BASSTUDIO LÄGGS NER
- 200071
- Hedersmedlem
BASSTUDIO LÄGGS NER
Som många vet så har jag haft det trassligt med ekonomin efter en tidigare konkurs i min konsultfirma.
Jag har haft en bra kontakt med Kronofogden och min "hobbyverksamhet" har man legat lågt med. Men nu hade de fått ett tips om vad jag höll på med och var därför tvungna att agera.
Efter ett tags genomgång slutade det hela med att jag nu äger min Peaveyrigg, en hopplocks P-bas av tveksam kvalité och en femsträngad OLP i sina beståndsdelar.
Av naturliga skäl så är det bara att lägga ner verksamheten.
Vad som händer sen har jag inte orkat tänka på än, men jag dyker nog upp på ett eller annat sätt ändå skulle jag tro. Förmodligen kommer jag nog ligga lite lågt här också ett tag.
Tröjorna och ev andra affärer som varit på gång kommer att lösa sig som planerat.
Jag är rätt knäckt just nu; men det är bara prylar och jag är inte den som viker mig så lätt. Jag har ju grejer att spela på själv..
Jag har haft en bra kontakt med Kronofogden och min "hobbyverksamhet" har man legat lågt med. Men nu hade de fått ett tips om vad jag höll på med och var därför tvungna att agera.
Efter ett tags genomgång slutade det hela med att jag nu äger min Peaveyrigg, en hopplocks P-bas av tveksam kvalité och en femsträngad OLP i sina beståndsdelar.
Av naturliga skäl så är det bara att lägga ner verksamheten.
Vad som händer sen har jag inte orkat tänka på än, men jag dyker nog upp på ett eller annat sätt ändå skulle jag tro. Förmodligen kommer jag nog ligga lite lågt här också ett tag.
Tröjorna och ev andra affärer som varit på gång kommer att lösa sig som planerat.
Jag är rätt knäckt just nu; men det är bara prylar och jag är inte den som viker mig så lätt. Jag har ju grejer att spela på själv..
- hosse
- Medlem+++
fy fan! jag lider med dig, Peter! verkligen inte roligt att höra. 

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- BBQV
- Forumvärd
Det var verkligen tråkigt att höra Peter. Finns det något jag kan bidra med för att förgylla din vardag så säg bara till!
Du kommer väl till Glanshammar i vår!?!
Du kommer väl till Glanshammar i vår!?!
Senast redigerad av BBQV den fre 21 nov 2008, 13:39, redigerad totalt 1 gånger.
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- basmartin
- Medlem+++
Fan vad tråkigt! Vilka svin.
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jan Hellman
- VIP medlem
Verkligen tråkigt att höra. Jag har själv haft några duster med Skatteverket/Fogden och det är inte roligt. I mitt fall har det löst sig båda gångerna då det visade sig att Skattemyndigheten gjort fel. Båda gångerna. Men dom där dusterna knäcker en lätt. Man upplever det som otroligt jobbigt. Jag säger samma sak som många andra. Hojta till om jag kan hjälpa till med något. Lycka till med allt. Som någon vis sa: "Det är bara att bryta ihop och gå vidare". Lättare sagt än gjort dock.....
MVH//Jan
MVH//Jan
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- newheartshadow
- VIP medlem
- Bean
- VIP medlem
-
- Medlem++
Ja, det lät ju inte så roligt det där. Men som sagt, hoppas att du hänger kvar och att man får träffa dig i Glanshammar och på framtida sammanslutningar. Du är ju en trevlig prick! =)
Senast redigerad av Indigo den fre 21 nov 2008, 13:54, redigerad totalt 1 gånger.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Chriller
- VIP medlem
Fan va trist!
Instämmer med vad de andra skrivit, jag kommer gärna med glada tillrop och annat som kan vara till hjälp i den mån jag kan.
Se mail.
Instämmer med vad de andra skrivit, jag kommer gärna med glada tillrop och annat som kan vara till hjälp i den mån jag kan.
Se mail.
Som representant för övriga PB-västare kan jag lova att se till att han kommer. Det blir ju ingen riktig basträff utan vår skäggige vän!BarbequeVillage skrev:Du kommer väl till Glanshammar i vår!?!
-
- VIP medlem
Fy fan va tråkigt..
Kan ja hjälpa dig på nåt sätt så hojta till.. Tänker då på att köpa loss varor eller nåt?
Kan ja hjälpa dig på nåt sätt så hojta till.. Tänker då på att köpa loss varor eller nåt?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- 200071
- Hedersmedlem
Otroligt vilken omtanke det finns här! Tack för alla uppmuntrande ord!
Jag är bara golvad; inte uträknad!
Även om det känns skitjobbigt just nu så handlar det bara om prylar. Jag kommer aldrig överge PrataBas och Glanshammar kommer jag defenitivt inte missa!
Det är inte synd om mig, jag har en bra familj, bor bra, en snäll hund, en bas att spela på och 100-tals underbara kompisar på PrataBas.
Så detta är bara information, ta det inte som en snyfthistoria!
Jag är bara golvad; inte uträknad!

Även om det känns skitjobbigt just nu så handlar det bara om prylar. Jag kommer aldrig överge PrataBas och Glanshammar kommer jag defenitivt inte missa!
Det är inte synd om mig, jag har en bra familj, bor bra, en snäll hund, en bas att spela på och 100-tals underbara kompisar på PrataBas.
Så detta är bara information, ta det inte som en snyfthistoria!
- melodika
- Medlem+
- straightedge79
- VIP medlem