GurraG skrev:Och ändå kände ingen igen Pekka Pohjola när jag postade honom i "den allmänbildande basistfrågeleken"-tråden
Den upplagan av Made in Sweden som spelar i YT-klippen är grym! Gillar man instrumentalmusik rekommenderar jag annars deras debutplatta "Live at the Golden Circle" med Jojje, Borgudd och Bosse Häggström.
brukar inte läsa såna trådar
Jag har Wasa Express debutvax med Bosse på ellpee.. läckert
GurraG skrev:Enligt min ringa mening är Jojje en av Sveriges mest underskattade basister.
Prexis...
Jojje lirade ju bas på Pugh´s två första plattor och även med Solar Plexus.Här basar han på De Gladas Kapell-Spelar Nilsson från -78.
Made In Sweden,som var skitbra,gjorde sin debutplatta redan 1968 och den heter Made In Sweden With Love...
Fan va jag blir nostalgisk.. e ju bara uppslag från min minuskla vinylsamling
Solar Plexus (1972)
De gladas kapell (1978) (står visserligen som utlånad 2004.. hmmm vem?)
Och i samma andetag
Coste Apetrea - Nyspolat (1977)
Med höjdarspåret "dofter från sveavägen" eller som den hette i engelsk utgåva "smells from sunset boulevard"
Fan.. höll på o fastna i vinylhörnan nyss... spelar dom för sällan nu.
ingo skrev:Just den sättningen såg jag live ett par ggr. i mitten på sjuttiotalet (på Kåren och Sprängkullen har jag för mig) varpå jag genast skruvade fast en bit rundstav som tumstöd på min Jazz(men inte lirade jag som P.P för det)
Du slet iaf inte bort banden i tron att du blev den nye Jaco
GurraG skrev:Och ändå kände ingen igen Pekka Pohjola när jag postade honom i "den allmänbildande basistfrågeleken"-tråden
Den upplagan av Made in Sweden som spelar i YT-klippen är grym! Gillar man instrumentalmusik rekommenderar jag annars deras debutplatta "Live at the Golden Circle" med Jojje, Borgudd och Bosse Häggström.
brukar inte läsa såna trådar
Jag har Wasa Express debutvax med Bosse på ellpee.. läckert
Den plattan är hur bra som helst!
Finns både på vinyl och cd i samlingen.
Kul att öva till, fast svettigt!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
broder blues skrev:
Fan va jag blir nostalgisk.. e ju bara uppslag från min minuskla vinylsamling
Solar Plexus (1972)
De gladas kapell (1978) (står visserligen som utlånad 2004.. hmmm vem?)
Och i samma andetag
Coste Apetrea - Nyspolat (1977)
Med höjdarspåret "dofter från sveavägen" eller som den hette i engelsk utgåva "smells from sunset boulevard"
Skitbra plattor alla tre...
Från Coste kan man spinna vidare till Samla Mammas Manna som också gjorde en hel del bra prylar.Måltid är mums...
Nej.Sökte lite på Peter Sundell och han har lirat med en hel del olika band och artister tex EGBA,Schaffer,Ola Magnell,Monica Thörnell,Thomas Ledin,Peps,J-son Lindh,John Holm m fl.Hittade tyvärr ingen bild på honom.
Hamnade på en sida där man kan lyssna lite på De Gladas Kapell...