Yngwie's nya

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
BasChrille
Medlem

Yngwie's nya

Inlägg av BasChrille »

Har ni hört ny Yngwie plattan "Perpetual Flame"?
han lirar grymt bra bas och har fått till ett riktigt schysst basljud den här gången. Tycker han är en av dom få gitarrister som kan spela bas och inte spela gitarr på basen.
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ och BPWDC..
Fender Jazz, Caparison Dellinger, Ampeg Svt 3 pro, Ampeg 610 mm
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Måste hålla med om att det är grymt bra basljud och -spel på nya skivan! Annars är det inte riktigt min kopp te, men hade en yngwie-period för några år sen, då jag lyssnade mycket på honom.
Användarvisningsbild
BasChrille
Medlem

Inlägg av BasChrille »

Jo jag har tröttnat lite jag också han har ju inte förnyat sig direkt, men det har ju å andra sidan inte AC/DC Status Quo osv.. heller gjort
EBS Ralf
Medlem

Inlägg av EBS Ralf »

Fråga...är det Yngwie som lirar bas på plattan verkligen? Jag har för mig att Björne, som lirar i livesättningen, skulle lira på denna?
Roy Z har mixat den iaf.
Användarvisningsbild
BasChrille
Medlem

Inlägg av BasChrille »

EBS Ralf skrev:Fråga...är det Yngwie som lirar bas på plattan verkligen? Jag har för mig att Björne, som lirar i livesättningen, skulle lira på denna?
Roy Z har mixat den iaf.
Enligt skivomslaget är det Yngwie som lirar bas och en himla massa annat.
Och Roy Z har mixat med Yngwie.
EBS Ralf
Medlem

Inlägg av EBS Ralf »

Ja, det stämmer...kollade upp det med. Träffade Roy Z för ett tag sen då han höll på ratta Wolfs kommande platta i en studio. Riktigt trevlig snubbe, och jag kan upplysa om att det blir rätt gött basljud på den med, det lilla jag hörde iaf :)
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

Yes, det är Yngwie själv som spelar bas på plattan som vanligt numera. Björn spelar bara live.
För en gångs skulle på väldigt länge är det ganska bra ljud på plattan! Men sångljudet är ju förskräckligt dåligt! (eller oxå är det bara Ripper jag har svårt för...)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Skriv svar