Klopper skrev:Aha! Country då är jag helt ute. Mina kunskaper om detta börjar och slutar med pansargeneralens hustru. Och detta trots att min hustru är intresserad av hästjazz.
Just detta bandet har rätt lite med Dolly eller Garth Brooks att göra . Alt.countryn tar mer från typ Neil Young och liknande....men det var ju inte det som var frågan; VEM ÄR BASISTEN!?!
Lätt, det där är ju Oval DarkStar, tyvärr utan Fender.
mikkejohansson skrev:Hehe, bra chansning - men jag äger ingen Mustangbas
Och ingen sådan där som han spelar på i nuvarande bandet heller, väl?
Nä, fast det är närmare en sån
Och jag tror jag kan fler band, ja - alla inte aktiva dock...EDIT: fast vissa räknar visst två av banden som samma, hmmm...man får väl räkna solokarriären med
mikkejohansson skrev:Och jag tror jag kan fler band, ja - alla inte aktiva dock...EDIT: fast vissa räknar visst två av banden som samma, hmmm...man får väl räkna solokarriären med
Ja, det är lite komplicerat med den där snubben, och vad vad han spelar i ska kallas. Den där tri-grejen är väl t.ex. ett soloprojekt, på ungefär samma sätt som sakerna han släppt i eget namn, inte sant?
Men hörni era "sopprötter"!
Kan ni inte komma med en ledtråd som en "vanlig" dödlig hajjar!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Han var originalmedlem i ett av 90-talets (ev. sena 80 med?) största indierockband. Antagligen lika skyldiga till elgitarrförsäljningens uppsving som Beatles på sin tid (jaja....lite överdrivet kanske). Bandet har nyligen återförenats i originalsättning och bl a släppt en ny skiva. Spelade på Emmaboda förra sommaren.
Knäck den här och få evig cred i min bok.
Mannen till vänster är den störste nu levande Countrysångaren.
Den unge mannen till höger är...........ja vem då?
DoggyD skrev:Knäck den här och få evig cred i min bok.
Ron Gaddis är han till höger, George Jones till vänster.
Hade ingen aning, men förnamnen stod i bildnamnet
Man lär nästan spara om bilderna, o döpa om dom om det ska bli riktigt svårt
DoggyD skrev:Knäck den här och få evig cred i min bok.
Ron Gaddis är han till höger, George Jones till vänster.
Hade ingen aning, men förnamnen stod i bildnamnet
Man lär nästan spara om bilderna, o döpa om dom om det ska bli riktigt svårt
Jag var på väg ner i bingen i morse efter en natts jobb, i och med det hade väl pålägget ramlat av mackan.
Visst är det Ron Gaddis, Jones basist och harmonysinger sen många år.
En riktig kanonbasist och sångare med för den delen. http://www.youtube.com/watch?v=tKdxqxDuyII