Just nu lirar jag bara litet, typ en gång i månaden i kyrkan. Annat som jag bara gör litet, är:
- driver SUBurban, som är agent för BassLab i Skandinavien
- håller SUBurbans hemsida (o)uppdaterad - alltså väldigt litet...
- bygger bas, däremot konstruerar jag en hel del. För mycket skrot i verkstan...
Leker lärare mer...skolans "lärare" har ju blitt handledare...
Född bland guld och gröna skogar när Cadillacs fenor var som störst - dvs i Boliden, Västerbotten, 1959. Började musicera som - trumpetare i brass band! Men, på Frälsis fanns det alltid spännande saker framme, som mandolier och en ståfela, så snart fingrade jag på dem också. Började högskolan och ritade min första bas. Dock köpte jag en bandlös Iba Roadstar, skön hals, men obalanserad som en Fender.
Den såldes, dessvärre, när jag för några år inte hade någonstans att spela. Frugan tyckte den var i vägen...och det var den faktiskt.
ca 2000 gick jag i väggen, strax innan en gospelkör startades i Brickebergskyrkan, som behövde en basist. Så jag började om, på kyrkans Squier P. Obalanserad. Ont i axlar och rygg. Moddade om en hel del och fick den att funka. Men Fender...

Varför SUBurban? Tja, jag heter Urban...har alltid bott i utkanten av hemorterna...spelar låga toner...min musikaliska historia innehåller sträng und brass...åsså låter det litet kul.
Så nu är det som det är. Det står litet mer på suburban.se, om du är riktigt nyfiken.
Lirar på
BassLab STD V
SUBurban LoW (6-sträng F#-G, LightWave)
SUBurban Vagabond (30"s 5'a, Steinyliknande, MM)
Granström F-nylon 1975, nylonsträngad gitarr

Cort MR710F, "westerngitarr"
Genom
TE Boxer 15
Behringer vaddennuheter, kyrkans stärkare.