Seymour Duncan SCPB 2-mik och HipShot D-Tuner. Halsen är fet och basen är mycket resonant!
BB3000S recenserar:
BBQ-kopplingen av de special-lindade Lundgren-mickarna är verkligen genialisk! I P-bas läge låter den verkligen P-bas, i J-bas läget verkligen J-bas. MM-läget rankar jag som bättre än OLP, men en bit ifrån Stingray (iofs ingen preamp så det är kanske en lite orättvis jämförelse, rattar man lite Eq på toppen kommer man vääldigt nära Stingray också). Sen har man ju dessutom P/J, P/MM och J/MM lägen på mickarna... Maken till flexibel bas (och dessutom med ett väldigt trevligt o öppet passivt sound) får man nog leta och leta och leta efter. Väldigt bra B-sträng dessutom!
Rekommenderas!! "BBQV Best of Leo" känns som ett lämpligt modellnamn.
Bara mikarna kostade 3200kr!
Vill ni ha detaljer så hör av er!
Senast redigerad av BBQV den fre 16 jan 2009, 13:26, redigerad totalt 19 gång.
"If you reach perfection your standards are too low."
Nej, ett jack för båda mikarna. Mudbuckern går att parallellkoppla med en push/pull på volymratten. Se'n kan man köra P-mik och mudbucker i serie med push/pull på P-mikens volymratt. D-Tuner, string-thru och fet hals är standardutrustning på den här modellen!
BarbequeVillage skrev:Jag har fått en idé som måste finansieras. I morgon har jag nog en annan idé, men fram tills dess så är dessa till salu för 5000 kr styck.
Vill ni ha detaaljer så hör av er!
Varför gör du så nu när jag har bandlös-GAS?
Sheehan-basen ser ju sanslöst läcker ut, och "Lundgren-specialaren" var ju genialisk! Hur var den kopplad nu igen?
Lundgren lindade två Twin Jazz-mikar enligt mina önskemål. Spolarna närmast halsen och stallet är vanliga J-mikar och de andra två är lindade för att funka ihop med J-mikarna. Halsmik i serie med specialspolen = P-mik och stallmik parallellt med specialspole = Stingray. Bra idé från min sida (tycker jag själv iallafall) och ett mycket lyckat genomförande av Lundgren!
Senast redigerad av BBQV den ons 29 okt 2008, 22:34, redigerad totalt 1 gånger.
BarbequeVillage skrev:Lundgren lindade två Twin Jazz-mikar enligt mina önskemål. Spolarna närmast halsen och stallet är vanliga J-mikar och de andra två är lindade för att funka ihop med J-mikarna. Halsmik i serie med specialspolen = P-mik och stallmik parallellt med specialspole = Stingray. Bra idé från min sida (tycker jag själv iallafall) och ett mycket lyckat genoförande av Lundgren!
BarbequeVillage skrev:Jag har fått en idé som måste finansieras. I morgon har jag nog en annan idé, men fram tills dess så är dessa till salu för 5000 kr styck.
Vill ni ha detaaljer så hör av er!
Varför gör du så nu när jag har bandlös-GAS?
Sheehan-basen ser ju sanslöst läcker ut, och "Lundgren-specialaren" var ju genialisk! Hur var den kopplad nu igen?