Eeh... Nu var jag på väg att fråga vad du håller i, men jag la band på mig.
Jag hävdar heller inte att Warwick är rock n' roll, de är funk...
FÖRRESTEN VAR DET ETT JÄVLA SKÄMT!
...och inte fan spyr jag galla över märket med stort F så fort jag får chansen?
Du greppar inte att det är ganska roligt att trimma ngn som tar åt sig så in i bomben hela tiden.
Är det du som designat basen....byggt den...eller vad är hemligheten, mamma!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Du greppar inte att det är ganska roligt att trimma ngn som tar åt sig så in i bomben hela tiden.
Det påminner mest om lågstadiemobbing, det är det som gör att jag reagerar. Typ reta den personen som har fel tröja på sig eller håller på fel fotbollslag. En annan sak är att jag ALLTID har fått skit från varenda jävla håll för att jag spelar Warwick, oftast helt utan grund, det verkar finnas en negativ bias mot Warwick hos de flesta. I en tråd om Warwick är det alltid nån som måste komma med en "rolig" kommentar om den.
Men whatever, spela kan jag ju inte heller. Det är därför jag spelar Warwick, för att mörka min dåliga teknik och groove. Det är heller inte så att jag känner mig bekväm på Warwicks, eller älskar ljudet.
Jag hoppas jag kan få fram en riktigt bra inspelning med mig själv på Warwick, så jag kan visa att de faktiskt inte låter skit.
Det påminner mest om lågstadiemobbing, det är det som gör att jag reagerar. Typ reta den personen som har fel tröja på sig eller håller på fel fotbollslag. En annan sak är att jag ALLTID har fått skit från varenda jävla håll för att jag spelar Warwick, oftast helt utan grund, det verkar finnas en negativ bias mot Warwick hos de flesta. I en tråd om Warwick är det alltid nån som måste komma med en "rolig" kommentar om den.
Men whatever, spela kan jag ju inte heller. Det är därför jag spelar Warwick, för att mörka min dåliga teknik och groove. Det är heller inte så att jag känner mig bekväm på Warwicks, eller älskar ljudet.
Jag hoppas jag kan få fram en riktigt bra inspelning med mig själv på Warwick, så jag kan visa att de faktiskt inte låter skit.
Scuba skrev:Och nu petade du in en pinne till i brasan....
Exakt!
//
Samuel!
Det är såklart trist om du på allvar känner dig mobbad.
Nu är det dock så att det ÄR inte ett personligt påhopp på dig att tycka att Warwickbasar är skitfula lika lite som det är ett påhopp på mig att tycka illa om vintage Fenderbasar. Skulle jag ta åt mig av alla som snackar skit om dom skitdyra, apdåliga gamla baslik som JAG gillar bäst så skulle jag ha fullt upp med att grina. Nu ska jag väl inte rota i gammalt groll, men var du med på forumet när en medlem blev så upprörd över att några här dissade Steve Lukather och Toto att han faktiskt lämnade forumet ett tag tills han kom på att det faktiskt inte var menat som påhopp på honom personligen och att det bara triggar retstickorna att ta åt sig? Det blir lite samma sak när man tar åt sig så till den milda grad över att någon raljerar över en basdesign man själv gillar.
Gillar du Warwick så ska du så klart spela Warwick, och jag är säker på att du gör det utmärkt, men det har egentligen inte att göra med vad andra tycker eller säger om Warwick.
Det är inte personligt!
Ok?
Senast redigerad av TDHP den tis 02 dec 2008, 10:24, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Visst förstår jag att det inte är personligt menat från de flesta, men jag känner mig fortfarande påhoppad av vissa. Jag gör ett oskyldigt skämt om ljudskärmar, och får ett personligt påhopp om mitt instrumentval som svar!
Samuel V skrev:Visst förstår jag att det inte är personligt menat från de flesta, men jag känner mig fortfarande påhoppad av vissa. Jag gör ett oskyldigt skämt om ljudskärmar, och får ett personligt påhopp om mitt instrumentval som svar!
Samuel, ta det för allt i världen inte personligt. Det är garanterat inte menat så.
Samuel V skrev:Visst förstår jag att det inte är personligt menat från de flesta, men jag känner mig fortfarande påhoppad av vissa. Jag gör ett oskyldigt skämt om ljudskärmar, och får ett personligt påhopp om mitt instrumentval som svar!
Jösses!
Du har uppebarligen inte förstått alls, om man läser den meningen.
Whatever; du verkar ha avsaknad av humor så jag ska inte inroisera, skämta eller trimma dig öht i fortsättningen.
Aight?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Jösses!
Du har uppebarligen inte förstått alls, om man läser den meningen.
Whatever; du verkar ha avsaknad av humor så jag ska inte inroisera, skämta eller trimma dig öht i fortsättningen.
Aight?!
Jag förstår att mitt inlägg om rock n' roll kan tolkas lite ironiskt för att jag spelar Warwick, men varför skulle man inte kunna spela rock på en Warwick? Sa du förresten inte uttryckligen i en äldre tråd att du tycker det är fjantigt att spela på Warwick, om man jämförde t.ex. med Wal?
Förresten tycker jag det inte är kul när andra gör sig roliga på min egen bekostnad, nåt som antagligen ingen gillar.
Jag tänker ta en paus från Pratabas ett tag (få se hur länge det håller), för jag är trött på att alla ska vara så fruktansvärt konservativa när det gäller nya/annorlunda saker. Vad är det för fel på att försöka komma på nåt nytt i en bransch där det ofta handlar om att ha nåt unikt för att slå sig igenom?
Samuel V skrev:
Jag förstår att mitt inlägg om rock n' roll kan tolkas lite ironiskt för att jag spelar Warwick, men varför skulle man inte kunna spela rock på en Warwick? Sa du förresten inte uttryckligen i en äldre tråd att du tycker det är fjantigt att spela på Warwick, om man jämförde t.ex. med Wal?
Förresten tycker jag det inte är kul när andra gör sig roliga på min egen bekostnad, nåt som antagligen ingen gillar.
Jag tänker ta en paus från Pratabas ett tag (få se hur länge det håller), för jag är trött på att alla ska vara så fruktansvärt konservativa när det gäller nya/annorlunda saker. Vad är det för fel på att försöka komma på nåt nytt i en bransch där det ofta handlar om att ha nåt unikt för att slå sig igenom?
Elbasen i sig är en förhållandevis ny konstruktion, bara knappt 60 år. Warwickbasar har väl funnits i 25 år nu, så det handlar inte så mycket om konservatism mot nytt eller annorlunda, det handlar om att folk har olika smak.
Det ska respekteras. Men snälla, gör inte en för stor affär av det.