Ibanez Musician -80 [Bortbytt]

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Ibanez Musician -80 [Bortbytt]

Inlägg av Punkster »

Sen jag fick hem min Woodo så får den här ingen speltid längre. Den har fungerat som backup till p-basen, men nu är det istället p-basen som är backup till Woodon :D Därför letar den efter ett nytt kärleksfullt hem.

Det handlar alltså om en Ibanez Musician, byggd 1980 i Japan. Genomgående hals med 24 band. Den här modellen har passiv elektronik. Kosmetiskt sett är den lite halvrisig, finns en del dings och märken. Men spelmässigt är det inget större fel på den. Den har precis varit på utflykt till Grillby för lite översyn och bandslipning. 3-vägsswitchen glappar lite ibland, lätt att fixa för den som ägen en lödkolv (vilket jag inte gör).

Denna vintagepärla blir din för endast 3k, då slänger jag med ett hardcase också. Köparen får stå för frakten. Observera att det inte går att pruta en spänn på detta. Har redan sänkt priset en gång, och den är såpass bra att jag hellre behåller den än släpper den billigare.

Behöver i första hand pengar, men byten i form av en trevliga femma och/eller bandlös i samma prisklass kan vara intressant. Kom med förslag.

Har lånat bilden av 200071 som ägde basen innan mig. Kan fixa fler och nyare om intresse finns.

[BORTBYTT]

Bild
Senast redigerad av Punkster den tor 11 dec 2008, 12:03, redigerad totalt 5 gång.
/Linus
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

Mäh! då kunde jag ju lika gärna tagit med den hem istället. :wink:
Den var trevlig, det lilla jag hann med att klämma på den.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Mmm, det är en grym bas. Fast jag har en känsla av att den mest kommer att få stå i ett hörn och se fin ut framöver. Ganska synd på den...
/Linus
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

Men varför händer det alltid att det dyker upp fina basar när man inte har något att göra sig av med för den :evil:

Dags att råna en bank igen...
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

John_D skrev:Men varför händer det alltid att det dyker upp fina basar när man inte har något att göra sig av med för den :evil:

Du kanske har något fint att byta med istället..? :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

Punkster skrev:
John_D skrev:Men varför händer det alltid att det dyker upp fina basar när man inte har något att göra sig av med för den :evil:

Du kanske har något fint att byta med istället..? :wink:
Det är ju det jag inte har :( Det enda jag har som jag just nu kan göra mig av med är en TE Commando. och den vill jag ju bara ha 1500 för här på PB och utanför så händer det ju inte ett smack. om jag inte hade haft behov av 2 basar så hade jag kanske sållt min andra bas men då sitter jag i samma sits som jag gör nu lixom.
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++

Inlägg av Surfin' »

En dag ska jag äga en sån där! :cry:
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Mumin skrev:En dag ska jag äga en sån där! :cry:
Idag är en bra dag...? :D
/Linus
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

En liten bump är på sin plats tycker jag :D
/Linus
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

jag håller med om det. Tyvärr så skiner pengarna med sin frånvaro :(
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Kom igen nu. Byten i form av trevlig bandlös och/eller femma i samma prisklass kan vara intressant.
/Linus
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Bumpar igen. Gör en liten prisändring också. 3k ink hardcase prutat och klart. Köparen står för frakten. Eller byte mot trevlig bandlös och/eller femma i samma prisklass.
/Linus
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Nu ångrar jag att jag bytte bort rockbass-corvetten som var bandlös mot monster-lueezen. :(
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Aesthetica skrev:Nu ångrar jag att jag bytte bort rockbass-corvetten som var bandlös mot monster-lueezen. :(
Den var ja nära på att köpa för ett tag sen faktiskt :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Vad menas med " spelmässigt är det inget större fel på den"? Låter som en brasklapp för nåt som inte är riktigt bra. Bandlip i Grillby - vad menas med det? Nån glad amatör som slipar där eller nåt proffs?

Jag köpte en sån där sprillans när de kom så det är lite nsotalgi, även om jag inte blev helsåld på den då. Men jag är inte trakterad av att köpa en bas som har bandproblem, sned hals eller ojämn relief och som inte går att få att sluta rassla med mindre man ställer stränghöjden på 1 cm eller så.

/Mats D
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Att den har varit på bandslip i Grillby betyder nog att den har varit hos Per Sporrong, här på forumet känd som http://pratabas.se/profile.php?mode=viewprofile&u=84 BBQ, basbyggare.

Kan nog bli lite internt ibland här på forumet.

Innebär att den har blivit hanterad av ett proffs...får man väl hävda.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

MatsD skrev:Vad menas med " spelmässigt är det inget större fel på den"? Låter som en brasklapp för nåt som inte är riktigt bra. Bandlip i Grillby - vad menas med det? Nån glad amatör som slipar där eller nåt proffs?

Jag köpte en sån där sprillans när de kom så det är lite nsotalgi, även om jag inte blev helsåld på den då. Men jag är inte trakterad av att köpa en bas som har bandproblem, sned hals eller ojämn relief och som inte går att få att sluta rassla med mindre man ställer stränghöjden på 1 cm eller så.

/Mats D
Skrev såklart i fel tråd. Så här ska det va

Om jag jämför med min Fender så är den ju annorlunda att spela på. Spelkänslan blir en annan. Därav spelmässigt helt ok - för mig som är van vid en annan bas. Det är inget som är trasigt, förutom att 3-vägsswitchen glappar lite ibland. Men det skrev jag ju i annonsen.

Bandslip i Grillby innebär som Roland skrev att den har varit hos Per Sporrong. Han är grymt duktig!

Vad gäller stränghöjden så är det ju över 1 cm som det är rockenroll :D
Senast redigerad av Punkster den sön 07 dec 2008, 14:01, redigerad totalt 1 gånger.
/Linus
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

edit: Tänkte väl det!
Senast redigerad av basmartin den sön 07 dec 2008, 14:55, redigerad totalt 1 gånger.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

basmartin skrev:
Punkster skrev: Det enda som jag funderar lite över är att halsen verkar sitta lite "otajt" trots att jag dragit åt skruvarna. Eller så är det bara jag som inbillar mig att jag kan rucka på den :roll:
Vad menar du? Halsen är ju genomgående, finns inga skuvar. Eller menar du trussen? Halsen ska kunna flexa även om man har dragit åt halsen.
Hoppsan, fel tråd :oops: :oops: :oops:

:lol:

Halsen är såklart genomgående. Ändrar i mitt förra inlägg.
/Linus
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

NU är till och med jag förvirrad! :hmm: :plaga:
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Roland skrev:NU är till och med jag förvirrad! :hmm: :plaga:
Satt med 2 trådar uppe, den här och den om min nya Warwick. Det som handlade om Warwicken hamnade såklart här - och tvärt om.
/Linus
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Verkar inte vara nåt större intresse för den här för tillfället, så den får nog stanna ett tag...
/Linus
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++

Inlägg av Surfin' »

Punkster skrev:
Mumin skrev:En dag ska jag äga en sån där! :cry:
Idag är en bra dag...? :D
Idag och alla andra dagar är dåliga dagar! Enda gången man har råd med en bas är vid midsommar! :cry:
Skriv svar