Power Supply
- Hugo Drax
- Medlem+
Power Supply
Har tröttnat lite på att fippla med batterier till alla pedalerna nu så jag tänkte att det är dags att införskaffa en power supply. Någon som har något att rekommendera?
bra, billig, mycket för pengarna osv osv.
bra, billig, mycket för pengarna osv osv.
- Chriller
- VIP medlem
- Liten
- Hedersmedlem
- straightedge79
- VIP medlem
http://www.stonecastle.se/productssimple1.html
Fungerar kanon och tar lika stor plats som laddaren till mobilen.
Fungerar kanon och tar lika stor plats som laddaren till mobilen.
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
- mikkejohansson
- Medlem++
- Geddan
- VIP medlem
Det där känns ju jäkligt smidigt och i slutänden kanske inte så mycket dyrare än diverse snikvarianter?!mikkejohansson skrev:http://www.thomann.de/se/harley_benton_powerplant.htm
Frågan är bara om den där dosan får plats på undersidan av pedalbordet?
Är dedessutom så att PrataBas-disten inte klarar sig på 9v så är det där ju lösningen på problemet.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Hugo Drax
- Medlem+
- peter_s
- Medlem++
Och jag som såg Harley Benton-enheten som en snikvariant, av t.ex. T-Rex FuelTankar...Geddy_Lee skrev:Det där känns ju jäkligt smidigt och i slutänden kanske inte så mycket dyrare än diverse snikvarianter?!

Om den är ungefär lika hög som T-Rex' olika FuelTank-modeller så får den åtminstone plats under ett T-Rex-bord. Och troligen under ett Pedaltrain, eller liknande, också.Geddy_Lee skrev:Frågan är bara om den där dosan får plats på undersidan av pedalbordet?
PrataBas-disten kan, som tror jag de flesta Moody-pedalerna, köras på allt mellan 9-12v, så det är inga problem. Dessutom har ju HB:n en dedikerad 12v-utgång också.Geddy_Lee skrev:Är dedessutom så att PrataBas-disten inte klarar sig på 9v så är det där ju lösningen på problemet.
- mikkejohansson
- Medlem++
- peter_s
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
Jo. Den lär vara bättre konstruerad också, med tanke på att den kostar en tusing mer. Fast både Jam:s och HB:n har samma utgångar som den vanliga FT:n. FT Jr har dock isolerade utgångar vilket ingen av de andra har.dereborn skrev:Den blå fueltanken har 12 V! Både AC och DC. Plus 8 st 9v...mikkejohansson skrev:Ja, själv har jag ju FuelTank Jr, men eftersom det efterfrågades 12v är nog HB ett ok alternativ...i alla fall till JAM:s "calrec" eller vad den heter.....för det verkar vara eeexakt samma burk.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Jag vet! Det innebär att man kan få 18v DC ur den! Till min guyatoneflanger t.ex.mikkejohansson skrev:Jo. Den lär vara bättre konstruerad också, med tanke på att den kostar en tusing mer. Fast både Jam:s och HB:n har samma utgångar som den vanliga FT:n. FT Jr har dock isolerade utgångar vilket ingen av de andra har.dereborn skrev:Den blå fueltanken har 12 V! Både AC och DC. Plus 8 st 9v...mikkejohansson skrev:Ja, själv har jag ju FuelTank Jr, men eftersom det efterfrågades 12v är nog HB ett ok alternativ...i alla fall till JAM:s "calrec" eller vad den heter.....för det verkar vara eeexakt samma burk.
- mikkejohansson
- Medlem++
- lowfreq
- Medlem++
Japp, jag följde ditt råd och slog till på en Fuel Tank Jr. Verkligen liten och smidig och totalt brumfri ... och funkar klockrent med den gula "dubbelkabeln" till min 18v Tonehammer.mikkejohansson skrev:Precis...eller ha pedaler med omvänd polaritet i kedjan utan brum...eller enklare blanda pedaler med egen ström t ex....

Don't mess with me, I do not want any treble!