bootsy skrev:
Du ser. Jag kontrar med champagneprovning i den Modigska salongen då. Men vi bör hålla dem isär, annars blir det minnesluckor.
Jag kontrar med elbas ("dagens Hegerfors går till Basmagnus)
Jag är med på allt alkoholintag! Från den 11nov kommer jag dessutom finnas kvar i landet tills årets slut, dessutom ganska ledig!
bootsy skrev:
Du ser. Jag kontrar med champagneprovning i den Modigska salongen då. Men vi bör hålla dem isär, annars blir det minnesluckor.
Jag kontrar med elbas ("dagens Hegerfors går till Basmagnus)
Jag är med på allt alkoholintag! Från den 11nov kommer jag dessutom finnas kvar i landet tills årets slut, dessutom ganska ledig!
Men då så! Låter som en plan. Men du och jag ses nog på fredag. Kanske.
Basmagnus skrev:
Peder Rakade Erikas Clitta I Sveg! ...eller?
Penibelt Edsvurna Dalmasar Eldar Rött Ris Av Klass Anno Dei Etthundra Enligt Renhetslagarna I Kenya Annars Så Chockas Lätt Istvan Turksson Tänker Arne Innan Skulptören Viker En Gärdsmyg! ...eller?
Basmagnus skrev:
Penibelt Edsvurna Dalmasar Eldar Rött Ris Av Klass Anno Dei Etthundra Enligt Renhetslagarna I Kenya Annars Så Chockas Lätt Istvan Turksson Tänker Arne Innan Skulptören Viker En Gärdsmyg! ...eller?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Basmagnus skrev:
Den här vill jag se fortsättningen på...
Jag också!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Champagne!
Se där! Äntligen ett ämne på pratabas som även min hustru uppskattar. Varje år far hon dit och kommer hem med skuffen full av underbara flaskor. Märkligt bra viner för mellan 13 och 25€. Vi drar upp en i morgon för att fira pratabas och för att trösta oss i den mörka dystra hösten. Det blir nog en H Billiot Fils -99 från Ambonnay. Utmärkt höstchampagne.
Själv känner jag ingen skillnad på riktig champagne och systemets fulskumpa för 80 spänn. Kanske vid en A/B-test men en sådan har jag aldrig gjort. Kanske dags...
Även en gammal punkare kan bli vinbög!
Jag har blivit drinkfreak på gamla dar. Alltså inte 50/50 vodka och ljummen cola utan the good stuff, gärna med mjölk. Sjukt kul att blanda själv, jag har t.om. köpt en iskross. Vem vet, det kanske blir drinkkväll i Kagelindska Residenset någon gång.
Har du inte den redan så rekommenderar jag det svenska referensverket Största Cocktailboken av Arne Häggqvist.
Jag har upplagan från 80talet men det kom en reviderad för några år sen.
Inte så mycke bilder utan mer hardcore recept o en del annan intressant info.
Avis när du nämner iskross. Min handvevade gick nyss sönder,
så d har inte vevats fram några Caipirinha på ett tag.
Däremot e jag glad i ismaskinen Rusta hade på tillbud i somras.
Vet ni varför det heter grogg? Det kommer sig av ett befäl i brittiska flottan som ville blanda ut manskapets romransoner med vatten. Denne man hade smeknamnet "Old Grog", pga av sin uniform i tyget grogram, och därav uttrycket grogg. Alltså dricker jag, som historiskt korrekt konsument, bara groggar bestående av dålig rom och skämt vatten. Hick!
bootsy skrev:Å andra sidan kommer Salon -96 vara världens bästa skumpa om sådär tio år.
Tur att jag har en låda i källaren då...
Näää... Champagne kan väl inte lagras så länge efter slutuppfyllning på flaska. Max 2 år tack!
Nja... beror väl på?
En standardcuvé är det ju inget att spara på, men vintage kan man med gott samvete hålla lite på... ( sen är ju frågan om det är JAG som kommer att dricka upp mina Salon... får jag 10000:- flaskan lär jag låta dem gå... )