Kenne skrev:Gärna det. Har knappt vågat räkna på det än...Visst hade du en sån? Nöjd? Andra 810 tips? Gillar den ljudkaraktären
Om du står ut med vikten.. 84kg.. så är det den låda jag haft (har ägt ampegs 810a + diverse 2x410 kombinationer också) som har bokstavligen ätit upp de andra lådorna.. den har med hjälp av den ställbara skrikan möjligheten att låta modernt men också väldigt olshool-bonanza...
Den kommer med till Glanshammar 2009.. bara att dyka upp!
Kenne skrev:Gärna det. Har knappt vågat räkna på det än...Visst hade du en sån? Nöjd? Andra 810 tips? Gillar den ljudkaraktären
Om du står ut med vikten.. 84kg.. så är det den låda jag haft (har ägt ampegs 810a + diverse 2x410 kombinationer också) som har bokstavligen ätit upp de andra lådorna.. den har med hjälp av den ställbara skrikan möjligheten att låta modernt men också väldigt olshool-bonanza...
Man får helt enkelt välja tillfällen att ta med en sån pjäs... Glanshammar 2009...äee?
Man får helt enkelt välja tillfällen att ta med en sån pjäs... Glanshammar 2009...äee?
Tack för all info Kanon! Det är inte så att du provat 810:an med nån annan stärkare sen dess? Vore intressant att veta hur den låter med t.ex Ampeg? Får väl helt enkelt åka ner och prova. Ska bara bli av med en MTD 5:a också först...sen kanske...
Hade!
Kenne skrev:Tack för all info Kanon! Det är inte så att du provat 810:an med nån annan stärkare sen dess? Vore intressant att veta hur den låter med t.ex Ampeg? Får väl helt enkelt åka ner och prova. Ska bara bli av med en MTD 5:a också först...sen kanske...
Hade!
Vi kommer inte upp till sollentuna i december men väl till EcKELSTUNA.. men då är det bara 115 lådan med..
Jag är säker på att din pre + slutsteg kommer låta kungligt i 810an..
Kenne skrev:Tack för all info Kanon! Det är inte så att du provat 810:an med nån annan stärkare sen dess? Vore intressant att veta hur den låter med t.ex Ampeg? Får väl helt enkelt åka ner och prova. Ska bara bli av med en MTD 5:a också först...sen kanske...
Hade!
Vi kommer inte upp till sollentuna i december men väl till EcKELSTUNA.. men då är det bara 115 lådan med..
Jag är säker på att din pre + slutsteg kommer låta kungligt i 810an..
Ja, det är det jag misstänker också! Lägger upp MTD´n så länge!
Har vandrat runt i hämska tankar nu på sistånne.. om man skulle sälja 810:an.. till förmån för fler DB115 och en sån 210:a på toppen...
Jag måste tänka igenom detta men jag skulle ev kunna tänka mig att diskutera en affär av något slag..
Min 810:a är i nyskick och har monterade handtag under den för att smidigt kunna bära den på 2 pers..
Även specialsydd "huv" i kapellväv med vaddering och pet-skydd för högtalarna..
Liten skrev:Har vandrat runt i hämska tankar nu på sistånne.. om man skulle sälja 810:an.. till förmån för fler DB115 och en sån 210:a på toppen...
Jag måste tänka igenom detta men jag skulle ev kunna tänka mig att diskutera en affär av något slag..
Min 810:a är i nyskick och har monterade handtag under den för att smidigt kunna bära den på 2 pers..
Även specialsydd "huv" i kapellväv med vaddering och pet-skydd för högtalarna..
Nä, lugna dig nu Seaweed.
Det är Litens återkommande tvivlan, han kommer snart ångra sig.
Lite skiljer sig nämligen inte mot övriga ambivalensföreningen Pratabas...
blackparkas skrev:Nä, lugna dig nu Seaweed.
Det har tagit tid.. men vi känner varandra lite bättre nu!
Kortfattat så är det 15" som spökar i huvvet på mig.. på lägre (not insane) volym låter det mer som jag.. funderar på en 3xDB115 och 1xDB210 rigg.. men det är ju som du säger.. ambivalensföreningens årsmöte snart!
Kortfattat så är det 15" som spökar i huvvet på mig.. på lägre (not insane) volym låter det mer som jag.. funderar på en 3xDB115 och 1xDB210 rigg.. men det är ju som du säger.. ambivalensföreningens årsmöte snart!
Där Parkas är ordförande och du sekreterare! :D
Jag kan fan inte va sekreterare!! Så vilsen är jag inte.. Marcuc måste ju ha lättare att ta det jobbet än jag!..
Jag kan va ordningsman.. mot lite rabatt på medlemsavgiften!
Hm.... Jag tycker du ska satsa på 4 st 15"!!
Och så 2 st 2x10 ovanpå det
Men du tror inte att 2 st t.ex. 2x12 skulle vara lämpligt om du vill ha lite mer konyta? En gyllene medelväg som inte alls är so tokig.
Har testat Kennes 1x12:a och det lät rätt trevligt måste jag säga...
sagt det förr och säger det igen.. 12" är inte för mig.. den karaktären är jag inte ute efter helt enkelt.
4st 15" hade vart king.. men det saknas ev lite topp då.. och efter 4 8ohm-lådor så vill inte toppen leverera till fler..
nä.. 3st 15" och en 2x10.. det är nog alderles lagom...
EDIT: Ledsen kenne för att jag förstör din säljtråd.. återkommer som sagt med PM.. /a