BassLobster skrev:Fast billigast är väl ändå luftbas?
Jo, men frågan är om det är värt det.
Varje gång jag kokar luftsträngarna till mina luftbasar bränner jag fingrarna av mig då jag försöker känna efter som de är kvar i kastrullen eller ej.
Och flyter gör de också, men jag klarar bara att hålla nere dem i kastrullen upp till ca 75 grader - sedan gör det ont.
Tur i oturen att det inte sliter så hårt på fingrarna att lira på luftbasen då det är klart då, eller att bandagen inte påverkar tonen nämnbart.
Ibland funderar jag över att sluta koka luftbassträngarna, men det räcker ju att jag vet att de är kokta får att det skall addera till spelglädjen för JAG vet ju att det låter bättre.
Har inte oroat mig så mycket för skadeverkningarna på strängarna av kokandet eftersom de ju inte består av nånting, men en vacker dag kanske man skulle byta bara för att se om andra luftsträngar kan ge ett annat ljud.
Men man vill ju inte köpa nytt för ofta heller trots att det är gratis - känns lite spännigt att alltid köra nya strängar på luftbasen för mig som ju är amatör...
Proffsen kan hålla på med det som har roddare och grejer...
Hick!
Luftkontran däremot vill jag inte koka strängarna på.
Har ju snöat in på nylonsträngar på den riktiga kontran så jag inbillar mig att jag har såna på luftkontran också, men jag är inte säker.
Luftnylonet kanske skadas av kokningen, men det skulle jag ju aldrig märka själv och det vore ju hemskt synd.
Sknflla...
jjkuulll!!