Därför undrar jag vad ni har för prylar, hur länge ni ägt dom och hur nöjda ni är.
Jag har sammanställt en enkel enkät med några frågor. Sätt betyg på hur nöjd du är (1-5). Avstår (-)
1. Vad har du för ”förstabas”? Hur länge har du haft den? BETYG? (1-5) Lägg till fler om du vill.
2. Vad har du för förstärkare? Hur länge har du haft den? BETYG? (1-5)
3. Vad har du för högtalare? Hur länge har du haft den? BETYG? (1-5)
4. Vad har du för effekter? Hur länge har du haft dom? BETYG? (1-5)
5. Vad har du för strängar? Hur länge har du använt dom? BETYG? (1-5)
6. Hur gör du när du spelar in (ex DI, mickar, preamps, pluggar osv.)
7. Hur gör du live? (DI till PA, mickar osv.)
8. Hur gör du i replokalen? (förstärkning)
9. Hur gör du hemma? (förstärkning)
10. Vad har du för hörlurar? Hur länge har du haft dom? BETYG? (1-5)
11. Vad spelar du för typ av musik? VIKTIG FRÅGA!
12. Överst på önskelistan?
13. Hur länge har du spelat bas?
14. Hur nöjd är du med ditt band? BETYG? (1-5)
15. Summariskt: Hur nöjd är du? BETYG? (1-5)
Ps. Jag skriver snabbare än min hjärna tänker. Därför brukar jag komma på saker jag glömt i mina postningar och gör tillägg efteråt. Det finns också risk att något är otydligt så att något behöver ändras. KOLLA gärna genom denna post med jämna mellanrum.
Tillägg och ändringar 8 november 2008.
Ni PrataBasare slutar aldrig att förvåna. Responsen på den här enkäten har hitills överträffat alla mina förväntningar. Tack som fan! Utan baktanke satte jag ihop frågor som jag ville ha svar på. Det mesta har avhandlats i tidigare trådar. Men här blir det lite mer samlat tycker jag.
Jag har ändrat rubriken från "Ni som är permanent nöjda med era prylar" till "Hur nöjd är du med dina prylar?" Detta för att alla skall känna att de är välkomna att svara. Tror inte att era svar hade blivit annorlunda om rubriken varit så från början. Känner ni som redan svarat för att ändra något så gör det. Jag tycker också att det är bra om ni "uppdaterar" era svar efter hand.
Jag tänker starta en ny tråd så småningom. I den kan jag/vi sammanställa resultaten i diagram, tabeller, kurvor osv. och sedan föra diskussionen vidare på ett högre akademiskt plan.

Tillägg 25 juli 2010. Tråden har bumpats efter nästan två år i dvala och två nya frågor har lagts till, 14 och 15 (tack Kultivator).