Vilka spelar metal?
-
- Medlem+
Lirade med Silver Mountain så länge det bandet fanns (+ reunion-CD 2001). Har fortsatt med diverse metalprojekt riktade mot Japan sedan dess. Ungefär samma snubbar återkommer i olika projekt; Anders & Jens Johansson, Göran Edman, Benny Jansson, Mats Olausson, Pete Sandberg. Nytt projekt på G med Göran, Mats, Anders och en snubbe som heter Ralf som kallas GEFF. Inspelning klar men licenser ännu ej fixade.
Har mot min vilja fastnat i metallfällan, men kör lite vid sidan om ibland med snubbar som John Holm och Owe Thörnqvist samt ett och annat covergig.
Har mot min vilja fastnat i metallfällan, men kör lite vid sidan om ibland med snubbar som John Holm och Owe Thörnqvist samt ett och annat covergig.
- b_luthman
- Medlem+
jag smaskar bas med ett glatt gäng som nog kan sägas spelar metal. klicka lite lätt på länken där nere så får du höra.
enjoy
enjoy
spelar i:
www.myspace.com/jaganata
Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
www.myspace.com/jaganata
Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
- archisland
- Medlem+
- Kontakt:
Gyllenhammar?bassplayer skrev:Lirade med Silver Mountain så länge det bandet fanns (+ reunion-CD 2001). Har fortsatt med diverse metalprojekt riktade mot Japan sedan dess. Ungefär samma snubbar återkommer i olika projekt; Anders & Jens Johansson, Göran Edman, Benny Jansson, Mats Olausson, Pete Sandberg. Nytt projekt på G med Göran, Mats, Anders och en snubbe som heter Ralf som kallas GEFF. Inspelning klar men licenser ännu ej fixade.

Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Jag vill spela hardcore, men det kanske inte räknas.. 

"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Slipsen
- Medlem
spelar i Malicioum, typ old school thrashdöds ala Merciless
http://www.myspace.com/malicioum666
http://www.myspace.com/malicioum666
www.myspace.com/malicioum666
Tokai Thunderbird Lefty & Ibanez GSR200 Lefty
Ibanez AGB200L Lefty
Marshall JCM800 1992
x2 Trace Elliot 4x12
Tokai Thunderbird Lefty & Ibanez GSR200 Lefty
Ibanez AGB200L Lefty
Marshall JCM800 1992
x2 Trace Elliot 4x12
- straightedge79
- VIP medlem
-
- Medlem+
Nej! Hittills okänd snubbe med efternamnet Jedestedt. Prova Google eller Edmans hemsida.archisland skrev:Gyllenhammar?bassplayer skrev:Lirade med Silver Mountain så länge det bandet fanns (+ reunion-CD 2001). Har fortsatt med diverse metalprojekt riktade mot Japan sedan dess. Ungefär samma snubbar återkommer i olika projekt; Anders & Jens Johansson, Göran Edman, Benny Jansson, Mats Olausson, Pete Sandberg. Nytt projekt på G med Göran, Mats, Anders och en snubbe som heter Ralf som kallas GEFF. Inspelning klar men licenser ännu ej fixade.
- Axman
- Medlem+
Beväpnad med en aria pro II nerstämd till C spelades teknisk disharmonisk deathmetal in i våras; http://www.myspace.com/thetruenauseant
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Billy
- Medlem+
- mangan
- Medlem+
- mangan
- Medlem+
- Tössberg
- Medlem++
- Simon Andersson
- Medlem++
här är också några pain of salvationare, både nya och gamlaWiggan skrev:Ojsan, en gammal pain of salvationare
Tufft!

http://www.myspace.com/painofsalvation
- archisland
- Medlem+
- Kontakt:
Måste ju säga att Disco Queen är och förblir grymt gobassdude skrev:här är också några pain of salvationare, både nya och gamlaWiggan skrev:Ojsan, en gammal pain of salvationare
Tufft!![]()

Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
- Simon Andersson
- Medlem++
ja, när vi ändå snackar metal...archisland skrev:Måste ju säga att Disco Queen är och förblir grymt gobassdude skrev:här är också några pain of salvationare, både nya och gamlaWiggan skrev:Ojsan, en gammal pain of salvationare
Tufft!![]()

- Hualilai
- Medlem
Nej men ser man på, där är ju våran trummis ^^albinriddlah skrev:Mitt gamla band på http://www.myspace.com/memoriasweden
jag kan ju även tillägga att vi har inslag av metal i vissa låtar :3 Inga ljudklipp dock..

Senast redigerad av Hualilai den tor 04 dec 2008, 02:22, redigerad totalt 1 gånger.
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag spelar gärna hårdrock
Jag är för gammal för all form av genre-indelning. För mig är hårdrock allt som är lite hårdare än vanlig rock, Deep Purple, AC/DC, Sepultura och Pantera, det är ju inte så stor skillnad ändå....vad är grind för något? Slutar alltid genre-namnet på -core om det är lite mer...?
Lars-core
Jag är för gammal för all form av genre-indelning. För mig är hårdrock allt som är lite hårdare än vanlig rock, Deep Purple, AC/DC, Sepultura och Pantera, det är ju inte så stor skillnad ändå....vad är grind för något? Slutar alltid genre-namnet på -core om det är lite mer...?
Lars-core
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
- Axman
- Medlem+
prexis.. inget band är något annat exakt likadant och då blir ju gränserna väldigt subjektiva. när jag satte metal med i titeln så var det fri assosciering till det ordet som gällde.GNUlars skrev:Jag spelar gärna hårdrock
Lars-core
mycket av metal kan man absolut säga är hårdrock. jag brukar oftast tänka på modernare musik när man säger metal än hårdrock, i don't know why.
grindcore är en utveckling av deathmetal som fokuserar på konstant snabba låtar med nästan bara blast och skankbeats. jag gillar deathmetal men grindcore är så otroooligt tjatigt.. jag brukar assosciera -core till slipknot och linkin park och moderna band med det stuket men jag vet inte om det är någon sann bild av det hela. jag bryr mig inte så mycket men man snappar upp en massa när umgås med musiknördar, oavsett man vill eller inte.
vilken utläggning det blev!
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
- Ahab
- Medlem+
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Axman
- Medlem+
Okej hårdpop var ju typ det bästa uttrycket någonsin!Ahab skrev:Jo det är lurigt med alla kreativa -core benämningar som hittas på stup i kvarten. Vi tycker själva att vi spelar dödsmetall/grindcore aka deathgrind, men min mor gör det lättare för sig och kallar allt från AC/DC och hårdare för "hårdpop".
Man kan alltid utveckla det mer och mer men det blir ju jäkla fånigt till slut. Jag brukar mest använda uttrycken Metal, Rock, Pop och Punk osv.
Fast nu får det räcka med Hårdpop!