EDIT: Parkas basprojekt!
- blackparkas
- Medlem++++
- hosse
- Medlem+++
hur går det brakas?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- blackparkas
- Medlem++++
Åt helvete..... 
Nej då, jag känner inte att jag har möjlighet att lägga ut de stisch som behövs för de spännisar jag vill ha just nu så jag avvaktar lite...
Men mickarna sitter i och det var nära att jag lödde ihop skiten häromveckan...
Stallet är ju ett litet problem, ett vanligt standard kromstall jag köpte passar perfekt, men det svarta fetare jag köpte samtidigt är lite för stort för att passa precis ner i den lilla försänkningen som är för stallet. + Att de svarta skruvarna som följde med stallet inte går ner tillräckligt djupt.
Hade velat haft igång den snart, satte ut Ric:en på Blocket nu så vi får se.

Nej då, jag känner inte att jag har möjlighet att lägga ut de stisch som behövs för de spännisar jag vill ha just nu så jag avvaktar lite...

Men mickarna sitter i och det var nära att jag lödde ihop skiten häromveckan...

Stallet är ju ett litet problem, ett vanligt standard kromstall jag köpte passar perfekt, men det svarta fetare jag köpte samtidigt är lite för stort för att passa precis ner i den lilla försänkningen som är för stallet. + Att de svarta skruvarna som följde med stallet inte går ner tillräckligt djupt.
Hade velat haft igång den snart, satte ut Ric:en på Blocket nu så vi får se.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- blackparkas
- Medlem++++
Jahapp....
Då ligger jag minus på basdelskontot. Sålde halsen jag hade köpt och står nu med bara en kropp med mickar och rattar och stall.... typ...
Har hela tiden helst velat ha en svart hals på basen, iaf ett svart huvud.
Alternativet är ju en helvit rackare då.
Just nu finns det 3 alternativ för svart hals:
1. Aerodyne originalhals med svart huvud, hemma för ungefär knappt 2000
2. P-hals Fender Japan 80-tal, helsvart, RW-bräda. Hemma för någonstans melln 1500-2000
3. Jazzbas Special 80-tal Helsvart. Ingen aning om pris på denna men dessa halsar vet jag att de är sköna och skulle kunna tänka mig betala lite extra.
Vad tycker panelen?
Alternativ som Aerodyne Originalhals med vitt huvud 2000-2500, helvit japan-fender för 3000 finns också...
Då ligger jag minus på basdelskontot. Sålde halsen jag hade köpt och står nu med bara en kropp med mickar och rattar och stall.... typ...
Har hela tiden helst velat ha en svart hals på basen, iaf ett svart huvud.
Alternativet är ju en helvit rackare då.
Just nu finns det 3 alternativ för svart hals:
1. Aerodyne originalhals med svart huvud, hemma för ungefär knappt 2000
2. P-hals Fender Japan 80-tal, helsvart, RW-bräda. Hemma för någonstans melln 1500-2000
3. Jazzbas Special 80-tal Helsvart. Ingen aning om pris på denna men dessa halsar vet jag att de är sköna och skulle kunna tänka mig betala lite extra.
Vad tycker panelen?
Alternativ som Aerodyne Originalhals med vitt huvud 2000-2500, helvit japan-fender för 3000 finns också...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- blackparkas
- Medlem++++
Tilläggas bör att den svarta P-halsen är ganska så sliten och till Aerodynehalsen med svart HS så ingår stämmisar...
- blackparkas
- Medlem++++
YES!
Hals införskaffad till Aerodyneprojektet!
Och inte vliken hals som helst!!

