Enkät om EBS varumärke och förstärkare
- Trollis
- Medlem
Enkät om EBS varumärke och förstärkare
Jag är en student på Mälardalens högskola och genomför just nu en undersökning om EBS varumärke med fokus på deras förstärkarsortiment.
Jag vill ha personer som kan delta i min undersökning.
Det enda som krävs är att ni har någon uppfattning om vilka EBS är och någon form av erfarenhet av deras förstärkare. Ni behöver alltså inte äga någon EBS förstärkare för att delta i undersökningen.
För att delta i undersökningen följ länken nedan, fyll i enkäten och klicka på sändknappen på sista sidan.
Det tar bara ca 5 min. Har ni frågor så skicka ett PM eller email.
Tacka på förhand//Trollis
Jag vill ha personer som kan delta i min undersökning.
Det enda som krävs är att ni har någon uppfattning om vilka EBS är och någon form av erfarenhet av deras förstärkare. Ni behöver alltså inte äga någon EBS förstärkare för att delta i undersökningen.
För att delta i undersökningen följ länken nedan, fyll i enkäten och klicka på sändknappen på sista sidan.
Det tar bara ca 5 min. Har ni frågor så skicka ett PM eller email.
Tacka på förhand//Trollis
Senast redigerad av Trollis den lör 28 feb 2009, 14:27, redigerad totalt 1 gånger.
- TommyLove
- Medlem
jag med..
www.myspace.com/tommylovesweden
Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
-
- VIP medlem
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Jan Hellman
- VIP medlem
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Trollis
- Medlem
Ja jag förstår det.Indigo skrev:Ahh, nu fattar jag. Men det blir ju svårt att svara på fråga 9 när man inte har ägt/äger den som man föredrar...
Men se det som att man har provat flera av deras stärkare och hittat en favorit av dem som man skulle köpa om man hade råd. Varför hade valet då fallit på just den stärkaren?

- Trollis
- Medlem
Det alternativet fanns med förut. Hade dock svårt att värdera och vikta det alternativet. Tyckte det därför var mer intressant att utreda rör eller hybridkonstruktionens betydelse. Där har ju de flesta en någorlunda uppfattning av vilket ljud man väntas få.fieldflower skrev:OK, fyller i också...
Men i fråga 5 saknar jag alternativet "Ljudkaraktär" som jag gärna skulle värdera högst...
Tackar för medverkan och synpunkten.

- Liten
- Hedersmedlem
- Trollis
- Medlem
Tackar för kritiken bootsy och Liten!
Jag har ingen anledning att tvivla på att ljudet är den största faktorn vid ett basköp. Jag har sett undersökningar som pekar på det och valde därför att bortse från det här.
Dock skulle det vara intressant med en undersökning om vilken uppfattning det finns bland svenska basister om EBS ljud om det nu finns något sånt och vad det är i så fall.
Jag kommer eventuellt med en ny lite kortare undersökning om det.

Jag har ingen anledning att tvivla på att ljudet är den största faktorn vid ett basköp. Jag har sett undersökningar som pekar på det och valde därför att bortse från det här.
Dock skulle det vara intressant med en undersökning om vilken uppfattning det finns bland svenska basister om EBS ljud om det nu finns något sånt och vad det är i så fall.
Jag kommer eventuellt med en ny lite kortare undersökning om det.

- peter_s
- Medlem++