peter_s skrev:Dennis Dunaway, som spelat med Alice Cooper?
Kan avslöja att det var basen som avslöjade honom, inte min koll på Alice Cooper. Någon sådan har jag nämligen inte.
Nåväl. Nästa basist är också lätt. Bilden är från hans glans dagar, men han är fortfarande aktiv. Guldstjärna till den som kan nämna någon, eller något band, som han spelar med numer, och inte bara det han är mest känd för.
Ja, att det är Andy Rourke (Smiths) det ser jag ju. Men band idag...alla andra åttitalsikoner verkar ju spela med Oasis men där spelar ju en annan Andy bas.
mikkejohansson skrev:Ja, att det är Andy Rourke (Smiths) det ser jag ju. Men band idag...alla andra åttitalsikoner verkar ju spela med Oasis men där spelar ju en annan Andy bas.
Får bli en googlesväng....
Rätt mikke! Men var det inte onödigt att nämna Oasis i sammanhanget? (det kan vara det värsta band jag vet...)
Hade t.ex. Badly Drawn Boy och/eller Ian Brown nämnts istället, ja då hade det blivit en anglofil guldstjärna i protokollet. Nu får du bara äran att hitta en ny anonym basist.
mikkejohansson skrev:Spelar han med BDB? Kool. Hittade det där basistsuperbandet också
Ja, jag tror det. Åtminstone live. Fast jag kan förstås ha fel... (har inte granskat mitt påstående källkritiskt, vilket förstås är en dödssynd för min yrkesheder )
mikkejohansson skrev:Kör en svensk nu;
Johan Gustafsson i Randy, som köpt aluminiumhals-Kramer av en viss Peter Årnes?
mikkejohansson skrev:Spelar han med BDB? Kool. Hittade det där basistsuperbandet också
Ja, jag tror det. Åtminstone live. Fast jag kan förstås ha fel... (har inte granskat mitt påstående källkritiskt, vilket förstås är en dödssynd för min yrkesheder )
mikkejohansson skrev:Kör en svensk nu;
Johan Gustafsson i Randy, som köpt aluminiumhals-Kramer av en viss Peter Årnes?
Jodå Ledisar: Han har spelat med bla Eric Clapton, Sting, Robben Ford, Dolly Parton, Luciano Pavarotti, Elton John, Roxy Music, James Brown, Steve Earle, Eurythmics, Aretha Franklin, Levon Helm mfl. Kommer från NYC och hans efternamn rimmar på Mats.
DoggyD skrev:Den här då ? Ääääh, fuck it, det är den store David Hood från alla klassiska MS inspelningar. Legendarisk är bara förnamnet.
Det är väl fan att man ska behöva citera sej själv här.
Är det några av er därute som över huvud taget känner till David Hood ?
Legendarisk Bassplayer från Muscle Shoals i Alabama som lagt ner så
många baslinjer i FAME och Muscle Shoals Sound Studos att det liknar ingen sort. För er som diggar klassisk sydstatssoul finns mycket att hämta. På köper får ni den fullständigt underbara trummisen Roger Hawkins också. Den rytmsektionen går inte av för hackor. Lyssna bara in Hood och Hawkins The Staple Singers STAX grejer, vilket oefterhärmligt "in the pocket groove" dom hade.