Nu går skam på torra land!
- Dramo
- VIP medlem
- mikkejohansson
- Medlem++
- Punkster
- Medlem+++
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Chriller
- VIP medlem
Jag överväger att lägga ett bud på den lila "telefon"-sladden.
Det är inte så praktiskt med de där gamla snirkliga sladdarna, mina pedaler flyger och far när jag rockar loss med basen. Men ack så snyggt det är alltså.
Så fort jag byggt en låda till pedalerna med lite tyngd i blir det en sån! (Alltså nån gång innan nästa millenieskifte...
Det är inte så praktiskt med de där gamla snirkliga sladdarna, mina pedaler flyger och far när jag rockar loss med basen. Men ack så snyggt det är alltså.
Så fort jag byggt en låda till pedalerna med lite tyngd i blir det en sån! (Alltså nån gång innan nästa millenieskifte...
Jomen. It's the Chriller.
- Dramo
- VIP medlem
Mitt mail:
Har du gjort några uppgraderingar på den?
Jag ser att det är en J&D, men prislappen matchar inte.
Svaret:
nej inga uppgraderingar på den och prislappen är rätt, basen kostade 2400kr ny och sen köpte jag till ett buffel axelband för 400kr och stämapparaten (+metron)kostade 300kr och bagen som du kan ha basen i kostade några hundra.
allting är i riktigt bra skick och nästan oanvänt så därför kostar den vad den kostar!!
Han verkar lite irriterad, den här. Erik heter han visst.
Har J&D kostat 2400:- en gång i tiden?
Har du gjort några uppgraderingar på den?
Jag ser att det är en J&D, men prislappen matchar inte.
Svaret:
nej inga uppgraderingar på den och prislappen är rätt, basen kostade 2400kr ny och sen köpte jag till ett buffel axelband för 400kr och stämapparaten (+metron)kostade 300kr och bagen som du kan ha basen i kostade några hundra.
allting är i riktigt bra skick och nästan oanvänt så därför kostar den vad den kostar!!
Han verkar lite irriterad, den här. Erik heter han visst.
Har J&D kostat 2400:- en gång i tiden?

- Ale
- Medlem++
Hehe, den matematiken funkar inte.
Om nu basen skulle kostat 2400 (bs) + 700 + 160 (ser ut att vara ett standard rockbag, går att hitta för runt 160)
blir det alltså 3260 exklusive en brutal värdeminskning, dvs verkligen inte 4500, eller 3500 för den delen.
2000 max för det paketet?
Om nu basen skulle kostat 2400 (bs) + 700 + 160 (ser ut att vara ett standard rockbag, går att hitta för runt 160)
blir det alltså 3260 exklusive en brutal värdeminskning, dvs verkligen inte 4500, eller 3500 för den delen.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- Dramo
- VIP medlem
Precis.Le Contrebasse skrev:Hehe, den matematiken funkar inte.
Kan ingen tala om detta för honom? Jag vågar inte. Han verkar lite vresig.
Har Geddy fått svar än?
- TDHP
- Forumvärd
Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att jävlas med nån som inte vet bättre... Vill han ha x antal kronor för sina prylar så får han väl begära vad han vill, det är väl inte så att nån här tänkt köpa den ändå?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Dramo
- VIP medlem
Det är väl mer en upplysning än en jävlighet att säga hur mycket pengar han inte kan få för den?TDHP skrev:Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att jävlas med nån som inte vet bättre... Vill han ha x antal kronor för sina prylar så får han väl begära vad han vill, det är väl inte så att nån här tänkt köpa den ändå?
Och så vill man inte att någon stackars gröngölning går och köper den utan att veta bättre.
-
- Kontot är inaktiverat
TDHP skrev:Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att jävlas med nån som inte vet bättre... Vill han ha x antal kronor för sina prylar så får han väl begära vad han vill, det är väl inte så att nån här tänkt köpa den ändå?
Precis...marknaden sätter priset. Vill han ha 20.000 för sin J&D och någon betalar det...ja, enkel matte, då är den värd det...
Dock kan det ju i vissa fall kanske vara upplysande att berätta att det kanske är lite dåligt prissatt när folk inte blir av med grejerna och inte fattar varför...
- TDHP
- Forumvärd
Jo visst, men ofta blir det fånigt när folk ska maila och vara besservissers. Låt folk begära vad dom vill.Roland skrev:TDHP skrev:Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att jävlas med nån som inte vet bättre... Vill han ha x antal kronor för sina prylar så får han väl begära vad han vill, det är väl inte så att nån här tänkt köpa den ändå?
Precis...marknaden sätter priset. Vill han ha 20.000 för sin J&D och någon betalar det...ja, enkel matte, då är den värd det...
Dock kan det ju i vissa fall kanske vara upplysande att berätta att det kanske är lite dåligt prissatt när folk inte blir av med grejerna och inte fattar varför...
TDHP

