Stavning
- Liten
- Hedersmedlem
- Cuba
- VIP medlem
- Chriller
- VIP medlem
Kom ner bara! Jag lovar att bjuda på minst en Örebro Bitter nästa gång du är i stan. Fina grejer.Liten skrev:HAHAHAHA!!Chriller skrev:Man kan ju inte blanda svenska och engelska på en skiva. Det blir ju helt corny.
- Mats Ronander
Jag får nog flytta till göteborg snart..
Det där citatet är faktiskt autentiskt.
Jag är bara osäker på om han menar att vara rolig med att slänga in ett engelskt ord i just det sammanhanget, eller om han är aningens korkad.
För att gå on topic som omväxling.
En språkpolis skulle troligen gå in i väggen om han gav sig på det här stället. Stav- och skrivfelen på den här sajten är stundtals så grova att jag är övertygad om att många - liksom jag - skriver snabbt och spontant och med hjärta snarare än hjärna. Hundra gånger hellre det än korrekt framförd svenska any dej of dä week.
Alltså bryr jag mig inte ett skvatt om hur många s det är i basssssssissssssst.
P.s
Är för övrigt trippelutbildad (slå det den som kan!) skribent och jättenoga med allt sånt därnt i vanliga fall. Men inte på ett webbforum.
- TDHP
- Forumvärd
Nänä, det gällde ju att blanda språk, inte stava fel!
Om nån MENAR "basist" men inte kan stava till det så är det ok!
Om nån MENAR "basist" men inte kan stava till det så är det ok!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
Korkad är han INTE. Humoristisk däremot.Chriller skrev:...
Jag är bara osäker på om han menar att vara rolig med att slänga in ett engelskt ord i just det sammanhanget, eller om han är aningens korkad.
Appselut! Ja håller me.Chriller skrev:Stav- och skrivfelen på den här sajten är stundtals så grova att jag är övertygad om att många - liksom jag - skriver snabbt och spontant och med hjärta snarare än hjärna. Hundra gånger hellre det än korrekt framförd svenska any dej of dä week.
men just "bassist" verkar dyka upp i i övrigt välfotmulerade och -stavade inlägg. å eftersom de hära me basismen är en hjärtesak tyckte ja de va värt å påpeka.
men de e ba min åsickt lixom
- TDHP
- Forumvärd
- Cuba
- VIP medlem
Re: Stavning
Aber Sveska ist in Ordnung dann? Oder was?dereborn skrev:Kan vi inte enas om att basist stavas med bara 2 s på svenska?
"BASSIST" är engelska och det blir så jävla fånigt med svengelska.
tycker
Besserwissersektionen/språkavd.
- Chriller
- VIP medlem
Jo. Män man fatta ju likksom både va båd bassist, basist och basssist bätyder, så just d ha itne ja henkt uppp mäj po dereckt.dereborn skrev:Appselut! Ja håller me.
men just "bassist" verkar dyka upp i i övrigt välfotmulerade och -stavade inlägg. å eftersom de hära me basismen är en hjärtesak tyckte ja de va värt å påpeka.
men de e ba min åsickt lixom
Däremot när nån jävel stavar fel på ebenholts eller Marcus Miller vill jag införa spö straff!

(Särskrivningen var till dig TedeHåPe

- Cuba
- VIP medlem
baramanintestavar basist felsåejanöjdågladScuba skrev:dåfårviköraihopskrivningsåblirallanöjdapussdereborn skrev:Jag tycker det är helt all right me svengelska! Och med Düsk-svenska auch! De e åxå Okidoki med korny uttryck & funny spelling.
Men sär skrivning e för bjudet
OCH "BASIST" HAR BARA 2 S!!