How can do?Masayo skrev:Det är en intressant teori, men det enklaste är att du tränar upp blodcirkulationen istället.
Värmeslinga i halsen?
- Backlund
- Medlem++
Slipsen skrev:Hank T Morris & The Amazing buffalo Brothers uthärdade 40min på stan här i sandviken på Halloween, typ -2 grader och snöstorm! utan vantar å grejer..så ja tror nog inte de behövs nå värmeslinga i augustiskaffa mer kanor isånnafall =)
Ja, men dom är ju Amazing

Lirade utomhus på Ockelbo vintermarknad för några år sedan, då det var en del fina minusgrader (ca. 15-). Det var inte så kul.
- Geddan
- VIP medlem
Ja!TDHP skrev:Det var spännande att spela baritonehorn i marschorkester i 10 minus!
Har även spelar stränginstrument ute i kyla så man inte känner strängarna! En och annan felton blir det! Då är det skönt med gamla hederliga 350W spottar istället för LED!
LED-kannor är inte alltid av godo.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- kmo
- Medlem++
ManligtGeddy_Lee skrev:Gigade i Trängslet med gospelkören i slutet av 80-talet.kmo skrev:-96 giggade jag med det eminenta Sabbath covergänget Sabbat bara Sabbath i -2 och snålblåst, då önskade jag att det varit augusti.....
Minus 20 hade vi. Jag tror varenda trumskinn sprack.
Själv spelade jag slagverk så jag kunde ha vantar på mig iaf.
Basisten körde med torgvantar. Men militärerna var glada!

Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- straightedge79
- VIP medlem
- Diesel
- Medlem++
- edvin
- Medlem++
-
- Medlem++
- Wiggan
- Medlem
Det är ju just det som är problemet när man är kall om händerna, vilket jag händelsevis alltid råkar vara! Kanske borde starta en ny tråd om sakenMasayo skrev:Man får väl spela fortare helt enkelt... spela så att strängarna glöder!Wiggan skrev:How can do?Masayo skrev:Det är en intressant teori, men det enklaste är att du tränar upp blodcirkulationen istället.

- edvin
- Medlem++
- Backlund
- Medlem++
Haha, ja då luktar det nog mysigtedvine skrev:Efter haft en vecka med handsvett?Backlund skrev:Om man gör några, inte allt för djupa, fåror längs med halsen, ca. 1 cm breda, och klistrar fast lite tyg i dom så borde det ju värma lite. Kanske inte blir så skön spelkänsla med den halsen dock

- edvin
- Medlem++
Det är typ därför jag fryserBacklund skrev:Haha, ja då luktar det nog mysigtedvine skrev:Efter haft en vecka med handsvett?Backlund skrev:Om man gör några, inte allt för djupa, fåror längs med halsen, ca. 1 cm breda, och klistrar fast lite tyg i dom så borde det ju värma lite. Kanske inte blir så skön spelkänsla med den halsen dockTänkte inte på det. Brukar inte få handsvett när jag spelar. Tror jag......

grejor