dags att presentera sig
-
- Medlem
dags att presentera sig
Hej
Efter att smygit runt på forumet ett bra tag kan det vara dags att presentera sig lite.
Jag är snart 50 har spelat bas sedan 15 års åldern mer eller mindre aktivt alltid på hobby nivå , har mest spelat i kyrkan där jag är aktiv så det har blivit mest gospel och komp till körer eller solister men också lite rock.spelar numera covers med några andra gubbar och det händer att vi har nån spelning
Spelar på Yamaha bb605 och en avbandad Aria pro 2 magna series 5:a som jag satt en Kent Armstong pickup på ny fösta bas Edin femma som jag vann på lotteri här på forumet för ett tag sen
.Förstärkare Roland Cube 60,ashdown liitel gigant o tks 1126
eller lånar kyrkans Carvin 150 Watts combo,
Rune Jerkers /bassjerk
Efter att smygit runt på forumet ett bra tag kan det vara dags att presentera sig lite.
Jag är snart 50 har spelat bas sedan 15 års åldern mer eller mindre aktivt alltid på hobby nivå , har mest spelat i kyrkan där jag är aktiv så det har blivit mest gospel och komp till körer eller solister men också lite rock.spelar numera covers med några andra gubbar och det händer att vi har nån spelning
Spelar på Yamaha bb605 och en avbandad Aria pro 2 magna series 5:a som jag satt en Kent Armstong pickup på ny fösta bas Edin femma som jag vann på lotteri här på forumet för ett tag sen
.Förstärkare Roland Cube 60,ashdown liitel gigant o tks 1126
eller lånar kyrkans Carvin 150 Watts combo,
Rune Jerkers /bassjerk
Senast redigerad av bassjerk den tor 26 jul 2012, 23:35, redigerad totalt 1 gånger.
-
- VIP medlem
- Klopper
- Hedersmedlem
- Jan Hellman
- VIP medlem
- Evilbiker
- Medlem++
- BB3000S
- VIP medlem
- GurraG
- Medlem++
Hej och välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
som nästa färsking på PB känner jag att det är min tur att flexa mig själv.
35 bast, stockholmare...
ville börja spela trummor egentligen som åttaåring, fast morsan och farsan tvärnobbade. då valde jag det näst coolaste (tyckte jag då)... som tioåring var det nämligen bara Gene Simmons och Steve Harris som var coola på skolgården. Min första bas var en Aria Pro som jag gjorde mig av med eftersom den inte var tillräckligt hitech när man kom upp i tonåren.
Min första FENDER tjackade jag på en parkeringsplats i Södertälje för 3000:-
Tyvärr blev den stulen efter ett gig vid Tanto...någon måste ha fått tag i den när vi packade in i Chevan.
Nu spelar jag på en FENDER hotrod De Luxe P-bas...vilket är något av det bästa jag har haft att göra med.
Man får öppna och sanera den ett par gånger om året eftersom "hon" får vara med om en hel del blod-svett och tårar.
Skulle såklart vilja ha en herrejösses-AMPEG men får av utrymmestekniska skäl nöja mig med 1x15 combo (ampeg 115BA)
Låter kanon och har stämapparat inbyggd...sweet!
Gluttar för närvarande på en Geddy Lee signatur...känn på om ni har möjlighet
35 bast, stockholmare...
ville börja spela trummor egentligen som åttaåring, fast morsan och farsan tvärnobbade. då valde jag det näst coolaste (tyckte jag då)... som tioåring var det nämligen bara Gene Simmons och Steve Harris som var coola på skolgården. Min första bas var en Aria Pro som jag gjorde mig av med eftersom den inte var tillräckligt hitech när man kom upp i tonåren.
Tyvärr blev den stulen efter ett gig vid Tanto...någon måste ha fått tag i den när vi packade in i Chevan.
Nu spelar jag på en FENDER hotrod De Luxe P-bas...vilket är något av det bästa jag har haft att göra med.
Man får öppna och sanera den ett par gånger om året eftersom "hon" får vara med om en hel del blod-svett och tårar.
Skulle såklart vilja ha en herrejösses-AMPEG men får av utrymmestekniska skäl nöja mig med 1x15 combo (ampeg 115BA)
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- TDHP
- Forumvärd
Utmärkt Trazan!Tarzan08 skrev:som nästa färsking på PB känner jag att det är min tur att flexa mig själv.
35 bast, stockholmare...
Ännu bättre om du gör en EGEN presentationstråd!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
-
- Medlem