Grymt nöjd.
Den är sliten och ful men det köper jag, Jazzbas Special-halsarna är grymt sköna tycker jag, speciellt de hel-svarta!
Följde dessutom med 3 st original stämmisar + en kromad (Nå´n som haft d-tuner på som använts på annat håll...)
Kul kul!
Hoppas på snabb leverans så jag kan skruva ihop skiten!
Kommer bli huuuuuuuuuuuuuuuuur snyggt som helst!
Då blir det bara 1 svart stämmis och ev. pl-skydd som kommer saknas, men basen kommer bli spelbar!!
WOHOOO!
Hals införskaffad till Aerodyneprojektet!
Och inte vliken hals som helst!!
Grymt nöjd.
Den är sliten och ful men det köper jag, Jazzbas Special-halsarna är grymt sköna tycker jag, speciellt de hel-svarta!
Följde dessutom med 3 st original stämmisar + en kromad (Nå´n som haft d-tuner på som använts på annat håll...)
Kul kul!
Hoppas på snabb leverans så jag kan skruva ihop skiten!
Kommer bli huuuuuuuuuuuuuuuuur snyggt som helst!
Då blir det bara 1 svart stämmis och ev. pl-skydd som kommer saknas, men basen kommer bli spelbar!!
WOHOOO!
- BB3000S
- VIP medlem
Coolt Parkas - Grattis!! Den som söker han ska finna, eller hur är det man säger?
Det där kommer ju att bli hur sweeeet som helst!

Det där kommer ju att bli hur sweeeet som helst!

| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- blackparkas
- Medlem++++
Ja, har väntat på att den så´n ska dyka upp och där kom den.
Som sagt lite skamfilad och sliten, men den är helsvart och banden skulle vara bra så då var det bara att slå till!
Som sagt lite skamfilad och sliten, men den är helsvart och banden skulle vara bra så då var det bara att slå till!
- BB3000S
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
BB3000S skrev:Rätt nöjd att du inte la 3 lax på den där vita nu va?
Hehehe... ja... faktiskt. Speciellt m tanke på att den här är billigare och den vita var nästan i samma skick.
Fast den hade sett riktigt schysst ut den också till kroppen.
- BB3000S
- VIP medlem
Ensam ja, inte bredvid den svarta inte.blackparkas skrev:BB3000S skrev:Rätt nöjd att du inte la 3 lax på den där vita nu va?
Hehehe... ja... faktiskt. Speciellt m tanke på att den här är billigare och den vita var nästan i samma skick.
Fast den hade sett riktigt schysst ut den också till kroppen.

| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
- blackparkas
- Medlem++++
Haha!
Fick tag i plektrumskydd nu...
Låg med upp till 22 dollar på det förra Aerodyneskyddet på Ebay, detta slutade på hisnande $5,50!!
Lite jobbigt att frakten går på 30 bucks men totalt 260 spänn för skyddet då känns ändå rätt ok...

Låg med upp till 22 dollar på det förra Aerodyneskyddet på Ebay, detta slutade på hisnande $5,50!!

Lite jobbigt att frakten går på 30 bucks men totalt 260 spänn för skyddet då känns ändå rätt ok...

- bootsy
- Medlem+++
Hehe, det är ju ett riktigt bra pris egentligen. Surt att frakten är dyr, men inte fan spelar det någon roll i detta fall...blackparkas skrev:Haha!
Stallet liknar mest ett veteflak.
- blackparkas
- Medlem++++
Haha!knedy skrev:Härligt!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu kanske du äntligen får ihop den så du kan sälja och köpa något annat.
Ja....

Saknas bara skruvar till stallet och skruvar till stämmisarna.... jag är en handlingskraftig man....

Nej, just den här gången så funkar det ju ändå, men hade den här handlaren haft vettiga fraktpriser hade det ju kunnat blivit ett fynd....bootsy skrev:
Hehe, det är ju ett riktigt bra pris egentligen. Surt att frakten är dyr, men inte fan spelar det någon roll i detta fall...
35 spänn för ett plektrumskydd...

Jag hade dessutom tänkt varit med upp till 30 dollar...

- blackparkas
- Medlem++++
Hehe...
Ja, kanske är nå´t sån´t som behövs för att man ska få ändan ur...
Jag har ju skruvar till stallet egentligen, men det är fel dimensioner på de som följde med stallet gentemot de hål som är borrade i kroppen så de bottnar inte.
Har kromade skruvar som passar, men det känns inte rätt...
Ja, kanske är nå´t sån´t som behövs för att man ska få ändan ur...

