Byta dotmarkers i greppbrädan?
- hitman
- Medlem++
Byta dotmarkers i greppbrädan?
Jag skall banda om en av bäbisarna och tänkte passa på att slipa ner greppbrädan. Klarar bandmarkeringarna slippapper eller skall man ta bort dom innan, alt byta mot nya efter att man slipat färdigt?
Hur tar man loss dom?
Hur tar man loss dom?
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!!
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!!

Anknyteri tråden, jag behöver pigga upp mina "sido-dots", d.v.s. de små markeringarna i greppbrädans ovansida. Nån som har tips på vad/hur man bör/INTE bör göra? Min plan är att borra2mm djupt med en 1-1,5 mm borr och sen fylla med antingen ljust plastiskt trä eller en tandpetare el likn.
Tips, tack!
Tips, tack!
- BBQV
- Forumvärd
- hosse
- Medlem+++
inte på 64:an väl?dereborn skrev:Anknyteri tråden, jag behöver pigga upp mina "sido-dots", d.v.s. de små markeringarna i greppbrädans ovansida. Nån som har tips på vad/hur man bör/INTE bör göra? Min plan är att borra2mm djupt med en 1-1,5 mm borr och sen fylla med antingen ljust plastiskt trä eller en tandpetare el likn.
Tips, tack!

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Klopper
- Hedersmedlem
Inte laddar väl Dereborn P-64:an med plastiskt trä eller tandpetare.hosse skrev:inte på 64:an väl?dereborn skrev:Anknyteri tråden, jag behöver pigga upp mina "sido-dots", d.v.s. de små markeringarna i greppbrädans ovansida. Nån som har tips på vad/hur man bör/INTE bör göra? Min plan är att borra2mm djupt med en 1-1,5 mm borr och sen fylla med antingen ljust plastiskt trä eller en tandpetare el likn.
Tips, tack!
Nej där har han säkert finare grejor, typ malt noshörningshorn.

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Jo, det är på den vita.Klopper skrev:Inte laddar väl Dereborn P-64:an med plastiskt trä eller tandpetare.hosse skrev:inte på 64:an väl?dereborn skrev:Anknyteri tråden, jag behöver pigga upp mina "sido-dots", d.v.s. de små markeringarna i greppbrädans ovansida. Nån som har tips på vad/hur man bör/INTE bör göra? Min plan är att borra2mm djupt med en 1-1,5 mm borr och sen fylla med antingen ljust plastiskt trä eller en tandpetare el likn.
Tips, tack!
Hmm... Horn/ben kan ju faktiskt vara en idé...
Å tredje sidan lutar det åt att jag ska hämta en grej i Grillby inom kort, kanske tar med den vita dit då!
- 200071
- Hedersmedlem
Rykten säger att det är tandpetare som gäller i Grillby. Troligen med mintsmak...dereborn skrev:Jo, det är på den vita.Klopper skrev:Inte laddar väl Dereborn P-64:an med plastiskt trä eller tandpetare.hosse skrev:inte på 64:an väl?dereborn skrev:Anknyteri tråden, jag behöver pigga upp mina "sido-dots", d.v.s. de små markeringarna i greppbrädans ovansida. Nån som har tips på vad/hur man bör/INTE bör göra? Min plan är att borra2mm djupt med en 1-1,5 mm borr och sen fylla med antingen ljust plastiskt trä eller en tandpetare el likn.
Tips, tack!
Å tredje sidan lutar det åt att jag ska hämta en grej i Grillby inom kort, kanske tar med den vita dit då!
- Klopper
- Hedersmedlem
Tänk om man tar fel i den allmänna förvirringen och försöker peta tänder med en p-bas som smakar mint!200071 skrev:Rykten säger att det är tandpetare som gäller i Grillby. Troligen med mintsmak...dereborn skrev:Jo, det är på den vita.Klopper skrev:Inte laddar väl Dereborn P-64:an med plastiskt trä eller tandpetare.hosse skrev:inte på 64:an väl?dereborn skrev:Anknyteri tråden, jag behöver pigga upp mina "sido-dots", d.v.s. de små markeringarna i greppbrädans ovansida. Nån som har tips på vad/hur man bör/INTE bör göra? Min plan är att borra2mm djupt med en 1-1,5 mm borr och sen fylla med antingen ljust plastiskt trä eller en tandpetare el likn.
Tips, tack!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

Fräscht!200071 skrev:Rykten säger att det är tandpetare som gäller i Grillby. Troligen med mintsmak...dereborn skrev:Jo, det är på den vita.Klopper skrev:Inte laddar väl Dereborn P-64:an med plastiskt trä eller tandpetare.hosse skrev:inte på 64:an väl?dereborn skrev:Anknyteri tråden, jag behöver pigga upp mina "sido-dots", d.v.s. de små markeringarna i greppbrädans ovansida. Nån som har tips på vad/hur man bör/INTE bör göra? Min plan är att borra2mm djupt med en 1-1,5 mm borr och sen fylla med antingen ljust plastiskt trä eller en tandpetare el likn.
Tips, tack!
- BBQV
- Forumvärd
Man kan inte peta tänderna med en P-bas. Antingen Jazzbas eller nå'n räceribanez funkar bättre...Klopper skrev:Tänk om man tar fel i den allmänna förvirringen och försöker peta tänder med en p-bas som smakar mint!200071 skrev:Rykten säger att det är tandpetare som gäller i Grillby. Troligen med mintsmak...dereborn skrev:Jo, det är på den vita.Klopper skrev:Inte laddar väl Dereborn P-64:an med plastiskt trä eller tandpetare.hosse skrev:inte på 64:an väl?dereborn skrev:Anknyteri tråden, jag behöver pigga upp mina "sido-dots", d.v.s. de små markeringarna i greppbrädans ovansida. Nån som har tips på vad/hur man bör/INTE bör göra? Min plan är att borra2mm djupt med en 1-1,5 mm borr och sen fylla med antingen ljust plastiskt trä eller en tandpetare el likn.
Tips, tack!
Å tredje sidan lutar det åt att jag ska hämta en grej i Grillby inom kort, kanske tar med den vita dit då!![]()