Hade jag haft det dilemmat i 18-års ålder så skulle jag nog ha rest till nån kul plats och roat mig
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
ferm skrev:Man ska köpa det man VILL ha, inte det som man har råd med. VILL man ha en bas för 20 tusen så blir det till att spara. Köper man den man bara har råd med kommer man att ångra sig. En annan fördel med att spara ihop till det man VILL ha är att man hinner ångra sig innan det är för sent.
+1 på den!
De enda prylar jag ångrat i efterhand är saker jag trillat över och slagit till på direkt.
Är det så Fieldy?
De enda saker jag ångrat är de jag inte gjort/genomfört/köpt.
Sådant jag förverkligat i termer av genomförande eller köp/sälj har jag faktiskt ALDRIG ångrat.
B-Å Åhs skrev:Hade jag haft det dilemmat i 18-års ålder så skulle jag nog ha rest till nån kul plats och roat mig
Just så! Vi gamla stötar köper dyra basar som tröst för att vi inte är i 18-åldern, på nån kul plats och roar oss med 12 kilopix på fickan
Vad är det som säger att man inte kan ha både och?
Kul platser och gott om deg är inom räckhåll, men såvida ryktena om utomjordisk rejuveneringsteknik i Area 51 är sant så lär jag knappast se 18 igen...fast vem vill vara ung, livet börjar efter 40
ferm skrev:Man ska köpa det man VILL ha, inte det som man har råd med. VILL man ha en bas för 20 tusen så blir det till att spara. Köper man den man bara har råd med kommer man att ångra sig. En annan fördel med att spara ihop till det man VILL ha är att man hinner ångra sig innan det är för sent.
+1 på den!
De enda prylar jag ångrat i efterhand är saker jag trillat över och slagit till på direkt.
VERKLIGEN!
Jag var så sjukt sugen på en Thumb Bass när jag var 19 för jag kunde spela hur fort och smidigt som helst......sen hann en av mina polare före...jag lånade den av honom på ett gäng rep och insåg att den inte hade ett skit att hämta in på min Squier för 2 lök....pust! Ägaren började spela mer och mer på sin 70tals Jazzbas igen.....
Been there, done that!!
Bytte en fantastiskt bra bandlös BB3000 mot en Ferrariröd bandlös Maison-femma för att jag ville ha en femma. När jag efter en vecka ville byta tillbaka för att jag insett att Maisonbasen lät skit så fanns inte BB´n kvar för den hade Backa-Hans köpt så fort han såg den........
Johannes trackar mig fortfarande efter typ 10år....
anli skrev:Lägg energi på att spela bas... med andra... och ha kul.
Amen!
+1
Men det har vi sagt många gånger åt bonzo, han verkar inte lyssna.
Just därför undrar jag över vitsen med dessa trådar när du ändå inte lyssnar.
OCH VART I HELA HELLSINGLAND ÄR RECEPTET PÅ BIFF MED BAMBUSKOTT!?!?!
Och nu har väl herrn slutat med praktiken och det är förlorat för all framtid....
Fan Först tänkte jag fråga, men jag glömde vafan det var du ville ha för recept, ¨så pajade internet, sen klantglömde jag det helt enkelt En fredag kvar av prao dock, fear not!
Förresten så är det FORTFARANDE inte så att det är mej tråden handlar om era basnöt!! Shit, typ 4e gången jag säger det nu, jag vart lite nyfiken på vad NI skulle göra ifall ni var i denna positionen som jag pekat ut som jag själv tyvärr inte sitter i?? Och ja, jag har hängt alldeles för mycket på PB för att inse att det finns annat att lägga pengar på, även om jag hursom aldrig kommer lägga pengar på moppe...
Men Fresco lelle!
Vi har ju sagt till dig att spara dina surtförvärvade slantar, strunta i moped hur många gånger som helst.
När skall du lära dig!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Sluta gnäll bara för att vi är så snälla och ger dig goda råd om hur du skall förfara med dina slantar.
Så skit i moppen och spara pengarna istället!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
the_great_alfonzo skrev:Men gahhh klopper.. Vilka slantar!?
Dom där 12.000 du skulle spendera så klart!
Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad trröööööööööött jag bliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir :shocked: Förresten, vart köpte du din gamla alembic?? Hur många pengar kostade den :shocked: ? Mer än dom 12.000 som jag inte har iaf!?
the_great_alfonzo skrev:Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad trröööööööööött jag bliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir :shocked: Förresten, vart köpte du din gamla alembic?? Hur många pengar kostade den :shocked: ? Mer än dom 12.000 som jag inte har iaf!?
Börsen Gbg å den kostade 13k.
Så du har bara en tusing kvar att spara ihop!
Fyfaaaaaaaaaaaaaan vilken fel tidsålder jag lever i..
Lever!
Skall du nu köpa lever för dina pengar?
Nu får du väl ge dig!
Du har väl inte redan förstört den med Red Bull?
Skippa läsken så har du snart lite kabinotter på kontot!