TDHP
- Dramo
- VIP medlem
Men att den ska ha kostat 2400 är väl fortfarande bajsprat?TDHP skrev:Jo visst, men ofta blir det fånigt när folk ska maila och vara besservissers. Låt folk begära vad dom vill.Roland skrev:TDHP skrev:Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att jävlas med nån som inte vet bättre... Vill han ha x antal kronor för sina prylar så får han väl begära vad han vill, det är väl inte så att nån här tänkt köpa den ändå?
- TDHP
- Forumvärd
Vi har väl ingen aning om vad HAN har betalat för den?
Edit: Och min poäng är att eftersom ingen av oss troligen är intresserad av att köpa den så fattar jag inte vitsen med att gnälla på snubben om att den är dyr.
Edit: Och min poäng är att eftersom ingen av oss troligen är intresserad av att köpa den så fattar jag inte vitsen med att gnälla på snubben om att den är dyr.
TDHP

TDHP
- Klopper
- Hedersmedlem
[quote="TDHP"]Vi har väl ingen aning om vad HAN har betalat för den?/quote]
Mitt i prick!
Mitt i prick!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- Geddan
- VIP medlem
Han får begära 35´000 för sin J&D om han vill, det är ett fritt land.TDHP skrev: Jo visst, men ofta blir det fånigt när folk ska maila och vara besservissers. Låt folk begära vad dom vill.
Och jag får gå ut på stan i kort-kort och rosa pumps och svänga mina lurviga om jag vill.
Men är jag inte beredd att få en reaktion på det, ska jag kanske låta bli.
Eller?

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- melodika
- Medlem+
Gör`t, gör´t!!!!!!Geddy_Lee skrev:Han får begära 35´000 för sin J&D om han vill, det är ett fritt land.TDHP skrev: Jo visst, men ofta blir det fånigt när folk ska maila och vara besservissers. Låt folk begära vad dom vill.
Och jag får gå ut på stan i kort-kort och rosa pumps och svänga mina lurviga om jag vill.
Eller?

-
- Kontot är inaktiverat
He he...skulle fan se bra ut geddis...Geddy_Lee skrev:Han får begära 35´000 för sin J&D om han vill, det är ett fritt land.TDHP skrev: Jo visst, men ofta blir det fånigt när folk ska maila och vara besservissers. Låt folk begära vad dom vill.
Eller?

- Klopper
- Hedersmedlem
Ja för fan!melodika skrev:Gör`t, gör´t!!!!!!Geddy_Lee skrev:Han får begära 35´000 för sin J&D om han vill, det är ett fritt land.TDHP skrev: Jo visst, men ofta blir det fånigt när folk ska maila och vara besservissers. Låt folk begära vad dom vill.
Eller?
Se bara till att det finns någon med kamera i närheten!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- TDHP
- Forumvärd
Begärde han 35K för den då?Geddy_Lee skrev:Han får begära 35´000 för sin J&D om han vill, det är ett fritt land.TDHP skrev: Jo visst, men ofta blir det fånigt när folk ska maila och vara besservissers. Låt folk begära vad dom vill.
Eller?
Skitsamma, jag tycker bara det är lite löjligt att bomba en troligen ung kille med en maassa mail om hur blåst han är som försöker få ut vad han vill ha för sina prylar.
Men alla får som vanligt göra som dom vill, jag släpper det.
Och nästa gång vi ses tar vi en svängom i damkläder Geddis!

TDHP

TDHP