Bra förslag! Ska maila Warwick om man kan få "Appappappappapp!" som inlägg på 12e bandet.bootsy skrev:
Appappappappapp!
Hur ser ni ut egentligen?
- basmartin
- Medlem+++
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- Liten
- Hedersmedlem
- lowfreq
- Medlem++
Ohhh... vad är det för tråd jag missat, nån som kan länka??Liten skrev:Jag vill minnas tillbaka till när den härliga "70's fenders suck" eran av inlägg va som hetast.. då jag i princip kunde tolkas som idiot för att jag gång på gång ställde mig upp och försvarade mitt gamla lik..
Don't mess with me, I do not want any treble!
- lowfreq
- Medlem++
Å sjutton... självklart var det warwickbasen det var fel på ... det kan ju inte ha varit du som gjorde något fel?figgebass skrev:Till saken hör att jag verkligen ville få den att funka men efter 10 minuters vridande och spelande så tog producenten den ur händerna på mej och gav mej hans p-bas med flats (go figure...) och den satt i mixen på två sekunder...ja ja...

- GandhiMK2
- Medlem++
Ah...det är du som är EBS-ralf?Det är ju så SJUKT svårt att komma underfund med alla rattar på en bas.....mycket konstigare än mitt mixerbord...lowfreq skrev:Å sjutton... självklart var det warwickbasen det var fel på ... det kan ju inte ha varit du som gjorde något fel?figgebass skrev:Till saken hör att jag verkligen ville få den att funka men efter 10 minuters vridande och spelande så tog producenten den ur händerna på mej och gav mej hans p-bas med flats (go figure...) och den satt i mixen på två sekunder...ja ja...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Jan Hellman
- VIP medlem
-
- Kontot är inaktiverat
-
- Kontot är inaktiverat
- GandhiMK2
- Medlem++
Din gick ju liksom....av....den här malde jag sakta men säkert ned.....kortslutning i lysdioderna blev det iofs precis efter den här bilden....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Klopper
- Hedersmedlem
Najs omskrivning för hjärnsläpp!figgebass skrev:Din gick ju liksom....av....den här malde jag sakta men säkert ned.....kortslutning i lysdioderna blev det iofs precis efter den här bilden....

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- lowfreq
- Medlem++
jag skojade bara lite... men den enda warwickbas som jag gillar är just den du håller i, har haft TVÅ sånna... om det nu ÄR en Streamer, ja... det är sant, jag är fender-nörd och gillar warwick streamer stage I. Tycker det går att få bra ljud ur en sådan, jag körde dock mest på halsmicken.figgebass skrev:Ah...det är du som är EBS-ralf?Det är ju så SJUKT svårt att komma underfund med alla rattar på en bas.....mycket konstigare än mitt mixerbord...lowfreq skrev:Å sjutton... självklart var det warwickbasen det var fel på ... det kan ju inte ha varit du som gjorde något fel?figgebass skrev:Till saken hör att jag verkligen ville få den att funka men efter 10 minuters vridande och spelande så tog producenten den ur händerna på mej och gav mej hans p-bas med flats (go figure...) och den satt i mixen på två sekunder...ja ja...
Och nej, jag är inte EBS-Ralf.

- Cuba
- VIP medlem
Jag vill fortfarande ha den där Streamern ....Roland skrev:figgebass skrev:
Notera lysdioderna i halsen....
Snygg som alltid.
Men ett par frågor dyker ju upp här!
Min kokainjazz hade du sönder efter cirka tre minuter (ungefär shlagerlåtstid), men den här styggelsen leker du med i tio (10) minuter utan att ha sönder????
Jag är besviken!!!

- blackparkas
- Medlem++++
- b_luthman
- Medlem+
bild från senaste gången jag spelade in, vilket var 29-30 dec 08.

spelar i:
www.myspace.com/jaganata
Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
www.myspace.com/jaganata
- b_luthman
- Medlem+
äh, vår ljudrattare hade sammarpoblem med min aktiva ibanez när vi spelade in förra gången. han var inte vad att ratta med aktiva basar, därför ställde han ljudet som en passiv först, men insåg att det lät bajs, sen fick han tänka om, efter en stund lät det guld.lowfreq skrev:Å sjutton... självklart var det warwickbasen det var fel på ... det kan ju inte ha varit du som gjorde något fel?figgebass skrev:Till saken hör att jag verkligen ville få den att funka men efter 10 minuters vridande och spelande så tog producenten den ur händerna på mej och gav mej hans p-bas med flats (go figure...) och den satt i mixen på två sekunder...ja ja...
det handlar nog mkt om att producenten ska veta vad han sysslar med. sen har det väl kanske att göra med vad man spelar för musik, om jag kom med en halvakustisk plonkbas så skulle det inte passa hur man än vred.
spelar i:
www.myspace.com/jaganata
www.myspace.com/jaganata
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- kosmonaut
- Medlem+
-