Vilka är det som överhuvutaget lyssnat på och vet vilka Gentle Giant är?Några vet jag här på forumet men det vore kul att se om det är någon fler GG fantast som hittat hit

..och vilka GG låtar diggar ni?
GG (Power and Glory) gick konstant i min bandspelare i min "hundkoja", på mitten av 70-talet. Bandet (kassettbandet alltså) blev till slut genomskinligt. Jag satt också ofta och övade till några av låtarna. Jag vet att jag hade en favorit men jag kommer inte ihåg vad den hette. Turn around eller All around eller något sådant. Jag tror i alla fall att denna textslinga var tämligen frekvent i låten.Samuel skrev:Här ska det snackas 70 tal och Gentle Giant, världens bästa band.
Vilka är det som överhuvutaget lyssnat på och vet vilka Gentle Giant är?Några vet jag här på forumet men det vore kul att se om det är någon fler GG fantast som hittat hit
..och vilka GG låtar diggar ni?
Kolla in första låten i länken jag postade.Fläppen skrev: Turn around eller All around eller något sådant. Jag tror i alla fall att denna textslinga var tämligen frekvent i låten.
Jaa!....där var den ju. Den som kommer som nummer två är inte så tokig den heller. Jag tänkte väl att det var en gammal P-bas han hade (men han spelar ju med plektrum!!).Makten skrev:Kolla in första låten i länken jag postade.Fläppen skrev: Turn around eller All around eller något sådant. Jag tror i alla fall att denna textslinga var tämligen frekvent i låten.
Hela konserten är fantastisk tycker jag. De lirar så enormt samspelt och verkar väldigt glada och alerta. Kul också att se att ett sånt "nördband" faktiskt är rätt balla på scen. Jag hade, innan jag sett dem, trott att de skulle stå lutade över sina instrument i svår koncentration.Fläppen skrev:Jaa!....där var den ju. Den som kommer som nummer två är inte så tokig den heller.
Ja, maken till bra basljud är svårt att finna. Jag undrar vad han lirade på för förstärkare.Jag tänkte väl att det var en gammal P-bas han hade (men han spelar ju med plektrum!!).
Aah! The Dregs! Har alla deras plattor. Unsung Heroes och Industry StandardCee skrev:Gentle Giant, mkt bra!
Gillar man GG gillar man troligvis också Dixie Dregs, som är snäppet roligare än Mahavishnu Orchestra.
Derek Shulman har gjort fler stora positiva avtryck i musikhistorien än GG: han signade Bon Jovi!
Äsch! Du e bara avis..Makten skrev:Jag ska aldrig mer lyssna på något som familjen Schulman har att göra med.Cee skrev:Derek Shulman har gjort fler stora positiva avtryck i musikhistorien än GG: han signade Bon Jovi!![]()
Fan vad jag hatar Bon Jovi.
ger du dem lite tid börjar du säkert gilla dom!funkys**t skrev:Det här va nog det knäppaste jag hört. Men otroligt välspelat och genomtänkt. Kul!
Aldrig hört talas om dessa.
http://www.youtube.com/watch?v=fUW4Wfja ... ed&search=
Eller hur!? han är grym, verkligen genomtänkt spel.. Lyssna bara på basgången under hela Experience! Även Proclamation basgången är suverän.Makten skrev:Gentle Giant är tidernas bästa band! Och Ray är min favoritbasist, utan någon som helst tvekan. Han hanterar basen som en INSTRUMENTALIST, inte som nån fåne som bara står och dubbar gitarren. Underbart.Jordens bästa basljud har han också, åtminstone live.