Nöjd!
- blackparkas
- Medlem++++
Det går väl att beställa "riktiga" plektrum så att säga. Dunlop eller vad man nu föredrar med eget tryck så nog går det att få tag i bra plektrum med tryck på.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
"Riktiga"? Hur menar du nu?blackparkas skrev:Det går väl att beställa "riktiga" plektrum så att säga. Dunlop eller vad man nu föredrar med eget tryck så nog går det att få tag i bra plektrum med tryck på.
Jag har kört på orangea Clayton (eller dunlop) så länge jag kan minnas. Varför är dom inte "riktiga"?
- MALA
- Distributör
Glöm inte att tekniken måste kvalitetssäkras först, sedan är det fritt framfiggebass skrev:Och med tummen....och slappar sej......och med k-pistfattning....eller med fin solfjäderhand.....eller med tummen på vänsterhanden om det låter bäst....för det är väl vad det handlar om, huh? Att få det att låta rätt i den givna situationen?fieldflower skrev:Nästan rätt...macahan skrev:jaså?? jag trodde att riktiga basister spelade med fingrarna...
Riktiga basister KAN spela med fingrarna (och plektrum) och väljer när de gör vilket.

Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
OCH gå igenom imagekontrollantens verifikationsprotokoll!MALA skrev:Glöm inte att tekniken måste kvalitetssäkras först, sedan är det fritt framfiggebass skrev:Och med tummen....och slappar sej......och med k-pistfattning....eller med fin solfjäderhand.....eller med tummen på vänsterhanden om det låter bäst....för det är väl vad det handlar om, huh? Att få det att låta rätt i den givna situationen?fieldflower skrev:Nästan rätt...macahan skrev:jaså?? jag trodde att riktiga basister spelade med fingrarna...
Riktiga basister KAN spela med fingrarna (och plektrum) och väljer när de gör vilket.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Det borde väl gå ganska snabbt ändå...dereborn skrev:OCH gå igenom imagekontrollantens verifikationsprotokoll!MALA skrev:Glöm inte att tekniken måste kvalitetssäkras först, sedan är det fritt framfiggebass skrev:Och med tummen....och slappar sej......och med k-pistfattning....eller med fin solfjäderhand.....eller med tummen på vänsterhanden om det låter bäst....för det är väl vad det handlar om, huh? Att få det att låta rätt i den givna situationen?fieldflower skrev:Nästan rätt...macahan skrev:jaså?? jag trodde att riktiga basister spelade med fingrarna...

Medlem i PB50+
- blackparkas
- Medlem++++
dereborn skrev:"Riktiga"? Hur menar du nu?blackparkas skrev:Det går väl att beställa "riktiga" plektrum så att säga. Dunlop eller vad man nu föredrar med eget tryck så nog går det att få tag i bra plektrum med tryck på.
Jag har kört på orangea Clayton (eller dunlop) så länge jag kan minnas. Varför är dom inte "riktiga"?
Det är precis det jag menar.
Iom att någon ifrågasatte plektrumens kvalitet så ville jag bara klargöra att många av de som man kan få med eget tryck på är helt vanliga Dunlop, Clayton and so on, alltså inget bajs utan just RIKTIGA plektrum.
Sorry for being otydlig...!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- blackparkas
- Medlem++++
För övrigt röstar jag på vanlig size på plektrumen isf.
Eller kandke en batch vanliga och en blaffa?
Eller kandke en batch vanliga och en blaffa?
aha... eftersom tråden handlar om Claytonpicks så trodde jag du tyckte att dom var dåliga.blackparkas skrev:dereborn skrev:"Riktiga"? Hur menar du nu?blackparkas skrev:Det går väl att beställa "riktiga" plektrum så att säga. Dunlop eller vad man nu föredrar med eget tryck så nog går det att få tag i bra plektrum med tryck på.
Det är precis det jag menar.
Iom att någon ifrågasatte plektrumens kvalitet så ville jag bara klargöra att många av de som man kan få med eget tryck på är helt vanliga Dunlop, Clayton and so on, alltså inget bajs utan just RIKTIGA plektrum.
Sorry for being otydlig...!
Altt frid o fröjd
- blackparkas
- Medlem++++
Gör den?dereborn skrev:
aha... eftersom tråden handlar om Claytonpicks så trodde jag du tyckte att dom var dåliga.
Altt frid o fröjd
Det har jag missat.
Aja. Tänkte att Dennis beställt från nå´t av de ställen jag varit in och kikat på förut som trycker på alla möjliga sorters plektrum.
Kolla 3 första posterna.blackparkas skrev:Gör den?dereborn skrev:
aha... eftersom tråden handlar om Claytonpicks så trodde jag du tyckte att dom var dåliga.
Altt frid o fröjd
Det har jag missat.
Aja. Tänkte att Dennis beställt från nå´t av de ställen jag varit in och kikat på förut som trycker på alla möjliga sorters plektrum.
Det var det som gjorde att jag högg.
"Favvoplektrumen billigare än i musikaffärn - och med eget tryck! HÄPP!"
- precision65
- VIP medlem
dereborn skrev: Jag köpte 100 st orangea med firmaloggan tryckt på, fick dom idag! 53 dollar inkl frakt, kom direkt hem i brevlådan, ingen tull etc!
Billigar än i musikaffären - och med eget tryck!
Nöjd.
Kan Du inte lägga ut en bild så att vi får se hur det blev?
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- blackparkas
- Medlem++++
Har Clayton nå´t alternativ till Dynlops gatorgrip?
Gillar inte de blanka, de sitter inte fast mellan tummen och pekfringret...
Tyckte att dina, Dereborn, såg lite matt ut?
Gillar inte de blanka, de sitter inte fast mellan tummen och pekfringret...

Tyckte att dina, Dereborn, såg lite matt ut?
- blackparkas
- Medlem++++
- macahan
- Medlem+++
- blackparkas
- Medlem++++
Nice!
Fick ett fult gult plektrum med en fuuuul logga på idag som testexemplar.
Känns grymt nice, hatten av Dennis!
Rätt yta på plektrumet.
Det enda som störde mig var att det var en halv milimeter bredare och längre än vad de Dunlop jag brukar använda är.
Kändes lite ovanligt, men man lär ju vänja sig rätt snabbt.
Ska försöka komma på nå´t vettigt att ha på dem och beställa.
Vill ha 0,88 och de var gröna, lite läskigt...
Fick ett fult gult plektrum med en fuuuul logga på idag som testexemplar.
Känns grymt nice, hatten av Dennis!
Rätt yta på plektrumet.
Det enda som störde mig var att det var en halv milimeter bredare och längre än vad de Dunlop jag brukar använda är.
Kändes lite ovanligt, men man lär ju vänja sig rätt snabbt.
Ska försöka komma på nå´t vettigt att ha på dem och beställa.
Vill ha 0,88 och de var gröna, lite läskigt...