BILDBEVIS!
MikeO: Ändrar du i rubriken, så Rix inte missar detta?
Kolla i Göteborgs-Posten sidan fyra-fem idag så ser man Broder Blues på den jätttestora bilden från Trägårn. BasMartins och MikeO:s ryggar är också representerade, men jag är dold bakom MikeO, antar jag. Eller så är bilden tagen när jag tappade servetten.
Ska se om jag kanske kan scanna den senare idag, detta måste ju upp på forumet!
Artikeln handlar om att Trädgårn blir av med alkoholutskänkningstillståndet för att de släpper in för mycket kriminella element. Personerna på bilden har dock inget med artikeln att göra...
Fixat!
Inte nog med att det finns kort på sammankomsten.
Media har även insett det viktiga i att föreviga dessa unika sammankomster.
Händer detta i Stockholm?
Man tackar.
Jag såg G-P:s fotograf smyga runt på Trädgårn när vi satt där och när jag var på väg tillbaka till jobbet hade en kollega ringt och gjort sig rolig över att drog in sprit-tillståndet just när jag var där. De hade visst pratat om det på radio - dock utan att nämna oss.
Så jag spanade lite extra i tidningen i morse efter oss, och Bb var ju lätt att känna igen - även på långt håll!
Det roligaste är ju att Rix krävde bildbevis INNAN detta hände så man fick knäppa honom lite på näsan!
Chriller skrev:Man tackar.
Jag såg G-P:s fotograf smyga runt på Trädgårn när vi satt där och när jag var på väg tillbaka till jobbet hade en kollega ringt och gjort sig rolig över att drog in sprit-tillståndet just när jag var där. De hade visst pratat om det på radio - dock utan att nämna oss.
Så jag spanade lite extra i tidningen i morse efter oss, och Bb var ju lätt att känna igen - även på långt håll!
Det roligaste är ju att Rix krävde bildbevis INNAN detta hände så man fick knäppa honom lite på näsan!
Jag lade oxå märke till fotografen, men har obefintlig insyn i personalstyrkan kring
tredje statsmaktens högborg i götet, så jag lät honom hållas.
Ser annars närbilder och följande löpsedelsrubriker framför mig:
"Restaurang Trägårn trotsar länstyrelsens beslut och släpper in känd
MCledare under lunchen mitt bland skräckslagna barnfamiljer och revisorer."
PB-väst har kastat handsken nu känns det som.
Ska bli kul att se om de andra lokalavdelningarna kan slå denna medieexponeringen kring en enkel lunch. Träffen i Glans Hammar och den efterföljande nu klassiska artikelen är ju det enda som kommer i närheten än så länge.
Sen att lunchen var på MikeO:s initiativ är ju en annan sak...
Chriller skrev:PB-väst har kastat handsken nu känns det som.
Ska bli kul att se om de andra lokalavdelningarna kan slå denna medieexponeringen kring en enkel lunch. Träffen i Glans Hammar och den efterföljande nu klassiska artikelen är ju det enda som kommer i närheten än så länge.
Precis, tror det blir tufft för de andra sektorerna att toppa detta. Men håller man sig framme så får man skörda frukterna.
Chriller skrev:PB-väst har kastat handsken nu känns det som.
Och små notiser om "jazz precision, en klassiker" räcker inte längre.
Referenser till lagöverträdelser och osund alkoholförtäring är där vi i PB(västra roten) vill lägga ribban.