Spelningar, öl och replokalsliv är en kul bonus.

Hur är det för er ?
+1whatawaste skrev:Jag spelar för att jag mer eller mindre måste. Tycker att det är ett utmärkt sätt att stressa av och rensa skallen...Självterapi ?
![]()
Spelningar, öl och replokalsliv är en kul bonus.![]()
Hur är det för er ?
+1987fieldflower skrev:+1whatawaste skrev:Jag spelar för att jag mer eller mindre måste. Tycker att det är ett utmärkt sätt att stressa av och rensa skallen...Självterapi ?
![]()
Spelningar, öl och replokalsliv är en kul bonus.![]()
Hur är det för er ?
Men jag måste repa av mig ordentligt då och då om jag inte ska bli bråkig hemma.
Nääääää....men det där är ingen anledning, bara ett konstaterande...Cee skrev:bas är lättast. Man lär sig direkt. Gitarr är mycket svårare. Prova själv. T.ex. så måste man spela solo på gitarr. Och mycket fortare och med dist.
Svårt att svara på men det är ju något med musik som bevisligen lockar. Jag spelade dragspel i några år först. Började med elbas när jag var 12 och hoppade med i första rockbandet i samma veva. Om jag inte tidigt kommit igång och spelat med andra är jag inte helt säker på att jag fortsatt med bas. Om man ska försöka lista:whatawaste skrev:Det var ingen anledning....bara ett konstaterande.Svensson skrev:Ville egentligen bli gitarrist men bas är ju så mycket enklare. skoja bara...![]()
Varför ?
Varför intewhatawaste skrev:Varför spelar ni musik / bas ?
rumpeldunken skrev:Varför intewhatawaste skrev:Varför spelar ni musik / bas ?
Hörrudu grabben, jag har minsann hört en basist som också nödvändigtvis måste spela solo, det lät jävlar i mej inte lätt, snarare svårt med betoning på så svårt och snabbt att mätaren till slut inte gav något utslag alls. LOLCee skrev:bas är lättast. Man lär sig direkt. Gitarr är mycket svårare. Prova själv. T.ex. så måste man spela solo på gitarr. Och mycket fortare och med dist.
Gitarristen hittade sin gamla blockflöjt häromdan och jag kom faktiskt ihåg greppen!Klopper skrev:För att det är kul och för att blockflöjt var för svårt!
Hittade min för ett tag sedan åxå!TDHP skrev:Gitarristen hittade sin gamla blockflöjt häromdan och jag kom faktiskt ihåg greppen!Klopper skrev:För att det är kul och för att blockflöjt var för svårt!