meddelande genom myspace, bra eller anus?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

meddelande genom myspace, bra eller anus?

Inlägg av FreCKo »

Fick det här meddelandet skickat till oss på myspace, vad tror ni? Är det bluff och båg eller är det kanske något att hoppa på?

Hi Nofos,

Wanted to give you a shout and tell you about the new record label founded by the creators of Club Fiend, Club Statik-LA, Stripped & Club Kennedy called XXX. We are going to be releasing our 3rd record from our Power Pop Series called “The Power Pop Overthrow Vol. 3” - we thought you would be a great addition to the record and series!

With the success of Club Fiend and working with over 400 great bands including renown artists such as The Start, Beautiful Creatures and Sick Puppies (just to name a few), our attention to detail and hospitality to our acts is unparallel to any other Indie label.

In just over one year, XXX have collectively obtained over 20,000 radio spins for our artists on Live365. com. We will be releasing the record to 25 college radio stations here in California. With our hard work and resources, combined with the dedication and persistence of the artists, many of our bands have also received and are currently receiving airplay on College Radio here in California. We will send all the station information to you upon the album release so you and your fans can call and request to hear your song.

The record will also be distributed for sale to Amoeba Music (Hollywood’s largest and most popular record store) and Amazon. com. We will also be distributing copies of the album to record and clothing stores all along Melrose Avenue in Hollywood. They will be giving away free copies of “The Power Pop Overthrow Vol. 3” to their customers as well.

We really enjoy your music and of course would invite you to pick whichever song you think represents you, Nofos and your project the best and would like to see if you would be interested in being on the record. To help cover the costs of artwork, shipping, mastering and packaging, the cost to be included on the record is only $129.00 (U.S. Dollars).

We would also need for you to sign some paperwork saying it's ok for us to place your song on the record. This is a NON-Exclusive offer, and we would absolutely NOT own any copyrights or licensing at all.

Some of the great bands included on our Power Pop Overthrow Series are: Magentaline, Happenstance, DramaFiend, Saturday Generation, Jackdaw4, Baby Scream, Space Bar, The Minority, GIRI, The Removals, Kizzy Star, Clive, Slap Madcap and more!

You are currently visiting our profile specially dedicated only to our Power Pop Overthrow Series. Please visit us at our XXX. com website as well as XXX here on MySpace. Please also feel free to visit us on Amazon. com to check out all of our previously released albums, Sound Click and Pure Volume (Search XXX).

The Power Pop Overthrow Vol. 3 will be another killer record and we are looking at a late November release date.

Hope to hear from you and thanks for your time!

E. Marie

(har blurrat ut skivbolaget, ingen idé att skriva det känns det som)
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Btw, det jag undrar egentligen är att betala en avgift på 129 dollar, vilket iofs inte är mycket pengar, men är det "värt" det?
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
Jonaz
Medlem+

Inlägg av Jonaz »

Jag skulle söka på tidigare titlar... till att börja med.
beware of the boogie monster...

Spector | T-bass | Jake | Yamaha | Warwick | Trace elliot |

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Jonaz skrev:Jag skulle söka på tidigare titlar... till att börja med.
Det har jag gjort, skivbolaget finns och släpper skivor, det har tidigare släppts såna där skivor som säljs på amazon osv... Så allt är legitimt.
The Superjams
DIST!!!
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Ring upp dom!
Användarvisningsbild
BasChrille
Medlem

Inlägg av BasChrille »

Vi och ett par kompisar har också fått mail från dom.
Vet iaf ett band som har svarat på mailet utan att få nått svar tillbaka.
Jag skulle nog inte lita allt för mycket på dom tyvärr..
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ och BPWDC..
Fender Jazz, Caparison Dellinger, Ampeg Svt 3 pro, Ampeg 610 mm
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

vi har fått exakt samma mail.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+

Inlägg av Poncho »

