Tjena alla goa själar på Pratabas.
Anders heter jag och är batterist åt den gode Rix.
Jag har snurrat runt lite på forumet mest för att det verkar vara en just stämning här och att det som regel är det mycket kul i offtopic tråden.
Jag håller inte bara på med att trumma åt Rix utan bygger och reparerar rörhäckar. Driver även en liten projektstudio där vi bla lirade in vår platta.
Jag hoppas att man, utan att vara bassist, får det trevligt här. Det har jag i alla fall haft som gäst
Välkommen.
Reparerar du slutsteg utan rör åxå?
Jag har ett som behöver omvårdnad!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Duracell skrev:Helst inte. Inte för att det skiljer sig så mycket men eftersom detta är en bisyssla så har jag förmånen att kunna välja vad jag sätter tänderna i.
Förresten föddes en Fender Bassman '63 (6G6-B) klon igår kväll.
Inte ens om det är ett Fendersteg?
Det är lugnt!
Jag får leta vidare efter lämplig reparatör!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Klopper skrev:Inte ens om det är ett Fendersteg? Wink
Tricket med rörgrejer är att nästan alla scheman med mera finns tillgängligt på nätet och att det finns massvis med kloka människor som hjälper en om man kör riktigt fast. Detta gäller inte riktigt för transistorvärlden. Dessutom är det väldigt svårt med nya ytmonterade historier. Krävs speciella prylar för att bara kunna löda i det.[/quote]
Stötte ju faktiskt på 2 av er i förra veckan. Ett besök i Grillby och sedan dök ju (B)rolle Sr. upp i vardagsrummet.
Jag äger en Ampeg B100R också....
Hm, trots att du använder det namnet får jag väl välkomna dig hit.
Som du redan vet efter att ha lurkat omkring här länge och väl så är det en skön plats...
Välkommen och tack för en skön vardagsrumsspelning...jag återkommer när jag vill ha er i min utomhusfestival (läs trädgård)...
Duracell skrev:
Förresten föddes en Fender Bassman '63 (6G6-B) klon igår kväll.
Hur lät den då!!!
Djävligt ball faktiskt, för gitarr. Krispig med typiskt fendersound men rätt bra spräck när man drog på lite. Ingen überdist men mer spräck än en twin.
Baskanalen på just den kretslösningen har dock inte fått speciellt bra kritik och nu förstår jag varför. Ärligt talat var baskanalen rätt tam. Men det innebär ju bara att det finns stor moddningspotential. Det är det fina med kloner, inget vintagevärde att ta hänsyn till.
Senast redigerad av Duracell den lör 08 nov 2008, 09:49, redigerad totalt 1 gånger.
Roland skrev:Hm, trots att du använder det namnet får jag väl välkomna dig hit.
Som du redan vet efter att ha lurkat omkring här länge och väl så är det en skön plats...
Ohh, man tackar.
Jajjemen, och vi garvade rätt skönt när du döptes om.