mojo skrev:Tror inte det handlar om lackad, snarare epoxybehandlad.
Från Pedullas hemsida:
FINISH: Gloss polyester, including BUZZ fingerboard
Undrar vad det betyder?
Vet att det varit populärt att göra epoxybehandling på bandlösa, Gary Willis kör med det och han har gjort just den behandlingen på en kamrats bandlösa PB.
Frågan jag ställer mig är vad det tillför alt. tar bort.
Någon vetenskaplig förklaring kan jag inte leverera, men det blir stor skillnad i både ton och "känsla". En Pedulla med behandlad greppbräda "sjunger" så att man blir tårögd. Tonen blir på något sätt mycket klarare och dynamisk. Hittar inget bra ord annat än "glasartad"....men det kanske ger fel intryck...?
Ooh vilken GAS jag har nu...
"Life without bass would become very treblesome..."
OBS! Hårdingen på bilden nedan har bytt ut axelbandsknopparna mot ringar på sin MVP...det är för de tuffa killarna...Pedulla är en Rock'n'Roll-bas helt enkelt...
VAR ÄR VOFFLAN!?!?! Jösses, den här vill han bara inte missa!!! Om nån har hans mail, så tipsa honom fort som ögat...Han har ju tjötat om Pedulla ett bra tag nu och med bartolini pups dessutom!! Vet att han gillar bartolini...den här borde absolut vara nåt för honom...Vet inte om han vill ha bandlös iofs
rumpeldunken skrev:VAR ÄR VOFFLAN!?!?! Jösses, den här vill han bara inte missa!!! Om nån har hans mail, så tipsa honom fort som ögat...Han har ju tjötat om Pedulla ett bra tag nu och med bartolini pups dessutom!! Vet att han gillar bartolini...den här borde absolut vara nåt för honom...Vet inte om han vill ha bandlös iofs
Tack för omtanken, men jag har redan en annan bas på väg.
Såg denna redan några minuter efter den lagts upp på vendolin.
Tyvärr, är det inte en bandlös jag är ute efter.
Har dock fått tag på det jag vill ha.
Pedulla MVP 5 limited med Bartolini P/J (aktiv 2-bands eq) med genomgående hals och quilted maple i toppen. Väntas komma nästa vecka.
rumpeldunken skrev:VAR ÄR VOFFLAN!?!?! Jösses, den här vill han bara inte missa!!! Om nån har hans mail, så tipsa honom fort som ögat...Han har ju tjötat om Pedulla ett bra tag nu och med bartolini pups dessutom!! Vet att han gillar bartolini...den här borde absolut vara nåt för honom...Vet inte om han vill ha bandlös iofs
Tack för omtanken, men jag har redan en annan bas på väg.
Såg denna redan några minuter efter den lagts upp på vendolin.
Tyvärr, är det inte en bandlös jag är ute efter.
Har dock fått tag på det jag vill ha.
Pedulla MVP 5 limited med Bartolini P/J (aktiv 2-bands eq) med genomgående hals och quilted maple i toppen. Väntas komma nästa vecka.
Roland skrev:Gissa var min Pedulla-feber började någonstans
Gissa var MIN Pedulla-gas började någon stans!
När din har anlänt tycker jag att vi anordnar något slags Pedulla-träff i U-sala.
BB3000S kan få stå för kaffet så tar vi med oss mandelkubb, Pedullor och snackar skit om hans basar
Roland skrev:Gissa var min Pedulla-feber började någonstans
Gissa var MIN Pedulla-gas började någon stans!
När din har anlänt tycker jag att vi anordnar något slags Pedulla-träff i U-sala.
BB3000S kan få stå för kaffet så tar vi med oss mandelkubb, Pedullor och snackar skit om hans basar
+1
Vore trevligt att styra upp en liten pratabasträff "lite" i Uppsala.
Vore trevligt att styra upp en liten pratabasträff "lite" i Uppsala.
Vid rätt tidpunkt etc etc så skulle det även funka för mig att svänga ner till Uppsala helt klart!
Dåså!
Jag har all tid i världen. Jag rättar mig efter Parkas!
Nu är det upp till er andra.
Kanske dags för en egen tråd för detta?
Dra igång tråden du...
Äh, jag kan ju inte bjuda in folk till någon annans hem.
Visst kan vi vara hos mej, men 16 kvm är inte så praktiskt.
Den som kan tänka sig stå för yta tycker jag kan starta en tråd.
Alternativet är att vi hyser in oss i replokalen på skolan. Den är bra stor. Lämpligare än studion med. Mattias har väl också repa?
Köp denna Pedullan i Sandviken. Världens bästa bandlösa ton enligt mig m.fl.!
På med laBella flats så kommer den sjunga ännu vackrare med sina Bartolinimickar. *tips*
Köp denna Pedullan i Sandviken. Världens bästa bandlösa ton enligt mig m.fl.!
På med laBella flats så kommer den sjunga ännu vackrare med sina Bartolinimickar. *tips*