Fender Jazz Geddy Lee (SÅLD!)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Nej, 3000 är inte något som säljaren accepterar. Hälsar att du får köpa en Mexico std istället! :D

Har ingen aning om vad switchen gör faktiskt, men det är kanske seriekoppling... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Är det en insatt S1 kanske?
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Vad gör S1-switchen?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Ja det är någon form av seriekoppling, låter jävligt bra på jazzbasar.

- 2-Position Push/Push S-1 Switch:
- S-1 Switch Up: Pickups in Parallel,
- S-1 Switch Down: Pickups in Series
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

blackparkas skrev:Tack Hosse för att du talar om hur bra den här basen är att spela på så att min polare verkligen kommer kunna sälja basen.... :D
just de ... inge vidare stil å hålla på så ...

Riktigt bra bas faktiskt ...

Men jevvlar vikken smal hals den har. :dumglad:
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, hade det inte varit för att halsen var så smal som den är hade jag troligtvis köpt den själv.
Men den är för smal för mina händer helt klart.

Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

blackparkas skrev:Ja, hade det inte varit för att halsen var så smal som den är hade jag troligtvis köpt den själv.
Men den är för smal för mina händer helt klart.
Faan... du skulle ju bli arg på mig också för att jag påtalade halsbredden juuuuhhh.... var ju meningen. :wink:
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Antar att han inte vill ha en TE Quatravalve. :P
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hehehe....

Är för upprörd över senaste björnattacken som hänt idag i grannbyn för att reagera.....
I 9 av 10 björnattacker är det en jägare inblandad.
Och jag köper inte "att jägare är oftare i skogen än andra".
Farsan jobbar åt Vattenfall t.ex. och har varit ute i skogen/naturen varje dag i över 25 år och enda gången han sett en björn var när han åkte bil för ett par år sedan...

Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

Åhå... björnar... känns så avlägset här nere sthlm ... men det är fan inte så många mil upp de lufsar runt. Följer inte björndebatten.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

blackparkas skrev:Hehehe....

Är för upprörd över senaste björnattacken som hänt idag i grannbyn för att reagera.....
Farsan jobbar åt Vattenfall t.ex. och har varit ute i skogen/naturen varje dag i över 25 år och enda gången han sett en björn var när han åkte bil för ett par år sedan...
Att bli dödad av en björn eller varg måste statistiskt vara ett av de mest osannolika sätt en människa kan dö på - ändå blir det sånt ramaskri så fort nån skriker varg eller björn. Hundratals människor dör varje år av bilar och motorcyklar, av lungcancer pga rökning, i hjärtinfarkt pga frosseri, av sprit, droger, våld i hemmet osv osv - fan, det dör säkert fler människor av att få en åskblixt i huvudet än det dör av björn- och vargslag sammanlagt.

Människor är idioter och idiotiskast av alla människor är jägare. Även när männisor klantat sig och klampat rakt på ett björnide och björnen agerar med ett helt naturligt försvarsbeteende, då ska jägarna ändå ut och skjuta björnen.

/Mats D
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

läste nånstans att det årligen dör fler människor i åsne-relaterade (?!) olyckor än i flygolyckor. det är lite udda.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Jag tror fortfarande att det är Mannegitarren din kompis vill ha. Han har bara inte förstått det riktigt ännu....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

lowfreq skrev:Åhå... björnar... känns så avlägset här nere sthlm ... men det är fan inte så många mil upp de lufsar runt. Följer inte björndebatten.

Nej, det finns runt 8-10 björnar ca 5km från där jag bor, och då bor jag i princip i centrum i Bollnäs.
En polare har kåk precis i det område där dessa björnar finns, men han har aldrig sett nå´n.
Det var björnsafari där i fjol och hundratals åkte och ställde sig för att titta.
Ett tag kom en björn eller om det var två under en timmes spann ungefär varje kväll på samma ställa och lufsade förbi.

Det som det gällde i Aftonbladet är drygt 2 mil norr om Bollnäs.

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

200071 skrev:Jag tror fortfarande att det är Mannegitarren din kompis vill ha. Han har bara inte förstått det riktigt ännu....
Nja, han har siktat in sig på de nytillverkade Hagströmgurorna.

Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:
200071 skrev:Jag tror fortfarande att det är Mannegitarren din kompis vill ha. Han har bara inte förstått det riktigt ännu....
:(
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

MatsD skrev:

Att bli dödad av en björn eller varg måste statistiskt vara ett av de mest osannolika sätt en människa kan dö på - ändå blir det sånt ramaskri så fort nån skriker varg eller björn. Hundratals människor dör varje år av bilar och motorcyklar, av lungcancer pga rökning, i hjärtinfarkt pga frosseri, av sprit, droger, våld i hemmet osv osv - fan, det dör säkert fler människor av att få en åskblixt i huvudet än det dör av björn- och vargslag sammanlagt.

Människor är idioter och idiotiskast av alla människor är jägare. Även när männisor klantat sig och klampat rakt på ett björnide och björnen agerar med ett helt naturligt försvarsbeteende, då ska jägarna ändå ut och skjuta björnen.

/Mats D
+1
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
BasBonkers
Medlem

Inlägg av BasBonkers »

blackparkas skrev:
Kan en pissgul FenderStrata med inbyggd Roland GK-mic vara av intresse? En GR-33:a finns också med i bilden. Då kan han låtsas att han är i rymden.
It's always "a" dildo. Never say "your" dildo or "his/her" dildo.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

MatsD skrev: Att bli dödad av en björn eller varg måste statistiskt vara ett av de mest osannolika sätt en människa kan dö på - ändå blir det sånt ramaskri så fort nån skriker varg eller björn. Hundratals människor dör varje år av bilar och motorcyklar, av lungcancer pga rökning, i hjärtinfarkt pga frosseri, av sprit, droger, våld i hemmet osv osv - fan, det dör säkert fler människor av att få en åskblixt i huvudet än det dör av björn- och vargslag sammanlagt.

/Mats D

Håller med, det är vansinne.
Och jägarna ska förstås försvara sig med att "De är ute i naturen mer än andra" - Bullshit!

"Jomen då smyger vi mer än alla andra som är i skogen för vi jagar andra djur" - Bullshit!

Jag är helt övertygad om att jägaren i Vallsta skjutit på björnen när han sett den och att den sedan attackerat....
Jag köper helt enkelt inte att så många av de som attackeras råkar ha ett gevär med sig...

Nu är det en skadeskjuten björn springandes inte alls långt ifrån tätorter, NU om någon gång är den livsfarlig skulle jag tro....

Användarvisningsbild
mats
Medlem+

byte

Inlägg av mats »

Mycket godis i byte.....
1 st p-bas squier med mex-mickar och fenderlogga.
1 st huvudlös Hohner The jack nyrenoverad.
1 st Hartke VXL Bass-attack.
+ en liten slant emellan.
Kan det va intrersting???
//Mats
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

MatsD skrev:

- fan, det dör säkert fler människor av att få en åskblixt i huvudet än det dör av björn- och vargslag sammanlagt.
Absolut!
Kanske inte nödvändigtvis i huvudet, men över lag kan jag nästan garantera att det dödas/skadas fler av blixtnedslag än vad det gör av rovdjur.
Nej, riktigt less på den frihet vi tar oss över andra arter. Med våra intelligens och makt borde vi känna större ansvar, men istället använder vi det (så som andra människor emellan) i förtryck.
ÅH! Få ämnen jag engagerar mig så som detta. :x
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Inser såhär i efterhand att det kunde tolkas i mitt första inlägg ang. björnattacken att jag var upprörd över björnens agerande.
Naturligtvis hoppas jag att den som blivit biten klarar sig, men samtidigt är jag fullkomligt less på att varenda gång jag hör om en "björnattack" så är det en jägare som "råkar" vara ute med gevär i områden som man vet det finns björn i...
Och en skadeskjuten björn skall sedan jagas reda på och fällas.
Vad jag förstår så är det ett område stort som en tennisboll i huvudet mellan ögonen typ man ska träffa för att fälla en björn, och då tar det ändå mellan 30-90 sekunder innan den dör, om man träffar mitt i, varför försöker man ens!?
Tänk er att träffa en studsande tennisboll på 20 meters avstånd...

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Re: byte

Inlägg av blackparkas »

mats skrev:Mycket godis i byte.....
1 st p-bas squier med mex-mickar och fenderlogga.
1 st huvudlös Hohner The jack nyrenoverad.
1 st Hartke VXL Bass-attack.
+ en liten slant emellan.
Kan det va intrersting???
//Mats

Tack men nej tack.

Han har en köpare på 6000 spänn inte ens ett dygn efter den sattes ut på blocket.
Den är inte såld än men liknande eller högre bud alltså är det som gäller.

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Denna blev såld för 6000 efter ett dygn på blocket...!

Skriv svar