Är det görbart?
Sitter funderar på mitt kommande PA100 och kanske bygga in en värmeslinga i en hals vore nåt?
Tror ni det är möjligt, eller skulle halsen bli en banan?
alexon skrev:Föreslår att du tar på dig en halsduk om du fryser.
eller runt bashalsen då......
för det var väl där du tänkte ha slingan?
Efter att ha lirat på en del utomhusscener sent i augusti, då kylan tränger på, (vissa sommrar kl 24) och fingrarna blir stela, så e tanken underbar! men om de skulle funka praktiskt?...
Hank T Morris & The Amazing buffalo Brothers uthärdade 40min på stan här i sandviken på Halloween, typ -2 grader och snöstorm! utan vantar å grejer..så ja tror nog inte de behövs nå värmeslinga i augusti skaffa mer kanor isånnafall =)
edvine skrev:Är det görbart?
Sitter funderar på mitt kommande PA100 och kanske bygga in en värmeslinga i en hals vore nåt?
Tror ni det är möjligt, eller skulle halsen bli en banan?
Halsen skule nog bete sig under uppvärmningsfasen, men när den väl blivit genomvarm skulle det vara som vanligt skulle jag tro. Dessutom så vill väl ingen ha en kokhet hals, utan måttlig temperatur.
Bra idé
Du får ta nåt som sätter fart på blodcirkulationen in händerna i stället , men en kramer borde man kunna pilla in en värmakabel i. Dock blir det nog meckigt med strömförsörjningen men alla problem är till för att lösas !
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
kmo skrev:-96 giggade jag med det eminenta Sabbath covergänget Sabbat bara Sabbath i -2 och snålblåst, då önskade jag att det varit augusti.....
Gigade i Trängslet med gospelkören i slutet av 80-talet.
Minus 20 hade vi. Jag tror varenda trumskinn sprack.
Själv spelade jag slagverk så jag kunde ha vantar på mig iaf.
Basisten körde med torgvantar. Men militärerna var glada!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Det var spännande att spela baritonehorn i marschorkester i 10 minus!
Har även spelar stränginstrument ute i kyla så man inte känner strängarna! En och annan felton blir det! Då är det skönt med gamla hederliga 350W spottar istället för LED!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP