YZZ skrev:Jag tänkte döpa användarnamnet efter Rushlåten YYZ men stavade fel så det blev YZZ
Hehe...själv skulle jag anta namnet Captain Kirk,
(är ingen Star Trek- fan, men diggar åttiotalslåten "Where´s Captain Kirk" av Spizzenergy) men nåt blev fel när jag la upp min profil här på PB...
Då fick det bli Mr Spock istället.
Har varit övertygad om du var en trekker du också...
I min första replokal satt det en massa affischer av "latin jazz"-gubbar på väggarna. Den affisch som satt bakom basstärken var kungen av congas, Poncho Sanchez och därav mitt nick som förföljt mig sen dess.
ZoggeY skrev:Letade efter ett bra nick till internetvärlden. Min brorsa kom på: mitt namn, Oskar gjort till ogge, och sen ett Z framför och ett Y bakom=ZoggeY. Ska uttalas `soggy`. Har hängt med i några år.
ZoggeY skrev:Letade efter ett bra nick till internetvärlden. Min brorsa kom på: mitt namn, Oskar gjort till ogge, och sen ett Z framför och ett Y bakom=ZoggeY. Ska uttalas `soggy`. Har hängt med i några år.
Jag hade tänkt att jag skulle använda mitt förnamn som nick, men någon hade redan registrerat det för egen del när jag väl hittat hit. Så jag lade till en bit av mitt efternamn också. Föga kreativt.
När jag började leka på BBS:er vid 8-årsåldern så var det skitballt att ta ett nick från periodiska systemet... Vetefan varför Barium lät bra då, men efter 18 års användande har jag vant mig vid nicket...
Föräldraskapet gav mig namnet Urban och bodde alltid i utkanten av byarna vi bott i. Jag har fortsatt den traditionen.
Åsså spelar jag SUB, alltså låga toner. Eller kanske spelar jag String Und Brass? ja, nå't fel är det i alla fall...
en snabbare och lite enklare variant av John Doe vilket jag började med för några år sedan. Och efersom jag heter John så passade det utmärkt tyckte jag.
Iframtiden kommer det antagligen att bli J.D eller nåt kufikt
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Heter Rasmus, blev kallad "Rasse" som liten kid, tyckte inte det var så kul, så det blev "Ralle" i stället, sen blev det "Balle", sen "Bulle" och tillsist "Billy".
Billy skrev:Heter Rasmus, blev kallad "Rasse" som liten kid, tyckte inte det var så kul, så det blev "Ralle" i stället, sen blev det "Balle", sen "Bulle" och tillsist "Billy".
Brukade hetta "Size_Queen" länge och väl eftersom det är en Kyusslåt som jag diggar men sen upplyste en flickvän för länge sen mig om att det är någon som bara gillar stora snoppar. Helt plötsligt förstod jag alla insinuationer från obehagliga äldre män på div. communitys...
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Brukade hetta "Size_Queen" länge och väl eftersom det är en Kyusslåt som jag diggar men sen upplyste en flickvän för länge sen mig om att det är någon som bara gillar stora snoppar. Helt plötsligt förstod jag alla insinuationer från obehagliga äldre män på div. communitys...