0770330030

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Då måste det vara lägst att ringa om glocalnetabbonemag..
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

Nu blev jag uppringd igen av rubricerade numret.
Irriterande.
Blir nog en knytnävsvals(inte barhänt, är ju rädd om knogarna) i nyllet på personen som ringer.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Varjer skrev:Figge.. skaffa spärrtjänst så kommer du till 99% chans inte störas av telesäljare.. litet tips..

Kalebas: Om du vill ha mitt jobbnummer så PM:a

Anli: Tråkigt och höra... men förfasen skyll inte på säljare. När du/ni får hem avtalet så står det exakt vad som gäller. Det är så jävla ofta man pratar med kunder som inte har nån koll alls.. nejhe men skyll er själva om ni inte orkar läsa igenom det avtal ni får.

Skulle det nu vara så att det inte framgår att efter testperioden så fortlöper det 9 månader till (låter väldigt märkligt) så är det bara att du ringer till comhem och ber o få tillgång till den där inspelningen du gjorde med denna säljare..den har du rätt och ta del av.. och stämmer det inte det som gåtts igenom där har du rätt att häva. Många företag kör ju med "Få smaka kakan gratis i 2 veckor" och sedan binder man upp sig i x antal månader... många företag kör med denna taktik tyvärr.

Visst kan detta jobb va.."lågt".. men det handlar om pengar.. jag personligen tjänar rätt hyffsat.. och då får man "stå ut" ;)
Har inte sett till nåt avtal.
Det du skriver gör att jag hatar telefonförsäljare ännu mer.
Boxer sa du? Hm.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

anli skrev: Det du skriver gör att jag hatar telefonförsäljare ännu mer.
Boxer sa du? Hm.
Skoja inte.....om du ,varjer,vill förbättra telefonterroristernas rykte så skulle jag börja med att backa 12 steg.....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

daionsavage skrev:NIX

Fungerar!

Jag har inte blivit uppringd på 5 år.
jag har NIX... fungerar sådär. Problemet är de företag man redan är nån form av kund hos.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Varjer skrev:Figge.. skaffa spärrtjänst så kommer du till 99% chans inte störas av telesäljare.. litet tips..

Kalebas: Om du vill ha mitt jobbnummer så PM:a

Anli: Tråkigt och höra... men förfasen skyll inte på säljare. När du/ni får hem avtalet så står det exakt vad som gäller. Det är så jävla ofta man pratar med kunder som inte har nån koll alls.. nejhe men skyll er själva om ni inte orkar läsa igenom det avtal ni får.

Skulle det nu vara så att det inte framgår att efter testperioden så fortlöper det 9 månader till (låter väldigt märkligt) så är det bara att du ringer till comhem och ber o få tillgång till den där inspelningen du gjorde med denna säljare..den har du rätt och ta del av.. och stämmer det inte det som gåtts igenom där har du rätt att häva. Många företag kör ju med "Få smaka kakan gratis i 2 veckor" och sedan binder man upp sig i x antal månader... många företag kör med denna taktik tyvärr.

Visst kan detta jobb va.."lågt".. men det handlar om pengar.. jag personligen tjänar rätt hyffsat.. och då får man "stå ut" ;)
- Har NIX, hjälper inte helt och hållet.

- Jag brukar be att få försäljarens telefonnummer för att få tid att tänka, det går aldrig. Det är ett bra sätt att se hur man kommer att bli behandlad när man väl har ingått ett avtal...

- Jag brukar be dem skicka avtalet skriftligt så att jag kan läsa igenom innan jag binder mig till något, det brukar inte heller gå så bra...

- Har jag tid pratar jag länge med försäljaren, och som dryg skåning är man i försäljarens ögon ett lätt offer... Det är när de tror jag skall svara ja som jag frågar efter telefonnummer och skrivna avtal.

- Det vanligaste är dock att jag ber dem återkomma på dagtid eller att de ringer min sambo på mobilen :twisted: (den kvinnan argumenterar man inte bort i en handvändning)
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Har nixat och det funkar rätt bra.
Fast ibland saknar man ju möjligheten att lägga av en dräpa.
Som när någon djuping ringde och ville erbjuda billigare telefoni och jag svarade att jag vill ringa dyrt.
Det blev väldigt tyst i luren! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

Nu har jag lugnat mig. De ringde inte på mitt privata abonemang, utan på jobbets(Alingsås kommun). Det gör det ännu konstigare att jag fick frågan om jag spelade bas. Jag blev uppringd igår kl 18.07 ännu en gång.
Det är nog en kompis som ligger bakom samtalen.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Har NIX, hjälper inte så värst mycket. Detsutom har vi hemligt nummer så det är ju väldigt konstigt.

Får väldigt ofta från ett nummer som bara är helt tyst, inget pip utan bara tyst.
Googlade det numret första gången och det är tydligen ett telfonnummer med dåligt rykte :P
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Bastappe skrev:Nu har jag lugnat mig. De ringde inte på mitt privata abonemang, utan på jobbets(Alingsås kommun). Det gör det ännu konstigare att jag fick frågan om jag spelade bas. Jag blev uppringd igår kl 18.07 ännu en gång.
Ja jag kan tänka mig det, det är ju lustigt att det är ett mobilnummer detsutom.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Jag har inte nix eller nåt sånt. Är jag på humör brukar jag göra lite knäppa grejer, typ Kalle Sändare som helt plötsligt kunde säga nåt helt obegripligt.. Ganska kul.
Annars lägger jag bara på när jag fattar att det är en försäljare.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Bastappe skrev:Nu har jag lugnat mig. De ringde inte på mitt privata abonemang, utan på jobbets(Alingsås kommun). Det gör det ännu konstigare att jag fick frågan om jag spelade bas. Jag blev uppringd igår kl 18.07 ännu en gång.
Aha..till jobbet va? Men du kan du vräka ur dig typ... "Jag har inte tid prata nu...jag drunkar i arbete" eller "Nä, jag har inte tid med sånt... Jag försöker simma lugnt"

:dumglad:
Skriv svar