peter_s skrev:Jag hade min första solospelning igår, på Noiseclub i Jönköping. Då såg det bl.a. ut såhär (fast blixten gör att det ser mycket ljusare ut i lokalen än vad det faktiskt var):
*BILD*
Det visade sig att jag inte var så mycket för publikkontakt...
the_great_alfonzo skrev:Var ligger noiseclub förresten
Noiseclub är inte ett ställe, som man kan tro, utan en kulturförening. För närvarande arrangerar de sina grejer i den gamla China-biografen, vilken visst ska byggas om snart, och bli till någon slags komplex med galleria och bostäder i.
the_great_alfonzo skrev:Var ligger noiseclub förresten
Noiseclub är inte ett ställe, som man kan tro, utan en kulturförening. För närvarande arrangerar de sina grejer i den gamla China-biografen, vilken visst ska byggas om snart, och bli till någon slags komplex med galleria och bostäder i.
Shit, du har ju större koll på min hemstad än vad jag har
Skam på torraland, I say!
Så var man tillbaka på Sticky Fingers i Göteborg, 7 år efter förra giget.
Planet Ljud heter bandet och basen är såklart en Tokai Love Rock, världens bästa bas, som jag nog nämnt i ett par *host* andra trådar. Spelad genom en MXR Bass DI +, Pratabasdisten och en vanlig gammel go Crybaby. Alla rattarna på max på basen, såklart.
Du äger en Wal bas och du spela live med en Yamaha?
Du borde skämmas.
Haha ja jo men jag hade inte Wal basen hemma då så blev mer eller mindre tvungen att spela på Yamahan Senaste gången spelade jag med Wal men det har jag inga bilder på
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
saft skrev:alla som förutom ett (som e taggat) e tagna av Karl Gunnarsson
Johannes sade det i någon tråd, och det tål att upprepas...Saft kan vara det enda riktiga rockstjärneämnet på forumet...keep up the good work, punk!
oj de va värst...:S
jag får väll jobba vidare på min rockstjärnekarriär, ensålänge äre ju faktist bara ett finnigt litet demoband jag spelar i som hållit på ett år.
Sen finns det betydligt tattigare bilder på oss när vi spelar från olika gigg, vi har mest haft turen att ofta ha nån som kan fotta på platts som vi sedan har snott bilderna av:P förövrigt e nog han som tagit domhär pixen bland dom duktigaste amatör livbandsfotografer jag träffat...