Alla tips om prisvärda märken etc. mottages gärna.
Vad övrigt är det att man krävs för utom själv pedalen (taktkänsla )?
Tack på förhand/ Jensa
En bra bas...
Stärkare, telekabel, två hål i väggen...
Finns det något man måste ha utöver...?
Jag har en Ampeg combo hemma. Hur koppar jag en looppedal? Måste man ha några spec. specifikationer på det man kopplar till? In-/utgångar etc...
Alla tips om prisvärda märken etc. mottages gärna.
Vad övrigt är det att man krävs för utom själv pedalen (taktkänsla )?
Tack på förhand/ Jensa
En bra bas...
Stärkare, telekabel, två hål i väggen...
Finns det något man måste ha utöver...?
Jag har en Ampeg combo hemma. Hur koppar jag en looppedal? Måste man ha några spec. specifikationer på det man kopplar till? In-/utgångar etc...
Ähh...
Jag vet inte vad du får upp för bild då du klickar på länken men jag får då upp baksida på en bas som står lutad mot en tegelvägg...
On the serious side är väl Bassilow bra på det där med loop-pedaler...
Beror lite på vilken typ av loopar du vill göra. Jag har en DigiTech Jamman (den nya versionen) som jag är grymt nöjd med. Lägg upp förinspelade grunder till låtar som du kan spela över. Lägg upp flera loopar efter varandra och hoppa mellan som vers och refräng osv.
Är du ute efter att göra "knas"-loopar typ ljudlandskap så tycker jag det finns andra pedaler fungerar bättre. Jamman saknar helt effekter som t ex reverse. Det kan bli lite torrt om du inte har ett reverb till.
jannej skrev:Beror lite på vilken typ av loopar du vill göra. Jag har en DigiTech Jamman (den nya versionen) som jag är grymt nöjd med. Lägg upp förinspelade grunder till låtar som du kan spela över. Lägg upp flera loopar efter varandra och hoppa mellan som vers och refräng osv.
Är du ute efter att göra "knas"-loopar typ ljudlandskap så tycker jag det finns andra pedaler fungerar bättre. Jamman saknar helt effekter som t ex reverse. Det kan bli lite torrt om du inte har ett reverb till.
Skaffa en extra fotomkopplare om du inte vill böja dig ned och vrida på en ratt för att byta patch i stridens hetta. Det är mycket praktiskt. Det borde funka med vilken som helst pedal med tre knappar.
jannej skrev:Skaffa en extra fotomkopplare om du inte vill böja dig ned och vrida på en ratt för att byta patch i stridens hetta. Det är mycket praktiskt. Det borde funka med vilken som helst pedal med tre knappar.
Que?! Patch?
Fan, helt oinsatt i pedaler/effekter. (All el. utanför basen.)
Alltså du kan lägga upp flera förinspelade loopar typ vers, refräng och stick i en låt. Ska du byta mellan dessa så behöver du en fotomkopplare om du inte vill böja dig ned och vrida på en ratt.
Aha. Det känns som en överkurs till att börja med. Första steget blir att bara förstå sig på den och att timea att få igång ett sjysst groove, men tack för tipset.