Igår hade jag Thåström-sjalen... och basen NEDANFÖR magen! Mycket viktigt, det sista.Klopper skrev:Jag skiter i om du hörs eller ej Johannes, bara du har basen på magen discotrasan runt halsen och undviker att slå ihjäl publiken med blomsterkvasten!![]()
Rock n Roll!
Wimps and posers, leave the hall!
- blackparkas
- Medlem++++
Johannes skrev: Tackar! Fast emellanåt låter det faktiskt precis så illa. Min poäng är att det är värt det, ser det coolt ut så får det gärna låta lite sämre.
Hell yeah....!
Håller med som bara den!
Även om man naturligtvis ser till att kunna låtarna etc etc, men hellre basic och show än käcka fills och stirra-på-halsen-stel-som-en-pinne-stuket...
Och less is more är ju en bra devis så basic är ju bara gött....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Klopper
- Hedersmedlem
Knäskålarna fick en duvning?Johannes skrev:Igår hade jag Thåström-sjalen... och basen NEDANFÖR magen! Mycket viktigt, det sista.Klopper skrev:Jag skiter i om du hörs eller ej Johannes, bara du har basen på magen discotrasan runt halsen och undviker att slå ihjäl publiken med blomsterkvasten!![]()
Rock n Roll!

BTW!
Va fan är en Thåström sjal?
Hemvirkad med motiv med inspiration från Taube och Cornelis?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Thåström-sjalen är likadan som discotrasan fast svart. Båda har silver-strimmor! Skitcoolt!Klopper skrev:Knäskålarna fick en duvning?Johannes skrev:Igår hade jag Thåström-sjalen... och basen NEDANFÖR magen! Mycket viktigt, det sista.Klopper skrev:Jag skiter i om du hörs eller ej Johannes, bara du har basen på magen discotrasan runt halsen och undviker att slå ihjäl publiken med blomsterkvasten!![]()
Rock n Roll!![]()
BTW!
Hemvirkad med motiv med inspiration från Taube och Cornelis?![]()
Knäskålarna har det aldrig varit tal om i mitt fall, jag spelar ganska nära stallet. Skall basen hänga vid knäna så måste man ju spela vid greppbrädan och det gör jag sällan. Jag har den dock ganska långt ned, rak högerarm.
- Klopper
- Hedersmedlem
1. Var hittar man en dylik!Johannes skrev:Thåström-sjalen är likadan som discotrasan fast svart. Båda har silver-strimmor! Skitcoolt![/b] 1!Klopper skrev:Knäskålarna fick en duvning?Johannes skrev:Igår hade jag Thåström-sjalen... och basen NEDANFÖR magen! Mycket viktigt, det sista.Klopper skrev:Jag skiter i om du hörs eller ej Johannes, bara du har basen på magen discotrasan runt halsen och undviker att slå ihjäl publiken med blomsterkvasten!![]()
Rock n Roll!![]()
BTW!
Hemvirkad med motiv med inspiration från Taube och Cornelis?![]()
Knäskålarna har det aldrig varit tal om i mitt fall, jag spelar ganska nära stallet. Skall basen hänga vid knäna så måste man ju spela vid greppbrädan och det gör jag sällan. Jag har den dock ganska långt ned, rak högerarm. 2!
2. Skicka upp den under hakan Stanley Clarke style, så det blir lite brytning!
Rock n Roll med basen i struphuvudposition är så off att det blir fräckt!

Att du sedan blir slagen medvetslös av dina polare är något du får ta!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- Klopper
- Hedersmedlem
JK lirandes TH covers?Johannes skrev:Hakbas är aldrig coolt förutom i två fall: Lemmy och Phil L.

