Eftersom jag behåller min Laneylåda så åker den här ut på annons istället. En 115-låda som jag köpt av Geddy_Lee här på forumet. 8 ohm, 200w har jag för mig. Stor basreflex i botten.
Pris för en sån här tingest? Tja, en 800 spänn som PB-pris kanske? Eller kom med bud!
Kan såklart fixa bättre bilder också, fast just för tillfället har jag bara den här. Gallret på framsidan sitter inte med tejp längre, har skruvat dit det ordentligt.
Står i Örebro. Hämtas på plats eller skickas mot fraktkostnad, det bestämmer köparen.
SÅLD
Senast redigerad av Punkster den lör 17 jan 2009, 14:11, redigerad totalt 5 gång.
Inte byggd av mig, enbart renoveringen tar jag åt mig äran av.
Jag köpte den av Matte.
Troligen ett klassiskt Ljudia-bygge från sent 80-tal.
Låter riktigt schysst vid humana ljudvolymer. Prisvärd!
Hittade bara denna vid en snabb inventering:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Geddy_Lee skrev:Inte byggd av mig, enbart renoveringen tar jag åt mig äran av.
Jag köpte den av Matte.
Troligen ett klassiskt Ljudia-bygge från sent 80-tal.
Låter riktigt schysst vid humana ljudvolymer. Prisvärd!
Hittade bara denna vid en snabb inventering:
Just det, Ljudiabygge. Det stämmer nog väldigt bra med det som det kommits fram till här på PB(har inte 100 koll på detta heller)
Lingonbas skrev:Jag kanske är liiiiite intresserad. Har du lite mått på lådan?
Om inte Geddan har dom i skallen så kollar jag det ikväll.
Inte så svårt att gissa de ungefärliga måtten utifrån bilden,
eftersom ett 15" element är drygt 38 cm i diameter.
60*50*40 plus..minus nån cm här och där.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Hmmm, jag tror jag avvaktar med detta. Har idag en combo med en 15"- are som går att använda som bara högtalarlåda, men skulle jag bli av med den så....
Billig bandlös har jag, men den är inte aktuell att byta bort - jag har inte ens hunnit lära mig spela på den än....
Punkster skrev:Eftersom jag behåller min Laneylåda så åker den här ut på annons istället. En 115-låda byggd av Geddy_Lee här på forumet. 8 ohm, 200w har jag för mig. Stor basreflex i botten.
Pris för en sån här tingest? Tja, kom med ett bud vettja! Vet inte riktigt vad den kan vara värd.
Kan såklart fixa bättre bilder också, fast just för tillfället har jag bara den här. Gallret på framsidan sitter inte med tejp längre, har skruvat dit det ordentligt.
Står i Örebro. Hämtas på plats eller skickas mot fraktkostnad, det bestämmer köparen.
Vad går frakten på till Karlskrona???? E den överkomlig för min plånbok är jag nyfiken.
Eftersom den ligger ute på Vendolin för 1300 spänn så kanske PB-priset skulle hamna på en lusenlapp? Eller byte med något roligt, shortscale eller bandlöst.