Stulen bas..

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
albin
Medlem+

Stulen bas..

Inlägg av albin »

När jag gick på höstlov förra fredagen så passade jag på att lämna in min bas på 4sound i Karlstad för lite justeringar. Skulle hämta upp den idag, när jag åkte tillbaka till skolan i Ransäter.
Då säger en i personalen att de i veckan haft inbrott, och att tjuvarna bara tagit fyra slumpmässiga case med instrument. Givetvis var en av de min bas.
Det är polisanmält, och de säger att de har snappat upp ett litet spår.
Inte mycket att hoppas på men..
Ifall man inte hittar min bas så får jag ersättning för det, dvs en likadan. Just nu lånar jag en 70reissue av butiken.

Ifall det är någon som får syn på en Fender Jazzbas 60s Classic MIM på blocket, vendolin osv, så hojta till! Det uppskattas. Jag får återkomma om jag hittar serienummer, alla papper ligger hemma hos mina föräldrar.
En grej som kan märkas är att stämskruven för E-strängen på framsidan av huvudet har fått sig en smäll. Det är en glipa mellan stämskruvsplattan och huvudet.
Strängarna är rotosounds med rött garn i ändarna (kommer inte på vad det heter.)

Bild

Bild

Det känns jävligt surt för tillfället. Men jag hoppas på det bästa.
Ska det gå åt helvete, ska det gå med musik!
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Det där suger! Hoppas det löser sig!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ruttet!

Det är ju en så´n här till salu på forumet just nu.... :D

Den är dock köpt av en annan forummedlem av nuvarande ägaren så jag tror inte det är hans om är boven..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
albin
Medlem+

Inlägg av albin »

blackparkas skrev:Ruttet!

Den är dock köpt av en annan forummedlem av nuvarande ägaren så jag tror inte det är hans om är boven..
Nä, vet att det inte är min. Den blev stulen onsdag-torsdag, och Punksters(har jag för mig?) gamla bas har ju legat ute ett tag här.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

albinriddlah skrev:
blackparkas skrev:Ruttet!

Nä, vet att det inte är min. Den blev stulen onsdag-torsdag, och Punksters(har jag för mig?) gamla bas har ju legat ute ett tag här.
Japp, det är min gamla baby och både jag och Persa är hederliga människor :wink:
Hoppas iaf du får tillbaka din bas. Eller kräv att få den där 70:s reissue av butiken som ersättning. Den lär väl inte va direkt dålig heller? :roll:
/Linus
Användarvisningsbild
albin
Medlem+

Inlägg av albin »

Punkster skrev: Japp, det är min gamla baby och både jag och Persa är hederliga människor :wink:
Hoppas iaf du får tillbaka din bas. Eller kräv att få den där 70:s reissue av butiken som ersättning. Den lär väl inte va direkt dålig heller? :roll:
Ersättning kommer jag få, så det löser sig.
Anledningen till att jag lånade 70-basen är att jag måste ha nånting att spela på till skolan, och de hade ingen 60s inne.
Så hittar de inte min bas så ska jag ha en likadan som ersättning.
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

albinriddlah skrev:
Punkster skrev: Japp, det är min gamla baby och både jag och Persa är hederliga människor :wink:
Ersättning kommer jag få, så det löser sig.
Anledningen till att jag lånade 70-basen är att jag måste ha nånting att spela på till skolan, och de hade ingen 60s inne.
Så hittar de inte min bas så ska jag ha en likadan som ersättning.
Jag hoppas att Du får en som är "likadan" eller bättre. Om Du inte är nöjd med det exemplaret Du blir erbjuden så ska Du säga ifrån. Ett tips att är att Du tar med en kompis(gärna även kunnig) om Du måste hämta ut en ersättningsbas. Jag hoppas att din kommer tillrätta.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

detta ska vi hålla koll på..

TYcker gott att 4sound kunde ersatt dig direkt..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
albin
Medlem+

Inlägg av albin »

Bastappe skrev: Jag hoppas att Du får en som är "likadan" eller bättre. Om Du inte är nöjd med det exemplaret Du blir erbjuden så ska Du säga ifrån. Ett tips att är att Du tar med en kompis(gärna även kunnig) om Du måste hämta ut en ersättningsbas. Jag hoppas att din kommer tillrätta.
Tack för tipset!
marcbass skrev:detta ska vi hålla koll på..

TYcker gott att 4sound kunde ersatt dig direkt..
Antar att du menar rent pengamässigt? Anledning till att jag lånar en bas och väntar ett par dagar med ersättning (antingen pengar eller en 60s) är att jag går musik på folkhögskola, och behöver helt enkelt något att spela på.

Återkommer med hur det löser sig.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Surt fall! Och som sagt, nöj dej inte med ett ruttet exemplar som ersättning!
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Gillar du 70s basen du fått låna så kolla om du kan få den som ersättning, jag menar, nu när du använt den redan så är den ju i stort sett begagnad nu. ;)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
albin
Medlem+

Inlägg av albin »

knedy skrev:Gillar du 70s basen du fått låna så kolla om du kan få den som ersättning, jag menar, nu när du använt den redan så är den ju i stort sett begagnad nu. ;)
Det är ett alternativ, men 70s-basen kommer jag inte behålla. Visst är det en jazzbas som bara är "tio år yngre", men inte vad jag vill spela på.
Skriv svar