Jag har ju skruvar till stallet egentligen, men det är fel dimensioner på de som följde med stallet gentemot de hål som är borrade i kroppen så de bottnar inte.
Har kromade skruvar som passar, men det känns inte rätt...
- Mr Spock
- Medlem++
Congrats!bootsy skrev:Hehe, det är ju ett riktigt bra pris egentligen. Surt att frakten är dyr, men inte fan spelar det någon roll i detta fall...blackparkas skrev:Haha!
Knepigt egentligen...man får verkligen se till att göra riktiga FYND på ebay för att totalkostnaden ska bli försvarbar.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Sexsträngat:
- Mr Spock
- Medlem++
Jag vill också ha skruvar - får man bli med på en beställning vad det lider?knedy skrev:När jag bestämt mig för vad jag ska bygga ihop kanske jag beställer lite delar från ställen som säljer skruvar så då kan jag köpa hem åt dig.
Edit:
Hur länge tänker du fundera, Knedy?

Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- blackparkas
- Medlem++++
Fast "Reliablefender" som jag handlat av har höga fraktpriser.Mr Spock skrev:
Congrats!
Knepigt egentligen...man får verkligen se till att göra riktiga FYND på ebay för att totalkostnaden ska bli försvarbar.
Har handlat på annat håll där det nästan är billigare att skicka från staterna än inom Sverige, så det är helt upp till vad säljare vill använda för fraktalternativ.
En del tar 35 dollar för att skicka en pedal medan många andra tar 12-15 t.ex.
Jazzspecialhalsen kostade 34 dollar att skicka och P-halsen jag köpte från reliablefender gick på runt 50 bucks att skicka vill jag minnas.
Reliablefender har dock väldigt fina prylar, mycket sprillans nytt, som t.ec. Aerodynekroppen jag köpte.
Men nu har det blivit så dyrt så jag vet inte om det är försvarbart att köpa därifrån annat än om man får bra deal på auktioner.
- knedy
- VIP medlem
Jag kan slänga iväg ett PM när jag funderat klart.Mr Spock skrev:Jag vill också ha skruvar - får man bli med på en beställning vad det lider?knedy skrev:När jag bestämt mig för vad jag ska bygga ihop kanske jag beställer lite delar från ställen som säljer skruvar så då kan jag köpa hem åt dig.
Edit:

Officiell stormästare i EB-orden
- Mr Spock
- Medlem++
Låter bra, det.knedy skrev:Jag kan slänga iväg ett PM när jag funderat klart.Mr Spock skrev:Jag vill också ha skruvar - får man bli med på en beställning vad det lider?knedy skrev:När jag bestämt mig för vad jag ska bygga ihop kanske jag beställer lite delar från ställen som säljer skruvar så då kan jag köpa hem åt dig.
Edit:
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Mr Spock
- Medlem++
Har också handlat en del av dem, och det är ju precis som du säger: bra saker - alltid i enlighet med ebay-annonsens beskrivning - men dyyr frakt.blackparkas skrev:Fast "Reliablefender" som jag handlat av har höga fraktpriser.Mr Spock skrev:
Congrats!
Har handlat på annat håll där det nästan är billigare att skicka från staterna än inom Sverige, så det är helt upp till vad säljare vill använda för fraktalternativ.
En del tar 35 dollar för att skicka en pedal medan många andra tar 12-15 t.ex.
Jazzspecialhalsen kostade 34 dollar att skicka och P-halsen jag köpte från reliablefender gick på runt 50 bucks att skicka vill jag minnas.
Reliablefender har dock väldigt fina prylar, mycket sprillans nytt, som t.ec. Aerodynekroppen jag köpte.
Men nu har det blivit så dyrt så jag vet inte om det är försvarbart att köpa därifrån annat än om man får bra deal på auktioner.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat: