Inte så mycket än så länge men planerar väl lite nya inköp för tillfället

Extra bra blir det om man skrivar bort bottenplattan på pedalen innan man täcker den, då kan man vika in kardborrebandet över kanten innan man skruvar tillbaks bottenplattan så att det kläms fast också, då finns det ingen chans att det släpper.GNUlars skrev:Ni som inte gillar kardborre: köp biltemas kardborre. Självhäftande, 50mm bred. Täck hela pedalens undersida och naturligtvis hela botten i bordet, pedalerna sitter som berget. Jag har svårt att lossa pedalerna när jag skall flytta dem, men det går. Det funkar verkligen, jag har massor av pedaler och byter hela tiden.
Lars
+1Johannes skrev:Extra bra blir det om man skrivar bort bottenplattan på pedalen innan man täcker den, då kan man vika in kardborrebandet över kanten innan man skruvar tillbaks bottenplattan så att det kläms fast också, då finns det ingen chans att det släpper.
Jag har inga hål i mitt bord.. mitt bord är täkt med i det här fallet den mjuka sidan av kardborren.. funkar perfekt med högtalarfilt annars..mikkejohansson skrev:Och när man vill lägga till en ny pedal eller flytta runt...? Snygga hål, nja?Liten skrev:Eller så investerar man i brickor på clasolles för 20kr och skruvar fast pedalerna.. (om man har ett pedalbord med trästome..)
Ampegen har jag som en mer subtil oktav, använder den för att fläska på i refränger typ. Den låter så jäkla bra!!!! Har fullt på direktsignalen och ganska svagt (ca kl12) på oktaven.
Ett tips är att skruva bort bottenplattan på pedalen och lägga en remsa kardborre där så det sticker ut en bit, skruva tillbaka plattan och vik in bitarna som sticker ut under pedalen och tryck fast på bordet.Hugo Drax skrev:Alltså, vad använder ni för något för att få pedalerna att sitta fast?
Jag har hittills använt kardborrgrejen man fått med men den är ju helt jävla värdelös.
Tips någon?
Sen när ingår den där äckliga lila pedalen i din setup, tim din lilla lurendrejare.Seaweed skrev:Börjar nästan likna ett pedalbord
*bild*
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Geddan skrev:Vi pratar bas här.