0770330030

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

0770330030

Inlägg av Bastappe »

Vad är detta?
Fick ett samtal från detta numret. Anstötlig fråga fick jag, spelar Du bas?
Polisanmälan på G.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Vaddå!?

Polisanmälan för att nå´n ringer och frågar om du spelar bas?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Om du är seriös så tycker jag att du kan låta polisen koncentrera sig på viktigare saker än nån som ringer och busringer...
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

blackparkas skrev:Vaddå!?

Polisanmälan för att nå´n ringer och frågar om du spelar bas?
Ring upp numret och lyssna.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

enligt träffar på en googling tillhör numret http://www.bbp.se/
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/0770330030

http://www.vemringde.se/index.php?option=stats

Verkar vara flera som fått samtal från samma nr., men då verkar det varit tyst.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Enligt google är numret ett försäljarnummer....men hur de vet att du spelar bas vetefasen?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

macahan skrev:enligt träffar på en googling tillhör numret http://www.bbp.se/
Oj, mitt i prick. Spelar Du BAS?
Basstore
VIP medlem

Re: 0770330030

Inlägg av Basstore »

Bastappe skrev:Vad är detta?
Polisanmälan på G.
Fick inte du en gitarr häromdan också?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

marcbass skrev:
Polisanmälan på G.
:lol:
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

marcbass skrev:
Polisanmälan på G.
Javisst, det fick jag.
Tror Du att det är samma kille som vill åt mig på nå´t sätt?
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

Bastappe skrev:
marcbass skrev:
Polisanmälan på G.
Javisst, det fick jag.
Tror Du att det är samma kille som vill åt mig på nå´t sätt?
Bild

Bild

Bild

Bild

Här är några bilder tagna med min mobil.
mickeriksson
Medlem

Inlägg av mickeriksson »

Jag har inte blivit uppringd av just detta callcenter, men blev det för några år sedan.

Ringde flera ggr i veckan när jag svarade var det dödstyst, dom har en robot som ringer upp flera samtidigt och är alla säljare upptagna blir det så.

Gjorde en polisanmälan och tog reda på VD's mobilnummer.
Ringde sen upp honom vid halvelva på kvällen och undrade vad han ville.

Har även reggat mig hos NIX, det funkar ganska bra.

Dock får jag en massa riktad reklam i brevlådan, har sedan en tid umgåtts med tanken att beställa en järnspis hem till några VD'ar.
Nu är det försent att ge upp!
Användarvisningsbild
EmilBygde
Medlem+

Inlägg av EmilBygde »

Haha... polare till mig sitter lite mycke vid datorn, så han lyckades på nåt vänster ta reda på en telefonförsäljares hem/mobil nummer, mail och allt annat möjligt roligt, sedan spenderade han en lördag natt med att anmäla honom till alla nyhetsbrev via mailen och telefon/sms som han kunde hitta (ska ni vara telefonförsäljare, och har ett "specielt" efternamn, presentera er enbart med förnamn ;-) )
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

mycket bra tips :tummenupp:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

En polare till mig, som förövrigt skulle kunna sälja sand i Sahara, Är alltid jättetrevlig mot telefonförsäljare och verkar superintresserad en stund och sen förklarar han att han tyvärr är lite upptagen och ber om säljarens telefonnummer så att han, min polare, kan ringa tillbaka på söndag morgon halv fem när han har tid.

Förvirrade och snopna brukar försäljarna bli...
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Varjer
Medlem

Inlägg av Varjer »

Jobbar själv på ett callcenter och pysslat med detta "yrke" i flera år. När det gäller denna "robot" så är det en dailer som ringer upp, och är det nu som så som nån nämde här att alla säljare har samtal och dailern är intställd på för många utgånede samtal så blir det det här "ingen där knäppt tyst".. Mindre seriösa företag skiter i detta o låter de fortgå.. men men.. Du har ju nummret där.. det är ju lag på i dag att callcentrets nummer skall stå när vi ringer.. om du nu störs så är det väll bara ringa upp eller ta reda på vilket företag det är o be dom ta bort dig ur dailern..
Användarvisningsbild
sebad
Medlem

Inlägg av sebad »

Foxbat skrev:En polare till mig, som förövrigt skulle kunna sälja sand i Sahara, Är alltid jättetrevlig mot telefonförsäljare och verkar superintresserad en stund och sen förklarar han att han tyvärr är lite upptagen och ber om säljarens telefonnummer så att han, min polare, kan ringa tillbaka på söndag morgon halv fem när han har tid.