Nu har jag inte orkat läsa igenom hela texten ovan, men erbjudanden liknade detta brukar jag få i mailen titt som tätt från diverse skivbolag man aldrig hört talas om. Dealen brukar vara att man får vara med på en "samlingsplatta" som man får väldig knapphänt info om och dessutom brukar dom vilja ha betalt, ca $100. Jag tycker det rimmar dåligt att man ska betala för att bidra med en låt till deras samlingsplatta. Visst har dom omkostnader mm, men nä, jag e skeptisk till all sån här marknadsföring.
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
Tobbe
Medlem

Inlägg av Tobbe »

Har inte hört talas om det förut, men jag tycker det låter lite som katalog-företag som försöker lura företag på en tusing eller så för att få vara med i deras katalog.
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+

Inlägg av Hangover »

Mitt råd är att hoppa över det. Finns många som kör den här grejen nu. Om det trillar in en samlingsskiva till ett skiv/promotionbolag så åker det ofta direkt i papperskorgen. Sannolikheten att ni ska bli lyssnade på är större om ni skickar egna demos.
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Skit i detta. Som jag tidigare skrev i PM till dig bör man vara extremt försiktig med "grymma erbjudanden" som innefattar att man satsar egna pengar.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
SmashMyAmp
Medlem

Inlägg av SmashMyAmp »

mitt band har också fått liknande erbjudande, när man mailar dom och ställer frågor får man ALDRIG svar så jag litar inte på det.
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+

Inlägg av Ahab »

Får liknande titt som tätt. Brukar låta bra tills man läser att man ska betala 100 bucks för ett projekt som antagligen inte finns.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
Danne Palm
Medlem

Inlägg av Danne Palm »

Släng skiten. Sånt där är i princip spam, de bara hoppas på att några desperata stackare ska ge dem pengar.
Om det trillar in en samlingsskiva till ett skiv/promotionbolag så åker det ofta direkt i papperskorgen. Sannolikheten att ni ska bli lyssnade på är större om ni skickar egna demos.
Väl talat.
Cities of Mars.
https://citiesofmars.bandcamp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Duesenberg Triton, pedaler, Fender Rumble 500
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Man kan se det så här också: Vilket skivbolag, i dagsläget med instabil marknad, kontaktar enskilda musiker, kompositörer, band och vill på sitt fulla allvar erbjuda en "generös" deal? Inte många, om ens några, skulle jag tro.

Generös deal får man inte av ett skivbolag. Man får en ömsesidigt bra deal däremot...men utgångspunkt från din/ert initiativtagande.

Jag har också fått kontakt med skivbolag via MySpace...kan inte ses som annat är spam.
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

Håller med de ovanstående talarna om att det inte är lönt.
Däremot kan man gärna lägga pengar på marknadsföring då och då, typ gratistidningen Groove som kör en liknande grej med sina samlingsskivor. Myspace-"bolag" känns i mina ögon inte lika genuint.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

BassLobster

Inlägg av BassLobster »

newheartshadow skrev:Håller med de ovanstående talarna om att det inte är lönt.
Däremot kan man gärna lägga pengar på marknadsföring då och då, typ gratistidningen Groove som kör en liknande grej med sina samlingsskivor. Myspace-"bolag" känns i mina ögon inte lika genuint.
"Rätt" riktad marknadsföring är ett måste, självfallet.

Håller med om det där med gratisblaskan Groove. Ett annat sätt att marknadsföra sig, än via gratis kanaler på Nätet, är att lämna demos till alla bibliotek där man bor. Dom flesta bibliotek har hyllplan avsedda för demos och egenutgivningar.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Finns så jävla mycket spam från "manegement"-bolag på myspace, blir så trött på det.
Hela tiden företag som vill hjälpa en att få ut ens musik, det mesta av det är troligen BS.
Det är alltid nån Dave från Arizona. Kastar allting direkt.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
Matt_Public
Medlem

Inlägg av Matt_Public »

Fin vinst för dem, men knappast av större värde för er om man ska tro liknande trådar på andra forum.
Typ den här:

http://thedwarf.com.au/forum/viewtopic.php?f=7&t=29747

Gör det som känns rätt.
Skriv svar