Insamling till förmån för MALA
- blackparkas
- Medlem++++
- alexon
- Medlem++
- alexon
- Medlem++
Knedy, om intresset är stort kanske du ska slänga in några fler lotter. Det är ju ett väldigt speciellt baslotteri. Dels är det ett sätt för oss att tillsammans handla av Mala. Dels är det inträdet till Malas Julspecial.knedy skrev:Ingenting om siffror ni skriver här kommer gillas, bara det som skrivs i den riktiga tråden som inte är uppe än som gäller.![]()
![]()
Skriv istället tips och förslag, 12000 är vad han skulle ha för basen. Men ska vi slänga in 10lotter till för ev. frakt och så?
Vore trist om det blev en tjurrusning, och sura miner om någon missar chansen för att man inte är påloggad vid rätt tidpunkt.
För min del så tycker jag i det här speciella fallet att det är ok att öka på under pågående lotteri.
Om det blir mer än 120 så kan ju överskottet bli ett andra pris, t.ex. på ett presentkort hos MalaBass.
Om vi bara kommer upp i 120 så kör vi som vanligt.

- peter_s
- Medlem++
Flipp! Om fler än 120 lotter säljs så får MALA gärna behålla överskottet, tycker jag. Bättre kanske då att ha en tidsgräns för hur länge man får tinga lotter, förutsatt att 120 säljs under den begränsade tiden, än ett begränsat antal lotter. Eller vad säger ni?alexon skrev:Knedy, om intresset är stort kanske du ska slänga in några fler lotter. Det är ju ett väldigt speciellt baslotteri. Dels är det ett sätt för oss att tillsammans handla av Mala. Dels är det inträdet till Malas Julspecial.knedy skrev:Ingenting om siffror ni skriver här kommer gillas, bara det som skrivs i den riktiga tråden som inte är uppe än som gäller.![]()
![]()
Skriv istället tips och förslag, 12000 är vad han skulle ha för basen. Men ska vi slänga in 10lotter till för ev. frakt och så?
Vore trist om det blev en tjurrusning, och sura miner om någon missar chansen för att man inte är påloggad vid rätt tidpunkt.
För min del så tycker jag i det här speciella fallet att det är ok att öka på under pågående lotteri.
Om det blir mer än 120 så kan ju överskottet bli ett andra pris, t.ex. på ett presentkort hos MalaBass.
Om vi bara kommer upp i 120 så kör vi som vanligt.
Vad sägs? Flipp eller flopp
- Mike
- The Transporter
Man blir ju alldeles tårögt av att läsa här.
Tänk att folk verkligen vill ställa upp!!!!
Klart att lottantalet INTE ska begränsas, vare sig Mala vill eller inte är han värd de extra slantar som kan trilla in. Han är ju trots allt en mycket färgstark profil på forumet.
Men jag tycker att man ska ha samma antal lotter i Jul-Lotto som man har i det första lotteriet.
Hur det än blir så kommer iaf jag att köpa några lotter.

Klart att lottantalet INTE ska begränsas, vare sig Mala vill eller inte är han värd de extra slantar som kan trilla in. Han är ju trots allt en mycket färgstark profil på forumet.
Men jag tycker att man ska ha samma antal lotter i Jul-Lotto som man har i det första lotteriet.
Hur det än blir så kommer iaf jag att köpa några lotter.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Because Porsche are for girls.
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
-
- VIP medlem
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
-
- Kontot är inaktiverat
Mitt svar var ett retoriskt svarRix skrev:Verkligen inte! Det var mer en retorisk fråga.. Klart han ska va med!!Roland skrev:Rix skrev:Får Knedy delta om han håller i dragningen?
Motfråga:
Finns det någonting som överhuvudtaget som antyder att vi inte skulle lita på Knedy till 100%?

Jag förstod vad du menade...
- knedy
- VIP medlem
Man skulle ju kunna göra så att någon, som inte berättar för mig, köper en lott åt mig som jag betalar för efteråt. Den som köper lotten åt mig kan ju berätta för någon annan, så det inte blir något fuskande där istället.
Vem kan känna sig bekväm att ta an sig den rollen?
Men ni måste bestämma en, annars kan det ju bli så att 50 personer köper hemliga lotter åt mig.
För jag vill då ha en lott i leken.

Men ni måste bestämma en, annars kan det ju bli så att 50 personer köper hemliga lotter åt mig.

Officiell stormästare i EB-orden
-
- Kontot är inaktiverat
knedy skrev:Man skulle ju kunna göra så att någon, som inte berättar för mig, köper en lott åt mig som jag betalar för efteråt. Den som köper lotten åt mig kan ju berätta för någon annan, så det inte blir något fuskande där istället.![]()
Men ni måste bestämma en, annars kan det ju bli så att 50 personer köper hemliga lotter åt mig.![]()
Jag köper din lott...för jag kommer att köpa flera...sedan PM:ar jag utvald forummedlem med info im vilket lottnummer som är ditt...
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- newheartshadow
- VIP medlem
- BB3000S
- VIP medlem
Så, snart har man läst ikapp hela dagens skörd av nya inlägg...
Lysande bra förslag med Julspecial, inget tak på antal lotter osv!!
"PrataBas - det trevligaste stället på internet" som Semborg sa...
Lysande bra förslag med Julspecial, inget tak på antal lotter osv!!
"PrataBas - det trevligaste stället på internet" som Semborg sa...
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- newheartshadow
- VIP medlem
ah just det. tänkte inte längre än så..Roland skrev:newheartshadow skrev:hehe, kul då får vi se reaktionen om knedy vinner också.
Nä, för han kommer ju inte veta det när han drar lotten

han kommer alltså att tro att du vunnit istället?

Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
-
- Kontot är inaktiverat
- joachime
- Medlem++
Väldigt fin tråd det här!
Jag är gärna med på lotteri. Inget tak låter som den bästa idén.
Jag är gärna med på lotteri. Inget tak låter som den bästa idén.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Spelar musik och omusik på fritiden
- MALA
- Distributör
Jag ska egentligen inte in och pilla här, kan fortfarande inte riktigt smälta hur otroligt fina ni är (group hug)
En fråga dock, som kan vara ämne för ny tråd.
Jag ställer som sagt upp med en bas till lotteriet under december månad. Ni får två alternativ, En Jake (P-bas) eller Elwood (jazzbas). Vad vill ni att det ska vara?
Ni kan inte bestämma färg för då kommer ni aldrig att komma till beslut så jag kör på vitt med rött p-skydd, exempel nedan

Den som känner för det får lägga upp en tråd och jag behöver resultatet första veckan i november

En fråga dock, som kan vara ämne för ny tråd.
Jag ställer som sagt upp med en bas till lotteriet under december månad. Ni får två alternativ, En Jake (P-bas) eller Elwood (jazzbas). Vad vill ni att det ska vara?
Ni kan inte bestämma färg för då kommer ni aldrig att komma till beslut så jag kör på vitt med rött p-skydd, exempel nedan

Den som känner för det får lägga upp en tråd och jag behöver resultatet första veckan i november

Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- alexon
- Medlem++
- Danny
- Medlem+
Jake jake jake
Då kommer jag köpa flera lotter! Fifan vilken läcker p-bas.. Mumma!

Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
- kmo
- Medlem++