- optic
- Medlem+
Det märks tydligt i den här tråden att RockNRollen sannerligen har förstört många ungdomar.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
-
- Medlem+++
- hosse
- Medlem+++
jazz är farligt, punk är trevligt.optic skrev:Det märks tydligt i den här tråden att RockNRollen sannerligen har förstört många ungdomar.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
Hahahaha, den gamla klassikern...hosse skrev:jazz är farligt, punk är trevligt.optic skrev:Det märks tydligt i den här tråden att RockNRollen sannerligen har förstört många ungdomar.
Nja, jag har svårt att tro att det är det Optic menar. Hur skulle eventuellt väderkvarnsbruk kunna vara själ för att en ungdom är förstörd? Dessutom så är det väl mest 40+:are som har skrivit i denna tråd. 40+:are med jobb, villa och barn. Inte så förstörda människor. Måste vara något annat som avses.
- TDHP
- Forumvärd
Öh, va?optic skrev:Det märks tydligt i den här tråden att RockNRollen sannerligen har förstört många ungdomar.
Förklara gärna!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- anli
- VIP medlem
- whatawaste
- Medlem++
- optic
- Medlem+
Ja alltså, det är ju helt klart kulturellt bakåtsträvande att det är viktigare att se tuff ut än att spela rätt och den attityden verkar vara överrepresenterad hos så RockNRoll-musicerande herrar och damer.
Därför valde jag att uttrycka mig som jag gjorde. Jag hoppas det här har klarat upp alla frågetecken!
Därför valde jag att uttrycka mig som jag gjorde. Jag hoppas det här har klarat upp alla frågetecken!
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- TDHP
- Forumvärd
Ja, det får ju stå för dig...optic skrev:Ja alltså, det är ju helt klart kulturellt bakåtsträvande att det är viktigare att se tuff ut än att spela rätt och den attityden verkar vara överrepresenterad hos så RockNRoll-musicerande herrar och damer.
Men visst. Alla får tycka som dom vill!
Man FÅR tycka att det är roligare att titta på tex ett gäng svårt utbildade fusionmusiker som står i varsit hörn och stirrar ner i backen samtidigt som dom spelar EXAKT rätt än att se ett hårdsvängande rockband röja och ha kul över hela scenen och kanske inte få in varenda ton på rätt ställe. JAG håller inte med dock. Och vilken av företeelserna som är "kulturellt bakåtsträvande" kan nog diskuteras...

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- optic
- Medlem+
Tack!TDHP skrev:
Ja, det får ju stå för dig...
Men visst. Alla får tycka som dom vill!
:
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- optic
- Medlem+
Jag är han du alltid kan lita på!GrafZeppelin skrev:Haha! Jag håller sällan med om något du skriver Optic och gör det inte nu heller men jag måste ge dig cred för både stark övertygelse och hög svansföring!
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- flumpedagog
- Medlem+
men pino då?
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
- basmartin
- Medlem+++
Jag har ju extremt dålig motorik så att jag skulle falla ihop ifall jag gjorde någon mer avancerad dans än att stampa takten med högerfoten medan jag spelar, tyvärr. Men jag tycker att det är kul när andra gör det, om det gör showen bättre. Sedan om det blir en och annan ton fel så gör det inget. Det är snabbt glömt, ifall någon uppfattade att det blev fel.
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
"Thunderfunk 550-Boptic skrev:Ja alltså, det är ju helt klart kulturellt bakåtsträvande att det är viktigare att se tuff ut än att spela rätt och den attityden verkar vara överrepresenterad hos så RockNRoll-musicerande herrar och damer.
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01"
Självklart så förstår du inte grejen. Inget fel i det dock, som jag skrev i mitt första inlägg i denna tråd så tvivlade jag på att någon här skulle fatta vad jag menade, jag är glatt överraskad om att några faktiskt verkar tycka som jag.
Hey ho, let´s go!
Tillägg: Med detta inlägg menar jag inget illa, bara att just den där utrustningen inte signalerar punkväderkvarnbredbenthet. Den ligger ju snarare lite mer åt Uddevalla-hållet vilket ju inte brukar innebära rock ´n roll-show.
Senast redigerad av gäst den sön 09 nov 2008, 22:00, redigerad totalt 1 gånger.
- optic
- Medlem+
Det där har du helt rätt i. Känns ju himla oengagerat att hålla på och spela teater samtidigt som man utövar musik! Någon måtta får det faktiskt vara!Roland skrev:Det är ju inte bara rock'n'roll som fördärvat folk. Opera skulle ju också vinna på mer fokus och mindra svanssande omkring och färgglada kostymer...ytterligare en ytlig musikaliskgenre som behöver ta sig i kragen...
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe