Hej!
Jag har lirat elbas ett slag, men är också mycket nyfiken på att lära mig att spela kontrabas. Till skillnad från hur jag "spelar" elbas, tänkte jag att jag kanske borde gå en kurs eller hitta en lärare. Kan någon rekommendera nånting i Stockholmstrakten? Helst något som är kompatibelt med en 34-åring som vill spela folkmusik eller ska (kanske även jazz).
Tacksam för svar!
lära sig spela i Stockholm?
-
- Nykomling
Kontrabaslärare i Stockholm
Hej på er vapenbröder!
Jag ger kontrabaslektioner och finns i Stockholm. Jag har spelat i 30 år och är utbildad på Musikhögskola och vid Bass Institute of Tech.
bass@comhem.se är adressen....
Ha det!
Jag ger kontrabaslektioner och finns i Stockholm. Jag har spelat i 30 år och är utbildad på Musikhögskola och vid Bass Institute of Tech.
Ha det!
Baslektioner ges av bassist utbildad på Musikhögskola & Bass Institute of Tech., Hollywood USA. 30 års strängnötande.
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Re: Kontrabaslärare i Stockholm
....kanhända vikarierande på musiklinjen i början på 90talet?BasNisse skrev:Hej på er vapenbröder!
Ha det!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}