Akai Deep Impact, visst... men går ju inte att få tag på, och dessutom har jag inte tid att vänta!
Finns det nått annat som låter hyffsat? EBS BassIQ?? Emma?? ......??
Så länge du väljer ett envelope filter, och inte en auto-wah, så riskerar du inte att få det du inte vill ha. Kombinera det sedan med valfri fuzz och/eller en oktaveringspedal, så som många redan föreslagit. Eller testa en Digitech Bass Synth Wah, som sägs kunna multitaska.lowfreq skrev:Kan någon rekommendera någon pedal som inte bara låter wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah![]()
Har testat, gillar inte.peter_s skrev:Eller testa en Digitech Bass Synth Wah, som sägs kunna multitaska.
Noterat!peter_s skrev:Vad gäller envelope filter så sägs DOD FX25 vara ett av de allra bästa. Men tyvärr tillverkas de inte längre, och de dyker sällan upp till försäljning på begagnatmarknaden.
Dereborn kanske har nåt klipp, han har en likadan!lowfreq skrev:TDHP: Boss FT-2 har jag aldrig hört, skulle vara kul att höra men har inte tid å vänta.
Jag kan tyvärr inte plussa på detta.. har haft en dod fx25peter_s skrev:Vad gäller envelope filter så sägs DOD FX25 vara ett av de allra bästa. Men tyvärr tillverkas de inte längre, och de dyker sällan upp till försäljning på begagnatmarknaden.
Så illa alltså? Trist.Liten skrev:Jag kan tyvärr inte plussa på detta.. har haft en dod fx25
Min moddade jag med blend-ratt för att släppa igenom basfrekvenser.. men det hjälpte nästan inte..
När du säger Meatball får du mig att tänka på en ny produkt från Barge Concepts, den här:Liten skrev:Den gammla vanliga q-tron pedalen är fortfarande den i särklass bästa envelope-pedalen jag testat.. (ja.. bättre en Lovetone Meatball - the holy grail of envelopes.. ) IGEN: IMO!!!
Den låter inte pyton den heller. OS'en har Agent funk inbyggd. Bra envelopepedal. + synt och deras Browndog fuzz. En ganska komplett pedal för synt ljud.lowfreq skrev:eller den här verkar trevlig...Matte skrev:
http://www.godlyke.com/shopping/pgm-mor ... num=1&=SID
the_great_alfonzo skrev:Innebär den att man låter såhär:
Eller såhär:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H3mhuqCLU8A[/youtube]