Förvirrade och snopna brukar försäljarna bli...
Ha ha, detta skulle jag nästan vilja testa.
seBAStian
K# ∆ Ab
--
Fender J-bass USA - Funkar till det mesta
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Varjer skrev:Jobbar själv på ett callcenter och pysslat med detta "yrke" i flera år. När det gäller denna "robot" så är det en dailer som ringer upp, och är det nu som så som nån nämde här att alla säljare har samtal och dailern är intställd på för många utgånede samtal så blir det det här "ingen där knäppt tyst".. Mindre seriösa företag skiter i detta o låter de fortgå.. men men.. Du har ju nummret där.. det är ju lag på i dag att callcentrets nummer skall stå när vi ringer.. om du nu störs så är det väll bara ringa upp eller ta reda på vilket företag det är o be dom ta bort dig ur dailern..

Som ytterst irriterad företagare kan jag ju säga att jag ALDRIG svarar på hemligt nummer eftersom det 8 ggr av 10 är call centers...2 kunder som inte får tag på mig...tyvärr för det har dessa call centers omöjliggjort...genom sin outsinliga behov av att erbjuda mig att byta telfonabonnemang eller köpa falsk katalogplats...
Användarvisningsbild
Varjer
Medlem

Inlägg av Varjer »

Förstår dig roland, men döm inte alla callcenters.. det finns de få som sköter sig och är hederliga(någorlunda iaf ;) )... Finns ju nix register..men det funkar ju sisådär.

(Om det är nån som blivit uppringde angånde Boxer digital tv så e de stor chans att det var jag ;) )
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Roland skrev:
Varjer skrev:Jobbar själv på ett callcenter och pysslat med detta "yrke" i flera år. När det gäller denna "robot" så är det en dailer som ringer upp, och är det nu som så som nån nämde här att alla säljare har samtal och dailern är intställd på för många utgånede samtal så blir det det här "ingen där knäppt tyst".. Mindre seriösa företag skiter i detta o låter de fortgå.. men men.. Du har ju nummret där.. det är ju lag på i dag att callcentrets nummer skall stå när vi ringer.. om du nu störs så är det väll bara ringa upp eller ta reda på vilket företag det är o be dom ta bort dig ur dailern..

Som ytterst irriterad företagare kan jag ju säga att jag ALDRIG svarar på hemligt nummer eftersom det 8 ggr av 10 är call centers...2 kunder som inte får tag på mig...tyvärr för det har dessa call centers omöjliggjort...genom sin outsinliga behov av att erbjuda mig att byta telfonabonnemang eller köpa falsk katalogplats...
Jag brukar köra "Jag köper av princip ingenting över telefon - var det något annat du ville? OK, tack. Hejdå."
Brukar funka rätt bra. Det blir iaf ett kort samtal.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Varjer skrev:Förstår dig roland, men döm inte alla callcenters.. det finns de få som sköter sig och är hederliga(någorlunda iaf ;) )... Finns ju nix register..men det funkar ju sisådär.

(Om det är nån som blivit uppringde angånde Boxer digital tv så e de stor chans att det var jag ;) )
...och ditt telefonnummer är?
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Varjer skrev:Förstår dig roland, men döm inte alla callcenters.. det finns de få som sköter sig och är hederliga(någorlunda iaf ;) )... Finns ju nix register..men det funkar ju sisådär.

Kan man nixa sej som företag? Tror inte det va....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Jopp det är min princip också.
Trodde jag...
Jag har comhem och de ringde upp och frågade om jag vill testa 3 månaders gratis "large" kabeltv istället för "8 favoriter". I ett svagt ögonblick sa jag ja. Blev irriterad på alla skräpprogram som dottern tittade på och såg fram mot att testperioden skulle ta slut. Till min fasa noterade jag i helgen att när testperioden tagigt slut så har det övergått till 9 månader extra, som dessutom är bundna!!! De rånar mig på 900 bagis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dags för strid.
Telefonförsäljeriyrket... då kan man inte sjunka lägre tyvärr. Kan dock nästan... bara nästan... tycka synd om de som sitter där och tjatar i telefonen.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Varjer
Medlem

Inlägg av Varjer »

Figge.. skaffa spärrtjänst så kommer du till 99% chans inte störas av telesäljare.. litet tips..

Kalebas: Om du vill ha mitt jobbnummer så PM:a

Anli: Tråkigt och höra... men förfasen skyll inte på säljare. När du/ni får hem avtalet så står det exakt vad som gäller. Det är så jävla ofta man pratar med kunder som inte har nån koll alls.. nejhe men skyll er själva om ni inte orkar läsa igenom det avtal ni får.

Skulle det nu vara så att det inte framgår att efter testperioden så fortlöper det 9 månader till (låter väldigt märkligt) så är det bara att du ringer till comhem och ber o få tillgång till den där inspelningen du gjorde med denna säljare..den har du rätt och ta del av.. och stämmer det inte det som gåtts igenom där har du rätt att häva. Många företag kör ju med "Få smaka kakan gratis i 2 veckor" och sedan binder man upp sig i x antal månader... många företag kör med denna taktik tyvärr.

Visst kan detta jobb va.."lågt".. men det handlar om pengar.. jag personligen tjänar rätt hyffsat.. och då får man "stå ut" ;)
Skriv svar