Ampeg SVT 4x10hlf någon ??
- snampeg
- Medlem
- bootsy
- Medlem+++
Re: Ampeg SVT 4x10hlf någon ??
Jag köpte precis en som jag tror att du var och högg på också.snampeg skrev:Ingen som har en Ampeg SVT 4x10hlf låda till salu ??
Om någon månad kanske jag är sjukt missnöjd, vem vet?
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Liten
- Hedersmedlem
Hade någon frågat vilken låda jag trodde var den sista lådan på jorden du skulle köpa Bootsy.. så hade det varit den!bootsy skrev:Jag köpte precis en som jag tror att du var och högg på också.snampeg skrev:Ingen som har en Ampeg SVT 4x10hlf låda till salu ??

- bootsy
- Medlem+++
Ja, jag vet att du inte gillar den.Liten skrev:Hade någon frågat vilken låda jag trodde var den sista lådan på jorden du skulle köpa Bootsy.. så hade det varit den!bootsy skrev:Jag köpte precis en som jag tror att du var och högg på också.snampeg skrev:Ingen som har en Ampeg SVT 4x10hlf låda till salu ??
Vi får se hur den funkar ihop med mitt sound. Har varit sugen på lite kraftfullare botten ett tag nu. Men, som sagt, den kanske är till salu igen om en månad eller två.
Senast redigerad av bootsy den tor 23 okt 2008, 13:25, redigerad totalt 1 gånger.
- Liten
- Hedersmedlem
Om det är kraftfullare botten du söker så har du rätt låda!bootsy skrev:Ja, jag vet att du inte gillar den.Liten skrev:Hade någon frågat vilken låda jag trodde var den sista lådan på jorden du skulle köpa Bootsy.. så hade det varit den!bootsy skrev:Jag köpte precis en som jag tror att du var och högg på också.snampeg skrev:Ingen som har en Ampeg SVT 4x10hlf låda till salu ??
Vi får se hur den funkar ihop med mitt sound. Har varit sugen på lite ktaftfullare botten ett tag nu. Men, som sagt, den kanske är till salu igen om en månad eller två.

- bootsy
- Medlem+++
Det är därför jag provar den!Liten skrev:Om det är kraftfullare botten du söker så har du rätt låda!bootsy skrev:Ja, jag vet att du inte gillar den.Liten skrev:Hade någon frågat vilken låda jag trodde var den sista lådan på jorden du skulle köpa Bootsy.. så hade det varit den!bootsy skrev:Jag köpte precis en som jag tror att du var och högg på också.snampeg skrev:Ingen som har en Ampeg SVT 4x10hlf låda till salu ??
Vi får se hur den funkar ihop med mitt sound. Har varit sugen på lite ktaftfullare botten ett tag nu. Men, som sagt, den kanske är till salu igen om en månad eller två.
- precision65
- VIP medlem
Jag är i alla fall väldigt nöjd med min. Köpte den på vinst och förlust i en tradera-auktion. Den passade som handsken till det jag skulle ha den till.
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- Liten
- Hedersmedlem
Och vad har du den till? Vilken sorts musik?precision65 skrev:Jag är i alla fall väldigt nöjd med min. Köpte den på vinst och förlust i en tradera-auktion. Den passade som handsken till det jag skulle ha den till.
vad kör du med för topp? Bas?
Kan tänka mig att den passar bra till tung rock /hårdare musik..
Lite "fieldy" in a box..

Okok jag överdriver...
- precision65
- VIP medlem
Jo, det är hårdrock med p-bas. Toppen är fortfarande min Eden WT-550. Låter helrätt.Liten skrev:Och vad har du den till? Vilken sorts musik?precision65 skrev:Jag är i alla fall väldigt nöjd med min. Köpte den på vinst och förlust i en tradera-auktion. Den passade som handsken till det jag skulle ha den till.
Lite "fieldy" in a box..
Okok jag överdriver...
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- Liten
- Hedersmedlem
Betvivlar jag inte en sekund!precision65 skrev:Jo, det är hårdrock med p-bas. Toppen är fortfarande min Eden WT-550. Låter helrätt.Liten skrev:Och vad har du den till? Vilken sorts musik?precision65 skrev:Jag är i alla fall väldigt nöjd med min. Köpte den på vinst och förlust i en tradera-auktion. Den passade som handsken till det jag skulle ha den till.
Lite "fieldy" in a box..
Okok jag överdriver...
- bootsy
- Medlem+++
- Poppamies
- Medlem
Jag kunde faktiskt tänka mej att sälja min. Den är så jävla tung. Kunde tänka mej att skaffa ett skåp med Neodym elemet i stället.snampeg skrev:Ingen som har en Ampeg SVT 4x10hlf låda till salu ??
den här.

P.S. Den är av den äldre USA modellen.
Bara ett litet problem... den finns i österbotten i Finland...
G-strings are for strippers
- 200071
- Hedersmedlem
Hm. Väldigt snygg P-bas, men jag ser att den nyaste Johannestekniken inte nått Finland ännu!Poppamies skrev:Jag kunde faktiskt tänka mej att sälja min. Den är så jävla tung. Kunde tänka mej att skaffa ett skåp med Neodym elemet i stället.snampeg skrev:Ingen som har en Ampeg SVT 4x10hlf låda till salu ??
den här.
P.S. Den är av den äldre USA modellen.
Bara ett litet problem... den finns i österbotten i Finland...
- Poppamies
- Medlem
Jag är inte helt på det klara vad den "nyaste Johannestekniken" innebär men jag kör hellre med gammaltestliga grejor från 1900-talet. Hade tidigare en MonsterAmp från 1972 och en TOP 100 från 1975. Peavey toppen är troligen från 80-talet och lådan från 90-talet.200071 skrev: Hm. Väldigt snygg P-bas, men jag ser att den nyaste Johannestekniken inte nått Finland ännu!
G-strings are for strippers
- 200071
- Hedersmedlem
En Johannesmoddad bas innebär att man lossar en skruv i plektrumskyddet och sätter plektrumet där.Poppamies skrev:Jag är inte helt på det klara vad den "nyaste Johannestekniken" innebär men jag kör hellre med gammaltestliga grejor från 1900-talet. Hade tidigare en MonsterAmp från 1972 och en TOP 100 från 1975. Peavey toppen är troligen från 80-talet och lådan från 90-talet.200071 skrev: Hm. Väldigt snygg P-bas, men jag ser att den nyaste Johannestekniken inte nått Finland ännu!