ett komplett set?
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

Jag byter den mot en helt ny jazzbass :D
grejor
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

plocka skruven från en annan sadel, bege dig till en välsorterad järnaffär och säg "jag vill ha en sån här skruv till, ge mig". då kommer dom med lite mätpryttlar, kollar skiten, konstaterar att det är tum och antagligen inte har någon skruv i den obskyra storleken.

fast det är värt ett försök.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

hosse skrev:plocka skruven från en annan sadel, bege dig till en välsorterad järnaffär och säg "jag vill ha en sån här skruv till, ge mig". då kommer dom med lite mätpryttlar, kollar skiten, konstaterar att det är tum och antagligen inte har någon skruv i den obskyra storleken.

och hittar de ingen sån där konstig gänga så tar du helt sonika och skaffar dig fyra nya skruv med millimetergänga.
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

Folxam skrev:
hosse skrev:plocka skruven från en annan sadel, bege dig till en välsorterad järnaffär och säg "jag vill ha en sån här skruv till, ge mig". då kommer dom med lite mätpryttlar, kollar skiten, konstaterar att det är tum och antagligen inte har någon skruv i den obskyra storleken.

och hittar de ingen sån där konstig gänga så tar du helt sonika och skaffar dig fyra nya skruv med millimetergänga.

..... och borrar upp sadlarna och gängar om den samt borrar upp hålen i stallet så du kan få dit skruven du köpt som annars är tämligen värdelösa. :wink: Det är en udda tumstorlek på justerskruvarna på en bas från USA. Tror ärligt talat inte att någon järnhandlare i länet sitter på sådana. Kolla med Börsen eller liknande om de har något ligger och ta med sadeln så kan du prova och se att det är rätt på en gång. Det är troligen nr2 UNC eller liknande rolig skruv. Vill du så kan jag kolla med den lokale "skrothandlaren" (Mabass) om han har.
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

Matte skrev:..... och borrar upp sadlarna och gängar om den samt borrar upp hålen i stallet så du kan få dit skruven du köpt som annars är tämligen värdelösa.
ahh ... tänkte inte på det :oops:
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

Folxam skrev:
Matte skrev:..... och borrar upp sadlarna och gängar om den samt borrar upp hålen i stallet så du kan få dit skruven du köpt som annars är tämligen värdelösa.
ahh ... tänkte inte på det :oops:
Ingen fara. Jag jobbar med fästelement hela dagarna så jag stöter på en och annan vilsen bassist och gitarrist som söker skruv till sina instrument och pedaler.
Skriv svar