Ian Hill bra eller anus
- BasChrille
- Medlem
Ian Hill bra eller anus
Satt och lyssnade på radio när en gammal judas låt kom och det slog mig att medans Ian Hill inte är någon virtuos direkt så lägger han en grym grund.
Men en anonymare basist får man leta efter.
Men en anonymare basist får man leta efter.
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ och BPWDC..
Fender Jazz, Caparison Dellinger, Ampeg Svt 3 pro, Ampeg 610 mm
Fender Jazz, Caparison Dellinger, Ampeg Svt 3 pro, Ampeg 610 mm
- Taurus
- Medlem++
Bra.
På de tidiga Priestplattorna lirade han faktiskt ganska kul, och under deras senare heavy metal-period var han stenhård, även om jag fortfarande undrar vad Downing, Tipton och Halford använde för klister under hans skosulor som gjorde att han inte kunde ta ett endaste steg under konserterna. Så här i efterhand undrar jag om han egentligen inte var en lat rackare som använde en mycket diskret riggad ståstol.
På de tidiga Priestplattorna lirade han faktiskt ganska kul, och under deras senare heavy metal-period var han stenhård, även om jag fortfarande undrar vad Downing, Tipton och Halford använde för klister under hans skosulor som gjorde att han inte kunde ta ett endaste steg under konserterna. Så här i efterhand undrar jag om han egentligen inte var en lat rackare som använde en mycket diskret riggad ståstol.
- Klopper
- Hedersmedlem
Bonehead skrev:Han är ju som klippt och skuren för det däringa bandet Judas Priest. Han var nog inte var en het kandidat som ersättare för Alphonso Johnson i Weather Report.

Och tvärt om!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- Klopper
- Hedersmedlem
-
- Medlem+++
-
- Medlem+++
- whatawaste
- Medlem++
- Klopper
- Hedersmedlem
Figge letade idogt likt en iller!Roland skrev:Hur hittade du den här tråden?figgebass skrev:tweeters??!
Den handlar ju om en BRA bassist?!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- GandhiMK2
- Medlem++
Äh...jag såg ju "Ian Hill" och kunde inte hålla mej borta....Judas är ju ett av få metallband som jag står ut med även i vuxen ålder.
Kommer aldrig att glömma när ljuset gick ned på hovet januari(?)-83 (-84?) och dom körde igång med.......nehepp..jag kunde visst glömma....men det kanske var Turbo Lover eller nåt annat inte skitbra....men iaf...grymt var det...för en trettonåring...
Jag har dock ALDRIG funderat över vad Ian spelar....vilket jag nog får anse vara ett gott betyg.
Kommer aldrig att glömma när ljuset gick ned på hovet januari(?)-83 (-84?) och dom körde igång med.......nehepp..jag kunde visst glömma....men det kanske var Turbo Lover eller nåt annat inte skitbra....men iaf...grymt var det...för en trettonåring...

Jag har dock ALDRIG funderat över vad Ian spelar....vilket jag nog får anse vara ett gott betyg.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- criss
- Medlem+
vilken anal trådtitel!
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Medlem
Ian Hill började faktiskt på kontrabas, hans farsa var jazzbasist. Jag avgudar Ian Hill, stenhårda åttondelar. Mitt konsertminne av Priest är ifrån Scandinavium 1990, jag var en finnig tonåring. Ljuset släcks, och sedan hörs ljudet av Robs Harley Davidsson i PA:t, ut på scenen kommer en snubbe täckt i nitar från topp till tå på HD, och bandet drar igång med Hell Bent For Leather, jag blev frälst.
Fender Deluxe Jazz V
-
- Medlem